jampe Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 For og vaske utstyret rent før du setter det ned i dest. vann. Det og bruke vann til dette er ok (dest vann) (nytt utstyr) la det skylles i vanlig godt filtrert vann i to dager, så skyll det ut i 2 til 3 timer i dest. vann. Da burde det være rent nokk til og senkes ned i badet. PS. bruk dest. hansker og alle kabler må selfølgelig også være dest. Forurensnnger og algevekst i vannet er ikke bra. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Uff.. Kjøp deg waterchill elns. kar.. Mykje enklare og sikrare, muligens òg billigare og meir effektivt, og du er ganske så sikker på at den nye PC'en din ikkje kjem til å gå føyken første gang du slår den på. Menmen.. For all del.. Lenke til kommentar
K94life Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 Det var en annen ting denne anti alge væska er den strøm ledende?? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) Det var en annen ting denne anti alge væska er den strøm ledende?? Dønn sikkert! Edit: Mhm.. Den gjorde det. Endret 1. januar 2004 av Satrucci_ Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Har tenkt litt på det du sier der sjefen. Så kortene må "vaskes" på en eller annen måte, men dette har jeg ikke helt funnet ut av hvordan jeg skal gjøre. Noen ideer? saltsyre eller no sånnt? Lenke til kommentar
K94life Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 Jeg takker alle for gode råd og håper å få gjennomført dette prosjektet. For dere som er nervøs for at jeg skulle gjøre dette med min nye maskin kan slappe av jeg prøver å få tak i noe gammalt bare for å teste først så tenker vi kanskje litt mer på å lempe denne nye oppi. Så vis noen har noe gammelt greier de vil bli kvitt vennigst gi meg et pip. Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Worklog! Worklog! Worklog! Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 kan bli veldig moro dette.. men jeg tipper sikkringen går i det han har hatt maskinen på i fem sek... Hvis ikke alle deler har ligget på et ren rom hele sitt liv Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) oops. så ikke at der var to sider allerede. just ignore me for now. Endret 2. januar 2004 av Kimius Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Worklog ja. Men du sliter littt med vaskinga, regner med at den nok vil samle seg støv i vannet. Plastbeholder/metallbeholder vil sikkkert avgi et par molekyler, det samme vil nok datakomponentene. Og da er det kjørt. Men få tak i en gammmel pc og vis at jeg tar feil. Vær så snill Lenke til kommentar
Orbitz Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Destilert vann leder jo litt strøm da, har ei flaske med destilert vann som det står: Max ledningdsevne 12µS/cm. vet ikke helt hva det betyr, men den leder vell litt strøm. Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 husk å få med gnistene på bildene da! Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Vil ikke kobber o.l som er på komponentene gi fra seg molekyler til vannet da? det blir vel nesten som en elektrolyse. Vedder på at hele dritten går til de evige pcmarker. Det er jo litt forskjell på mange tusen volt og lav volt med fintfølende elektronikk. Lenke til kommentar
DreamTime Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Vil ikke kobber o.l som er på komponentene gi fra seg molekyler til vannet da? det blir vel nesten som en elektrolyse. Vedder på at hele dritten går til de evige pcmarker. Det er jo litt forskjell på mange tusen volt og lav volt med fintfølende elektronikk. En del sant, men ikke alt. Man kan ikke få elektrolyse uten at væsken er ledende, men rent kobber i kontakt med vannet vil oksydere, noe som er like farlig som kortslutning på pc-komponenter der marginene er små (correct me if I'm wrong... ), og oksyderingen vil gi ørsmå mengder ledende materiale til væsken. men det vil ta litt tid, og oksyderingen går ikke så veldig fort når metallet leder strøm. For en kortere periode er dette prosjektet gjennomførbart, og det skal mer til enn mange tror å ødelegge komponentene med bare vann, men man kan være uheldig. Hadde selv et ASUS dual-kort som fikk en liten vask med kjølevæsken i kjølesystemet mitt, etter en lekkasje. (Og ja, den inneholdt frostvæske!) Maskinen frøys naturlig nok, men etter å ha latt det tørke et par dager funka det som før. (Det gikk dessverre fløyten da enda en ny lekkasje oppsto. Ja, jeg var jævli uheldig... ) -Noen gnister tviler jeg på at det vil bli... Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Ein del pc-deler har også gull på seg/i seg. Har sett ein franskmann som klarte det, brukte 15*80mm vifter for å få sirkulasjon. Snålt prosjekt. Prøv deg fram du, men ikkje bruk den nyaste pc'n din, då blir det bare syting etterpå. Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 hdd og cdrom må tas utenfor... mekanikk liker dårlig vann... optiske lesere også... men bare hovedkortet og skjermkortet vil kanskje storkose seg... forbered deg på å fylle på vann en del dersom det er åpent... skal du ha pumpe? Lenke til kommentar
DreamTime Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Det var en som kjølte hd'en i vann en gang. Han pakka den inn i en plastpose liknende gjennomsiktig brød/frysepose... Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 kanskje det hadde gått an å vakumpakke alle komponentene Lenke til kommentar
Eirik_R Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) dersom du skal senke noko ned i det destillerte vatnet må det vere like reint som innsida på hden din, viss du forstår. og ikkje ver så stor idiot å opne hden for så å tru at den skal funke etterpå, det er ekstremt liten sjanse for at det går bra Endret 2. januar 2004 av Eirik_R Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå