Gå til innhold

Cyberpunk 2077 - Nyheter og offisielle oppdateringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sheeet...

Nesten så jeg ikke tør å installere den med så mange mods jeg har gående nå. Driver å laster den ned fra GoG (29 deler). Må se en changelog først (bør nok ta en backup av hele installasjonen før jeg prøver å patche også)

Merkelig at patchen er tilgjengelig under spilllisten på GoG, men står ikke oppført under spill med tilgjengelige oppdateringer.

Sitat

Available apartments:

  • Northside, Watson (€$5,000)
  • Japantown, Westbrook (€$15,000)
  • The Glen, Heywood (€$40,000)
  • Corpo Plaza, City Center (€$55,000)

Hah! Nærmer meg Millionen (800.000 og veksleeddies) i nåværende gjennomspilling. :mrgreen:

Jeg håper så inderlig at patchen ikke ødelegger Vehicle Spawn mod'en. Er alt for gøy å leke offroad Need For Speed: Drift med en Quartz Sidewinder ute i ørkenen.

Sitat

It's now possible to sell unused cyberware at a Ripperdoc.

Helt OK, jeg har bare brukt CyberCat til å fjerne unødvendige ting fra inventory ved behov. men greit å få offisiell støtte for det.

Sitat

Made the bonuses dynamic for 200% Efficiency, Field Technician and Cutting Edge. They are now applied to already crafted weapons and clothes. Respecing perks removes the bonuses correctly.

Flott! Da kanskje er det slutt på overlappingen, hvor enten den ene eller den andre virker.

Sitat
  • Fixed an issue when summoned vehicles could spawn within each other, resulting in either shattering to pieces or being launched in the air.
  • Fixed an issue where hijacking a car with a hostile NPC inside caused them to clip through the roof and remain inside the vehicle.
  • Fixed an issue where vehicles could be frozen in the air after loading a save file. Now they are just regular boring cars that fall down.

Aww, slutt på busted physics-moroa med vehicle calling. :(

Sitat
  • Extended romances with Panam, Kerry, River and Judy by adding new messages and interactions.
  • Added interactions in the homes of love interests, including sleeping in bed with a given partner.

Oh là là ! L'amour ! ❤️

Sitat

Disasterpiece - Fixed an issue where V was unable to get in the van to talk to Judy after obtaining the XBD.

Møtte denne nylig. Jeg fikk satt meg inn i van'en, men så skjedde det ikke noe mer. Måtte reloade en save. Føltes som om jeg måtte leke catch med noen triggers, og rett og slett vente til alle var lastet inn korrekt.
Tilsvarende skjedde i en Johnny flashback, hvor jeg skulle snakke med Rogue og Arasaka angrep Atlantis baren. Skulle gå inn i en heis og vente på Rogue, men hun sto fast i andre etasje.

Sitat

Improved water appearance and added water interactions.

Håper denne betyr at det er slutt på tullet med å "stå fast" i vannet 70 & av gangene når man prøver å klatre i en stige eller generelt være ganske så håpløst å komme seg opp fra et vann.

Da mangler det bare slutt på NPC-glitching, bedre kart med mulighet for presise custom markers, mulighet for loot markers, lengre draw distance for biler, en fiks av "The Beast in Me" hvor det er opplagt at alle AI-bilene går på skinner, og en garanti for at alle perks faktisk virker (også etter at man laster inn spillet på nytt),

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Innleggget fra april står nå bare som mulig å sitere uten å endre, så en copy-paste.

Litt informasjon om CP77 GoG offline patchene (med utgangspunkt i en offline GoG 1.03 installasjon):

Glemte desverre å ta med 1.04 (er en hotfix) - tror det stod rundt 600 MB påkrevet.
Cyberpunk.2077.Update.v1.05-GOG - requires 104.804 MB of disk space.
Cyberpunk.2077.Update.v1.06-GOG - requires 5958 MB of disk space.
Cyberpunk.2077.Update.v1.1-GOG - requires 13.146 MB of disk space.
Cyberpunk.2077.Update.v1.11-GOG - requires 5996 MB of disk space.
Cyberpunk.2077.Update.v1.12-GOG - requires 260 MB of disk space.
Cyberpunk.2077.Update.v1.2-GOG - requires 381.401 MB of disk space.
Cyberpunk.2077.Update.v1.21-GOG - requires 6874 MB of disk space.
Cyberpunk.2077.Update.v1.22-GOG - requires 6954 MB of disk space.
Cyberpunk.2077.Update.v1.23-GOG - requires 7108 MB of disk space.
Cyberpunk.2077.Update.v1.3-GOG - requires 385.658 MB of disk space.
Cyberpunk.2077.Update.v1.5-GOG - requires 545.132 MB of disk space.
Cyberpunk.2077.Update.v1.5.1-GOG - requires 65.858 MB of disk space.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (2 minutter siden):

Egentlig litt skuffet. Forventet noe lignende hearts of stone. Trenger en veldig god og dyp historie. Synes den som ble fortalt i hovedspillet er så som så. 

Den største feilen med Cyberpunk var jo at byen rett og slett er kjedelig, har de klart å på en eller annen måte fikset litt på det så har de etter mitt skjønn kommet langt på vei. Selve historien og de deler av spillet som gikk på skinner likte jeg personlig veldig godt, men det ble så mye avbrekk mellom med så mye kjedelig filler at det ødela store deler av opplevelsen vertfall for meg.

Tror dog ikke at denne oppdateringen har fikset de store underliggende feilene helt enda, men kan være et første steg på veien kanskje? Store expansions som Hearts of Stone eller Blood and Wine kan nok komme etterhvert, men første prioriteten nå har vel vært å fikse base spillet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (2 timer siden):

Tror dog ikke at denne oppdateringen har fikset de store underliggende feilene helt enda, men kan være et første steg på veien kanskje? Store expansions som Hearts of Stone eller Blood and Wine kan nok komme etterhvert, men første prioriteten nå har vel vært å fikse base spillet.

Jeg begynner å tvile på om de i det hele tatt kan fikse det grunnleggende i spillet. Fysikken har vært det største problemet for meg, med ting som ikke kan plukkes opp og ting som bokstavelig talt flyr himmelhøyt når man nærmer seg.

På andreplass har vært de sørgelig kjedelig NPC-ene som man ser gå frem og tilbake, frem og tilbake, frem og...du skjønner sikkert hva jeg mener. Ting som beveger seg betyr ikke automatisk liv et sted, noe CDPR burde visst - det er samtlige zombiespill et eksempel på (og kunne jeg valgt mellom Night City NPCs og Volatiles fra Dying Light, så hadde jeg valgt zombiene...).

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Right, so...prøvde nettopp å patche. 2 ganger fordi navngivningen på GoG gjorde så patchfilene spurte etter "Del 2"

Mods er ødelagt (Redscrpt / CyberEngineTweaks), perks blir automatisk nullstilt, Skippy er ikke lenger auto-scaling (så vil koste 1000-vis av ressurser å oppgradere), Tech-våpen er nå direkte knyttet til Engineering perks, lastingen av spillet er tregere, kartet er mer rotete (og tregere).

Lenke til kommentar

Jaja, så var vi her da. Har jo egentlig gleda meg stort til dette var hakket mer spillbart. Spiller på PS5 btw.

Har ikke spilt mer enn Nomad-tutorialen og kommet meg til Night City her så langt, men kan melde om smooth 60fps i performance mode, nydelig grafikk, en bil som faktisk lar seg kontrollere og god stemning og ellers tipp topp så langt. Det lover jo godt. Jeg spilte 40 timer på PC også før jeg gav opp, og det var mye greier altså. Selv med 3080 kort var det mye dips og dall. Adaptive triggere var jo en liten bonus også. Var nice å kjøre bil med det.

Men ja, tror kanskje dette blir stor stas. Det virker iallefall sånn en time inn.

Endret av SkyMarshall Arts
Må også legge til her at spillet lasta inn nesten umiddelbart fra start-menyen, siden en over kommenterte at det var tregt. Igjen, spilt på en PS5. Har ikke testa PC-patchen denne gang. Runde 2 blir i sofaen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts skrev (28 minutter siden):

Jaja, så var vi her da. Har jo egentlig gleda meg stort til dette var hakket mer spillbart. Spiller på PS5 btw. Jeg spilte 40 timer på PC også før jeg gav opp.

Innlastingen føltes definitivt tregere nå enn på patch 1.31. Og jeg har spillt det på PC hele tiden, og ganske mye i det siste, så jeg la lett merke til det.

Menneh...hvilken bil var lett å kontrollere? De fleste er enten trege (i.e. går sakte) eller hissige på overstyringen, som du vil merke hvis du kjøper alle du får tilbud om. Men som Nomad, helt i starten...hmm, du har kanskje kjørt "Rattler", en bil unik for Nomad. Du mister den etter tutorialen, men du får den tilbake i en quest etterhvert. Default bilen du får i byen er reneste Chevrolet Beretta'en til sammenlikning. :p
Jeg gir meg selv Rattler hver gang via konsollen, for akkurat den bilen er faktisk digg å kjøre.

Hvilket patch spillte du på i starten? 1.03? Den var jo håpløs selv i forhold til tidlige 1.06, og spillet ble ganske spillbart fra 1.2 og oppover.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Virker som de har endret på måten Ray Tracing er implementert på PC vertfall, mine tidligere innstillinger med reflections og medium light Ray Tracing tanker FPSen så ille nå at jeg bare kan glemme å ha det på om jeg vil ha stabilt over 60 fps...  Oh well, forskjellen er ikke SÅ stor, men når en har brukt i nærheten av 20K på et forbanna grafikk kort så skulle jo en håpe å få ha bittelitt raytracing på 😂

Lenke til kommentar
12 hours ago, Evil-Duck said:

Virker som de har endret på måten Ray Tracing er implementert på PC vertfall, mine tidligere innstillinger med reflections og medium light Ray Tracing tanker FPSen så ille nå at jeg bare kan glemme å ha det på om jeg vil ha stabilt over 60 fps...  Oh well, forskjellen er ikke SÅ stor, men når en har brukt i nærheten av 20K på et forbanna grafikk kort så skulle jo en håpe å få ha bittelitt raytracing på 😂

Spillet ser så forskjellig ut på høyeste RT innstilling kontra uten at det er verdt fps tapet å ha det på..

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (3 minutter siden):

Spillet ser så forskjellig ut på høyeste RT innstilling kontra uten at det er verdt fps tapet å ha det på..

Spiller i 5120 x 1440  oppløsning, så skrur jeg på RT så dipper det under 30 fps i litt mer intense områder så det funker ikke, selv med et 3080ti

Lenke til kommentar

Gidder ikke spille det igjen før jeg vet at politiet har blitt oppdatert. At de ikke bare spawner inn rett bak deg eller rett rundt hjørnet, at de forfølger deg i biler, og at de ikke vet nøyaktig hvor du er etc. Også skuffende at de ikke har fått til et fungerende tog/undergrunn-system.

Lenke til kommentar
37 minutes ago, Evil-Duck said:

Spiller i 5120 x 1440  oppløsning, så skrur jeg på RT så dipper det under 30 fps i litt mer intense områder så det funker ikke, selv med et 3080ti

Har også samme oppløsning. Du kan jo alltids skru ned oppløsningen, dekker ikke hele skjermen men blir jo som du hadde en annen skjerm uten bezels. 

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (1 time siden):

Har også samme oppløsning. Du kan jo alltids skru ned oppløsningen, dekker ikke hele skjermen men blir jo som du hadde en annen skjerm uten bezels. 

Jeg er vel kanskje en litt kvantitet over kvalitet type, liker å bruke hele skjermen til spill selv om det betyr at en mister noe eyecandy :)

Lenke til kommentar

Vel, det er definitivt fortsatt bugs i spillet. Kort tid etter å ha plassert alle perk points som ble nullstilt viser samtlige perks nå ikonet til...hva enn ability som viser en leppe med en finger foran (er noe fra Cool). Samtlige perks sier også "{level} / {maxLevel}". Men navnet er korrekt, så jeg kan google en ability hvis jeg lurer på hva den gjør...

Og Lizzie kommer fortsatt med bare 9 skudd i magasinet etter en reload. Og hvis jeg ikke har noe våpen aktivt etter en reload, så står det gjerne M251S "Ajax"...selv om jeg ikke har en Ajax assault rifle på meg.

Og spillet vil fortsatt ikke huske på sorteringen av inventory hvis jeg bytter ut et våpen, går tilbake til spillet, og så tilbake til inventory igjen.

Kan fortsatt ikke bruke Quickhacks på noe man ser på med scanneren hvis man først gikk tom for RAM (å vente til RAM-telleren går opp igjen fungerer fortsatt ikke).

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...