Gå til innhold

Ny pc.....

tazdevil

Anbefalte innlegg

Hei... Jeg skal kjøpe meg ny pc å lurte på om noen kunne hjelpe meg...

Har satt opp en liste, hvordan ser dette ut. har alt annet.

Hovedkort: Abit Ic7-Max3

Cpu: P4 2.8 800Fsb

Minne: Twinmos 512Mb Pc3200

Kabinett: Thermaltake V4000A

Noen komentarer?????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir en ganske god pc det der,men skal du klokke bør du går for raskere minne en PC3200.Noen andre kan anbefalle deg minne om du skal klokke.Men skal du ikke klokke så holder minne.Pass på at du tar TwinMos minne med winbond chip.

Hva er forskjell på vanlige og winbond?

Lenke til kommentar
Tenkte å klokke det opp.

Hva er forkjellen å lønner det seg med enn annen prossecor. Evt større

Hva tenker du på da?Tenker du på klokkingen,det med raskere minne?Klokker man en cpu gjør man det med fsb(Front Side Bus),og da lønner det seg og ha raskere minne etter som hvor langt man kommer med klokkingen av cpu`en.Slik at cpu`ens fsb og minnet kjører synkront.SLik at man får bedre ytelse.Sikkert noen andre som er bedre enn meg til å forklare det.

Lenke til kommentar
Blir en ganske god pc det der,men skal du klokke bør du går for raskere minne en PC3200.Noen andre kan anbefalle deg minne om du skal klokke.Men skal du ikke klokke så holder minne.Pass på at du tar TwinMos minne med winbond chip.

Hva er forskjell på vanlige og winbond?

Hvis man skal klokke så kan man kjøre litt mer aggresive timings(innstillinger) med et TwinMos minne med winbond chip enn vanlig.Trur jeg ivertfall da.

Lenke til kommentar
Tenkte å klokke det opp.

Hva er forkjellen å lønner det seg med enn annen prossecor. Evt større

Neida cpuèn er helt grei og den kann du nok klokke til 3,2-3,5 alt avhengig av kjølingen, men for å få den til å yte fullt ut på disse hastighetene bør du gå for en annen ram som feks 3700 eller 4000. Der er Geil Platinum 4000 et bra valg som heller ikke koster skjorta.

Lenke til kommentar
så lenge twinmos ramen er med winbond chipper så er det et bra system

Mine TW PC3200 m/Winbond klokker ikke bedre enn til 424MHz (standard 400), selv med de slappeste, kjappeste timings og mye volt ,det er serriøst dårlig! :(

Derfor har jeg bestillt disse som visst skal være BH-5. Hvis det er det (noe som alt tyder på), så er de hissige! :D

Endret av Gef
Lenke til kommentar

hvor lang tid vil det ta før at folk forstår at det ikke er noen vesentileg forskjeller når du ser bort fra pris mellom AMD og Intel. AMD og Intel er like gode/dårlige til spilling, konsentrer deg mer om skjermkort, skjerm, hardisk, hovedkort og minne. CPU er kanskje den mest oppskrytte delen i en pc.

P.S det finnes en fantastisk test av minne her i forumet. Du burde ta og skjekke det ut.

Tviler sterkt på at du vil kjenne en forskjell om du klokker minne eller ikke, så lenge minne er av nyere dato og 512MB eller mer.

Jeg merker ikke noen forsjell mellom en P4 2,3 Ghz og en P4 3,0Ghz. Ville anbefalle deg å ikke kjøpe det aller dyreste, og heller satse på mye valuta for pengene.

Oppsete ser bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...