Gå til innhold

Aquacomputer

Anbefalte innlegg

Heisann jeg har sittet og lekt litt med en ide min far fortalte meg om noe elektronisk utstyr de har på båten han jobber nemlig legge hele dritten ned i destillert vann. Dette gjøres jo med elktroniske komponenter som trenger mye kjøling så det må jo være mulig, eller? Det største problemet mitt er at jeg ikke har anelse hvor jeg får kjøpt destillert vann. noen som kan fortelle meg det? blir snakk om ca 10 liter så vis noen vet om nnoe skikkelige billige plasser så hadde det vært kult.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er ikke helt 3m prosjektet tenkte mer på nærmere et akvarie fylt med destillert vann og bruke maskinen som fisk. tror det blir enkleste måten å forklare det på. Men jeg fant ikke destilert vann på biltema noen andre steder?

Lenke til kommentar
Heisann jeg har sittet og lekt litt med en ide min far fortalte meg om noe elektronisk utstyr de har på båten han jobber nemlig legge hele dritten ned i destillert vann.

Skal du ha noe som helst glede av dette må du

a) Bruke et gammelt hovedkort (ettersom du ønsker selvsagt ikke ønsker å tape for mye penger)

b) Ha tilkobla en skjerm og PCen på idet du senker den i vann. Da kan det kanskje komme noen artige bilder å på skjermen din

Hvor vil jeg hen? Jo jeg vil påpeke at destillert vann leder strøm mer enn godt nok til at PC utstyr kortslutter. Det kan jeg si med 100% sikkerhet. Er en grunn til at ikke alle bare kjøper noen liter destillert vann ;) Skal du gjennomføre ideen din så er Fluorinert veien å gå, men det er som kjent ikke noe du kjøper på Rema for 10 kroner

Endret av Anders Leipsland
Lenke til kommentar

til dere som sier at destilert vann leder strøm har jeg bare en ting å si. fin fram den nedgravde gamle naturfag boken deres og les dette leder ikke strøm!!!!! tror dere de kjøler 10.000 volts spennings instrumenter slik fordet det ikke funker? er en liten forskjel på 10.000 volt og 12 volt som er maks spenning inne i maskinen.

Lenke til kommentar
til dere som sier at destilert vann leder strøm har jeg bare en ting å si. fin fram den nedgravde gamle naturfag boken deres og les dette leder ikke strøm!

Jeg kan min fysikk og dette emnet er så kjedelig å diskutere at jeg bare sier: prøv da mann, men ikke si at jeg ikke advarte deg når PCen din til 5000 kroner tok kvelden.

Lenke til kommentar

Det vil helt klart fungere og senke en pc ned i 100 % destilert vann.

Forutsetningen er jo at vann badet dette senkes ned i er 100 % rent.

Samt at alle deler i PC er fri for ting som kan forurense vannet.

Så må boksen være tett slik at forurensning ikke kommer inn i vannet.

Jeg tror det er enklere og kjøpe et kjøleskap og sette den inn der.

Lenke til kommentar
Endelig funnet vannet nå er det bare vaskingen av kortet igjen. Som jeg spurte om tidligere er det noen som har noen ideer om hvordan dette skal gjøres?

Det du gjør er å koble fra strømmen og så vaske kortet i destillert vann iom at du ikke har noen spenningskilde vil det heller ikke gå noe strøm gjennom kortet. Så senker du altså dette ned i destillert vann (nytt vann ikke det som ble brukt til å vaske med).

Men som sagt, dette prosjektet kommer

a) aldri til å bli gjennomført

b) til å gå til ******

Endret av Anders Leipsland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...