Redaksjonen. Skrevet 1. juli 2020 Del Skrevet 1. juli 2020 Audi har lansert versting-versjonen av E-Tron Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 1. juli 2020 Del Skrevet 1. juli 2020 Gleder meg til denne tests på vinterføre. Den _bør_ knuse alle i veigrep. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. juli 2020 Del Skrevet 1. juli 2020 Denne bilen ser rimelig blodfet ut, bare synd den bruker så mye mere strøm med den ekstra motoren. Forøvrig er vel tallene dere oppgir på Model 3 Long Range tallene Tesla selv oppgir - som jo er litt slappe i forhold til faktiske tall. Vært to oppdateringer til den med økning i ytelse pluss at man kan kjøpe en "boost" upgrade som gir enda raskere akselerasjon. Tesla ønsker tydeligvis ikke å skryte av dette siden Model S er flaggskipet. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 1. juli 2020 Del Skrevet 1. juli 2020 Complexity skrev (21 minutter siden): Denne bilen ser rimelig blodfet ut, bare synd den bruker så mye mere strøm med den ekstra motoren. Forøvrig er vel tallene dere oppgir på Model 3 Long Range tallene Tesla selv oppgir - som jo er litt slappe i forhold til faktiske tall. Vært to oppdateringer til den med økning i ytelse pluss at man kan kjøpe en "boost" upgrade som gir enda raskere akselerasjon. Tesla ønsker tydeligvis ikke å skryte av dette siden Model S er flaggskipet. Det er jo en helt irrelevant parameter. Tre motorer handler jo om sikkerhet og komfort. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 1. juli 2020 Del Skrevet 1. juli 2020 Blir spennende med torque vectoring. Rimac's videoer på YT viser jo motorsports-kjørere som får testet litt med systemet deres, og man ser det er vanskelig å styre smilebåndet. 2 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. juli 2020 Del Skrevet 1. juli 2020 13 minutes ago, JØI said: Det er jo en helt irrelevant parameter. Tre motorer handler jo om sikkerhet og komfort. Er det irrelevant parameter at 3 motorer ser ut til å gi høyere forbruk? 6 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 1. juli 2020 Del Skrevet 1. juli 2020 Complexity skrev (12 minutter siden): Er det irrelevant parameter at 3 motorer ser ut til å gi høyere forbruk? Ja, forbruk har aldri vært en begrunnelse for å innføre tre motorer. Sikkerhet derimot står i høysetet. Noe Audi fortjener skryt for. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. juli 2020 Del Skrevet 1. juli 2020 2 minutes ago, JØI said: Ja, forbruk har aldri vært en begrunnelse for å innføre tre motorer. Sikkerhet derimot står i høysetet. Noe Audi fortjener skryt for. Klarer ikke helt å se hvor mye mere sikkerhet 3 motorer skal gi. Det vil hjelpe godt på hard kjøring i svinger og kansje fobedre grepet til en grad på vinteren men biler med 2 motorer klarer fint å fordele kraft mellom hjulene slik det er i dag. Men 3 og 4 motorer blir standard på neste generasjon Performace biler. Model S Plaid får vel 3 motorer hovedsakelig for å få bedre ytelse. Ryktes vel at den alikevell får oppimot 640km rekkevidde. Rivian sin Pickup får 4 motorer. Vet ikke om det vil hjelpe så mye på sikkerheten? Men at den kan ta "Tank Turn" er sykt fett! 4 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kahuna Skrevet 1. juli 2020 Populært innlegg Del Skrevet 1. juli 2020 JØI skrev (47 minutter siden): Det er jo en helt irrelevant parameter. Tre motorer handler jo om sikkerhet og komfort. Særlig! Tre motorer handler om at dette blir en gøyere bil å kjøre for dem som setter pris på aktiv kjøring. ? 9 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 1. juli 2020 Del Skrevet 1. juli 2020 Håper det kommer en RS versjon av denne etterhvert. Det hadde vært stilig, selv om jeg ikke helt klarer å se for meg hvordan man får den veldig mye mer "RS" aktig ut. Den ser rimelig sportsaktig ut slik den ser ut nå. Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 1. juli 2020 Del Skrevet 1. juli 2020 Ja spesielt siden de tok bort to airbag som standard i innstegsversjonen av e-tron 50 2 1 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 2. juli 2020 Del Skrevet 2. juli 2020 Hvordan skal 3 motorer gi mer sikkerhet? Statistikken viser jo tvert imot at biler med 4WD er mer usikre enn biler med FWD eller RWD. Dvs. de er innblandet i flere og mer alvorlige ulykker. Med 3 motorer blir det sikkert ennå verre. 4 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 2. juli 2020 Del Skrevet 2. juli 2020 Jens Kr. Kirkebø skrev (21 minutter siden): Hvordan skal 3 motorer gi mer sikkerhet? Statistikken viser jo tvert imot at biler med 4WD er mer usikre enn biler med FWD eller RWD. Dvs. de er innblandet i flere og mer alvorlige ulykker. Med 3 motorer blir det sikkert ennå verre. Det du snakker om er at sprekere biler oftere har flere uhell, og har ingenting med torque vectoring å gjøre. Det å ha individuell kontroll per dekk vil gjøre mye for muligheten i å skifte vekt der man vil ha den for å øke sikkerheten. Understyring og overstyring kan løses uten å rette opp bilen først f.eks. Lenke til kommentar
Jens P. Enger Skrevet 2. juli 2020 Del Skrevet 2. juli 2020 _Opplevd_ sikkerhet. Audi har desverre ikke helt god historie ang sikkerhet, . Da small overlap testing ble innført av IIHS viste det seg Audi modellene var tilpasset testregimet, med dertil elendige resultater i de nye testene. Torque vectoring som to motorer bak tillater kan unektelig bli veldig morsomt. Bare synd bilen veier like mye som en traktor. 3 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 2. juli 2020 Del Skrevet 2. juli 2020 Jens P. Enger skrev (21 minutter siden): Torque vectoring som to motorer bak tillater kan unektelig bli veldig morsomt. Bare synd bilen veier like mye som en traktor. Desto sikrere kan det være å ha muligheten med individuell kontroll per hjul, når man uansett ikke kommer unna vekten i disse produktene. Lenke til kommentar
RuneWi Skrevet 2. juli 2020 Del Skrevet 2. juli 2020 (endret) 15 hours ago, Kahuna said: Særlig! Tre motorer handler om at dette blir en gøyere bil å kjøre for dem som setter pris på aktiv kjøring. ? Som ikke akkurat øker sikkerheten... ? Endret 2. juli 2020 av RuneWi 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 2. juli 2020 Del Skrevet 2. juli 2020 RuneWi skrev (8 minutter siden): Som ikke akkurat øker sikkerheten... ? Mennesklig effekt handler det om, og ikke muligheten i å ha bedre assists grunnet større kontroll per hjul. Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 2. juli 2020 Del Skrevet 2. juli 2020 oophus3do skrev (4 timer siden): Det du snakker om er at sprekere biler oftere har flere uhell, og har ingenting med torque vectoring å gjøre. Det å ha individuell kontroll per dekk vil gjøre mye for muligheten i å skifte vekt der man vil ha den for å øke sikkerheten. Understyring og overstyring kan løses uten å rette opp bilen først f.eks. Sprekere biler? Er 4WD biler i snitt sprekere enn 2WD-biler? Det har jeg ikke lagt merke til ihvertfall. Den høyere ulykkesfrekvensen for 4WD kommer vel i hovedsak av at folk føler seg tryggere i disse bilene og derfor kjører på mindre marginer (kjører raskere i sving osv.). Det samme kan vel fort skje med 3-motors e-tron. Om den akselererer bedre i sving på vinterføre pga. dette så blir den kjørt raskere i sving og kan fort havne i flere ulykker. Så jeg tviler sterkt på at dette vil ha noen som helst positiv effekt på sikkerheten. 5 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 2. juli 2020 Del Skrevet 2. juli 2020 oophus3do skrev (3 timer siden): Desto sikrere kan det være å ha muligheten med individuell kontroll per hjul, når man uansett ikke kommer unna vekten i disse produktene. Sikkerhetsmessig har alle nyere biler med ESP individuell kontroll per hjul. Antisladd-systemene bremser det hjulet som behøver brems. Individuelt pådrag per hjul har kun med ytelse å gjøre, ingenting med sikkerhet. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå