Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

statisk ip

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik jeg opplever det fra Nextgentel, så får alltid et nettverkskort samme ip som sist. Har prøvd flere kort, og de får forskjellig IP, men samme kortet får alltid samme IP som sist. Så du trenger vel kanskje ikke sette noe som helst, så lenge du ikke skifter nettverkskort. Men du kan godt gå på TCP/IP på maskina og sette fast IP der. Altså den du får på det nettverkskortet du bruker.

Lenke til kommentar

har testet med å fortsatt ha på dhcp serveren, og sette adressen selv. Problemet er at det kun fungerer hvis jeg setter den til 10.0.0.3. Adressene skal starte på 10.0.0.2 men verken den eller 10.0.0.4 vil fungere...

til og med når jeg skrur av dhcp serveren, så vil bare adressen 10.0.0.3 fungere.

Endret av TeddyErt
Lenke til kommentar

ok, har nå satt statiske adresser. pc´en som er koblet til huben har 10.0.0.4 mens d-link routeren har 10.0.0.3. Ingen problemer med å komme på nett på den maskinen som er koblet direkte til huben, men d-link routeren skjer det noe rart med. Hvis jeg restarter den uten å bruke den stasjonære går det helt fint, men så fort jeg begynner å gå på internett med den, så fungerer ikke nettet på d-link routeren. Hva kan dette komme av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...