Redaksjonen. Skrevet 2. juli 2020 Del Skrevet 2. juli 2020 Drosjene i Oslo må tenke på trådløs lading allerede i dag Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 «Om bare en liten del av energien fra strømnettet ender opp i batteriet, og resten går bort i varme» For uinnvidde kan det høres som omtrent alt av ladestrøm går bort i varme, og kun bittelite ender opp i batteriet. 1 Lenke til kommentar
0QE8JCM8 Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 Fungerer for høyere effekter også. Felles standard er nøkkelen. https://www.tu.no/artikler/de-lader-ferge-med-1-2-megawatt-effekt-uten-fysisk-kontakt-med-fartoyet/409255 Lenke til kommentar
furmyrm Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 Hadde driften av drosjebilene vært mer organisert kunne Oslo gått over til elbiler for flere år siden. Forhåpentligvis vil den nye drosjelova inspirere noen til å drifte bilene mer effektivt. Ett eksempel fra Oslo Taxi som viser mangelen på effektiv drift av bilene. Jeg er drosjeeier i Oslo Taxi. Jeg kan stå på drosjeholdeplassen på Skøyen og jeg får tilbud om en henting i Schiøtts vei på Bygdøy. Det er 4 km og fort en 10-12 minutter å kjøre. 1 minutt etter at jeg har fått denne hentingen leverer en annen Oslo Taxi en kunde i Schiøtts Vei. Denne bilen kjører så tom tilbake til Skøyen. Ville det ikke ha vært smartere at den drosjen som leverte i Schiøtts Vei kunne blitt fortalt at han skulle hente en annen kunde i samme vei etter han hadde levert sin kunde? Dette har jeg prøvd å fortelle i Oslo Taxi i 16 år, men jeg har gitt opp. Om jeg hadde 100 biler i drift der jeg kunne ha full kontroll på kjøringen, så ville jeg ha driftet de mye mer effektivt. Jeg trodde kanskje at Norgestaxi ville ha egne biler og egne ansatte, men fremtiden er jo å ha en app og ingen ansatte. Hvem vil ha alt bryet med sykemeldinger, omsorgspermisjoner, bilforsikringer, pensjonsavtaler etc. Det overlates til det enkelte individ og staten. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 furmyrm skrev (3 timer siden): Ville det ikke ha vært smartere at den drosjen som leverte i Schiøtts Vei kunne blitt fortalt at han skulle hente en annen kunde i samme vei etter han hadde levert sin kunde? Da risikerer man vel at en sjåfør får masse oppdrag mens andre får færre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå