torest Skrevet 29. juni 2020 Del Skrevet 29. juni 2020 Wärtsilä-motor til Stord for å teste ammoniakk i fullskala [Ekstra] Lenke til kommentar
HBG92 Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 Er det tenkt at det skal blandast inn ammoniakk i ein dual fuel konfigurasjon eller kan gå på rein ammoniakk? Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 2. juli 2020 Del Skrevet 2. juli 2020 HBG92 skrev (På 30.6.2020 den 17.20): Er det tenkt at det skal blandast inn ammoniakk i ein dual fuel konfigurasjon eller kan gå på rein ammoniakk? Har leste at denne motoren er basert på en dual-fuel-motor (LNG/diesel), det vil si en motor som kan gå på enten LNG eller diesel (ikke begge samtidig). Det samme vil vil være tilfelle for ammoniakkmotoren (motoren har et drivstoffsystem for diesel og et for gass (LNG eller ammoniakk utenfra og inni til sylinderen). Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 2. juli 2020 Del Skrevet 2. juli 2020 Ketill Jacobsen skrev (1 time siden): Har leste at denne motoren er basert på en dual-fuel-motor (LNG/diesel), det vil si en motor som kan gå på enten LNG eller diesel (ikke begge samtidig). Det samme vil vil være tilfelle for ammoniakkmotoren (motoren har et drivstoffsystem for diesel og et for gass (LNG eller ammoniakk utenfra og inni til sylinderen). En dual fuel motor bruker diesel tenning. Det gir mye kraftigere tenn energi enn en tennplugg. Det vil si at man kjører ca 1% diesel og resten Amoniakk når motoren kjører i gass modus. Forsvinner gass forsyning økes diesel mengde. I korte perioder kjører de på begge deler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå