Gå til innhold

Aquacomputer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siden mange engasjerte seg i hvordan dette skal gjøres skal jeg forklare litt nærmere. planen er å lage en liten boks stor nok til å romme alle de stille stående delene dvs hovedkort cpu ram og skjermkort. I topp lokket må jeg lage en slags åpne lukke mekanisme slik at jeg senere kan bytte komponenter om dette er vellykket. kabler til hdd cdrom keyboard mus skjerm og lan vil bli trekt ut gjennom topp lokket. Og for dere som er redd for at jeg skal være så dum å trøkke den nye maskinen min neddi dette her kan slappe av fikk en gammel maskin av en kompis av meg på hele 166 mhz (wow for en krise om den rykker) som jeg kunne teste dette på. Så med andre ord hvem bryr seg om det ikke går? Er ingenting som blir savnet anyway. Men takk for at dere bryr dere. ;)
For deg som lurte på om jeg skal bruke pumpe ja må det ellers råtner vannet fortere. Og jeg lurte på å kjøpe et mini itx kort og pelme oppi vis det er vellykket, men er det noen som vet hvilke overklokkings muligheter dette har? Endret av K94life
Lenke til kommentar

iSTEDENFOR å "vaske" kortene kan du heller legge på et lag elle to med silikonspraty...da vil ikke vannet renge inn til komponentene..(forutsatt at du har dekket alt da) og kjølingen blir det ingen ting å si på. Hvis du på DØD og liv MÅ bare trøkke de satakkars delene ned i vann....bruk slikonspray....ikke er det særlig dyrt heller! :w00t:

Lenke til kommentar

Hva med å smøre inn alle delene 100% i silikon (den guffa som blir brukt rundt peltier-element osv.)

Klare du å finne en type som er tykk nok og som ikke oppløser seg i vann burde det gå. Den må også takle litt varme slik at den ikke endrer seg nærme prosessor og andre element.

En aluminiumsribbe bør nok så påmontert på prosessoren slik at kjølingen blir bedre en bare med en bar prosessorflate.

Lenke til kommentar
Jeg og en kamerat leste alt dere hadde skrevet her og bestemte oss for å te en gammel pc å prøve!!

var kritiske

Sånn gjorde vi:
fant en gammel pc skrødde ut alt vasket komponentene og sprayet på med silikonspray monterte det i en plast kasse, gikk på hydro og kjøpte batterivann.

fylte opp med batterivann i plast kassen festet på en skjerm,mus og tastatur
startet pcn

og DET FUNKET :thumbs:

en ferdig film blir å finner på [url="http://ken.i2.no"]Siden min[/url] om ca en uke fra i dag!!!

så til alle dere som sa dette ikke gikk dere yok feil :p så dere burde være :blush:

takk til alle som sa dette gikk
Lenke til kommentar

Bra dere fikk det til har enda ikke fått alle delene enda visse folk er litt trege med å levere men thats life. Har dere hatt maskinen gående en stund? Sprayet dere silikon på? Fortell litt mer sånn at vi vet hvordan dere fikk det til. Sendte nå mail til komplett.no i håp om at de kanskje hadde noen demo varer de ville bli kvitt for en billig penge for meg. Håper de har noe:)

Endret av K94life
Lenke til kommentar
Hvor vil jeg hen? Jo jeg vil påpeke at destillert vann leder strøm mer enn godt nok til at PC utstyr kortslutter. Det kan jeg si med 100% sikkerhet.

det stemmer ikke, om gutten klarer å holde vannet slitt 100% reint hele tiden, altså 100% H2O, så leder det ikke strøm i det hele tatt, men om han klarer det så er han dyktig for det skal mye til, og hvert støvkorn som faller oppi vil øke den elektriske lede evnen til vannet, og tilsutt vil de artige skjermbildene komme opp. om jeg skulle laget noe slikt ville de artige skjembildene kommet etter cs 0.0003 sekkunder, eller mindre.

leste ikke ferdig med engang: men schyzer, drit fett

og k94life: stå på, om 166mhz'n din forlater verden på denne måten så er det en verdig måte, lykke til,, (post OC resultater så snart du får den opp da)

Endret av ExuZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...