TeddyErt Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 tenkte jeg skulle skru av dhcp serveren på nextgentel routeren. Men når jeg skal sette statiske ip´er på maskinen da, kan jeg velge hvem som helst innenfor det som er satt opp av routeren? Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Kan du ikke bare legge inn mac til nettverkskortet ditt i routern og sett en fast ip til den mac'en, da får du fast ip. Lenke til kommentar
TeddyErt Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 jeg aner ikke hvordan jeg skal få gjort dette på netopia routeren. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Slik jeg opplever det fra Nextgentel, så får alltid et nettverkskort samme ip som sist. Har prøvd flere kort, og de får forskjellig IP, men samme kortet får alltid samme IP som sist. Så du trenger vel kanskje ikke sette noe som helst, så lenge du ikke skifter nettverkskort. Men du kan godt gå på TCP/IP på maskina og sette fast IP der. Altså den du får på det nettverkskortet du bruker. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 OK, står i manualen hvis det er mulig. Tror det går greit å bare sette fast ip også uten å slå av dhcp servern også. *TESTE* Lenke til kommentar
TeddyErt Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) har testet med å fortsatt ha på dhcp serveren, og sette adressen selv. Problemet er at det kun fungerer hvis jeg setter den til 10.0.0.3. Adressene skal starte på 10.0.0.2 men verken den eller 10.0.0.4 vil fungere... til og med når jeg skrur av dhcp serveren, så vil bare adressen 10.0.0.3 fungere. Endret 1. januar 2004 av TeddyErt Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 10.0.0.3 er Ip adressen det nettverkskortet får. Hvorfor kan du ikke sette den adressen som statisk da? Lenke til kommentar
TeddyErt Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 ok, har nå satt statiske adresser. pc´en som er koblet til huben har 10.0.0.4 mens d-link routeren har 10.0.0.3. Ingen problemer med å komme på nett på den maskinen som er koblet direkte til huben, men d-link routeren skjer det noe rart med. Hvis jeg restarter den uten å bruke den stasjonære går det helt fint, men så fort jeg begynner å gå på internett med den, så fungerer ikke nettet på d-link routeren. Hva kan dette komme av? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå