Gå til innhold

Cyberpunk 2077 - Nyheter og offisielle oppdateringer


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har begynt på Nomad, den siste jeg manglet av de 3 "historiene", på patch 1.23. Mest for å sjekke hva bug-statusen er. Er sålangt ikke imponert.

Selv ikke de grunnleggende tingene er fikset i den nyeste patchen - AI går fortsatt inn i og igjennom objekter, biler flyr (hvilket egentlig kanskje er å forvente i 2077. "It's not a bug; it's a feature!").

Ved et uhell havnet jeg i kamp med NCPD i det helt første oppdraget (finne Sandra Dorsett), og endte med å bli innelåst i heisen med Jackie. Heisdøren var låst, men med NCPD rett utenfor kunne jeg ikke aktivere heisen som jeg skulle. Døren gikk heller ikke opp igjen, så jeg var stengt inne og måtte laste inn et tidligere lagringspunkt.
Prøvde å utnytte feilen for å skaffe meg litt tidlig XP for pistoler, men å møte MaxTac på level 1 var en dårlig ide...

Det er fortsatt ikke lagt opp til at man skal kunne betale Viktor med en gang. Selv om man har pengene, og betaler med en gang, vil spillet at man skal betale $21.000 enda en gang.

EDIT:
Og det er fortsatt feil med mods på Defender LMG, og gjenstander som ikke kan plukkes opp.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Det er vel mye som tyder på at problemene er ledelsen i CDPR. De tror jo at utviklerene er guder på den måten de holder på.

På meg virker som ledelsen ikke har hatt nok forståelse for kompleksiteten i prosjektet og at de har hatt for stor tro på å fikse store problemer "magisk" langt ut i prosjektet. Slikt er så og si alltid et rødt flagg.

Erfaringsmessig ved store utviklingsprosjekter må en bygge på tidligere erfaringer og ta seriøst hensyn til alt nytt og kalkulere god tid til slikt. Ting vil alltid ta mer tid en man tror. Derfor må en planlegge og regulere veldig godt, ellers baller det på seg og en ender opp med crunsh som ikke er holdbart over tid og normalt forverrer kvaliteten på sluttproduktet i tillegg til å slite ut de ansatte. Normalt tjener en mest på normal arbeidstid over tid. Crunsh kan fungere effektivt i svært korte perioder.

Ledelsen har slik det er beskrevet brukt utviklere til å lage PR-demo som de ikke kunne bruke koden til videre i prosjektet. Dette er bortkastet arbeid som i alle fall ville demotivert meg som dårlig ledelse. De fleste gjør sitt beste, men det skal ikke så mye til av slikt før man begynner å gi litt mer f. Det at de kastet verdifulle folk fra Witcher 3 som hadde "sterke meninger" tilsier vel at ledelsen ganske tidlig ville ha urealistiske nikkedukker. Problemet er at de er garantert problemer ved å bruke en slik metode, noe vi også ser klart skjer nå.

Det er trist å se nok et selskap går i de samme fellene og lar seg presse. En får bare håpe at dette snur før selskapet blir en skygge av sitt tidligere selv.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Jeg merker klart det er sårt tiltrengt balansering på plass nå, og mindre muligheter for å utnytte strategier for å få et tidlig overtak, men det er fortsatt feil i spillet som for meg fullstendig ødelegger opplevelsen. Hovesaklig mangel på full støtte for ultrawide, eller hva enn 48:9 kalles.

Man kan fortsatt ikke sikte på eller skade barn, man kan ikke gå naken (som, basert på reklamen og hvordan spillet har solgt seg på sex, jeg hadde både forventet å kunne gjøre og fått reaksjoner fra AI-en rundt meg på) og total mangel på biljakter som jeg personlig hadde gledet meg til (som ikke har noen interesse av Grand Theft Auto).

Det er også generelt totalt upålitelig fallskade - når man spontant dør uten forvarsel av å gå på et sted jeg i virkeligheten skulle klart å gå på, så er det noe galt med fysikken i spillet (selv Portal 2 føles mer realistisk, til tross for skuffende mange scriptede hendelser i det spillet).

EDIT:
Kjører 3x 1440p skjermer for å få 48:9.

Oppløsningen (7680x1440) fungerer i selve spillet når jeg bare skal gå eller kjøre rundt, men menyer og teksten for valgalternativer er kuttet på midten.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

48:9 skjermer som Odessy G9 er det vel så få som bruker at de fokuserer på mer basale problemer som f.eks om man "dør av å gå ned fra et riskorn" som nok vurderes som viktigere for den totale brukerbasen. Når disse skjermene når høye salgstall og markedet blir stort nok eller CDPR får jobbet seg gjennom pri-listen sin så blir det vel gjort etterhvert.

Bilde av Odessy G9 som gjerne krever litt ekstra fra spilldesignere for å fungere bra.

81782-samsungs-odyssey-g9-does-the-work-

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Jeg spilte gjennom spillet og startet ved launch med Super Ultrawide (5120x1440) uten at jeg merket noen problemer med denne oppløsningen annet enn at UIen kunne vært litt bedre optimalisert for det, men totalt sett var det et av de spillene som støtter denne oppløsningen bedre enn de fleste. 

Lenke til kommentar

Det er jo en relativt stor omstilling til hvordan man komponerer bilde litt ala overgangen fra 4:3 til 16:9 selv om en bare kan måke 3D-viewport til skjermen, så blir det nødvendigvis ikke bra alt etter hvordan ting er scriptet f.eks. Alt virker enklere fra utsiden. Ting er som regel alltid litt mer komplisert enn man tror, så lenge man slipper å gjøre det selv. Slikt må først kartlegges godt for prisoverslag og hvor mange som har nytte av det totalt sett, deretter må det vurderes opp mot andre ting på listen som haster mer.

Lenke til kommentar

Det at spillet er godt designet/moderne og en allerede har rimelig god støtte til Super Ultrawide gjør det nok en god del enklere da en bare teknisk sett redefinerer viewport, så rendres alt automatisk. Det er mer immersion, estetikk og framerate det går på for å levere en helhetlig bra opplevelse.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Evil-Duck said:

Det spillet som sikkert har blitt brukt mest til å demoe ultrawide skjermer vertfall litt tilbake i tid er jo Witcher 3, så CDPR virker til å ha fått teken på det vertfall :)

Kjørte jo tilogmed 3x 1440p skjermer i witcher 3 det første året :)
Bare 3x titan X i sli da :p

Lenke til kommentar

Sikkert flere som har funnet det ut allerede, men hvis noen lurer på rekkefølgen på quickhacks, og man vil ha en spesiell quickhack (f.eks. Ping) øverst på listen når man scanner noen, så fjern alle quickhacks i menyen og legg Ping til sist.

De blir oppført med det siste tillegget listet først.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvordan få den nye bilen i patch 1.3:

Spoiler

 

The car is called the Quartz Bandit and there’s two ways of getting it. The first is that Rogue gives you it for free after completing Ghost Town, if you didn’t carry out Panam Palmer’s revenge scheme and Nash Bane is still alive.

If Nash Bane is dead then Dakota will offer to sell the car to you, although she’ll only make the offer a few days after the quest is complete.

 

https://metro.co.uk/2021/08/18/free-cyberpunk-2077-dlc-adds-a-new-car-and-two-new-jackets-15109954/

Lenke til kommentar

Har en liten rar flickering på cyberpunk, se video. 


Dette har jeg også merket på de store skjermene i byen når jeg kjører bil. Stopper jeg bilen og ser på den samme skjermen skjer det ikke. Skjer heller ikke når jeg går. 

Flere som har merket dette? 

Lenke til kommentar
uggy skrev (27 minutter siden):

Har en liten rar flickering på cyberpunk, se video.
Dette har jeg også merket på de store skjermene i byen når jeg kjører bil. Stopper jeg bilen og ser på den samme skjermen skjer det ikke. Skjer heller ikke når jeg går. 

Flere som har merket dette? 

Bug i spillet med lysrefleksjoner. Har sett det flere ganger selv, spesielt på morgenen og kvelden (lav sol ingame).

Sol og skygge skal egentlig endre seg til å hele tiden se naturlig ut når man beveger seg, men det er her spillet ikke klarer å oppdatere bildet riktig. Står man stille så er også lyset statisk og ting ser ut som de skal.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (5 timer siden):

Bug i spillet med lysrefleksjoner. Har sett det flere ganger selv, spesielt på morgenen og kvelden (lav sol ingame).

Sol og skygge skal egentlig endre seg til å hele tiden se naturlig ut når man beveger seg, men det er her spillet ikke klarer å oppdatere bildet riktig. Står man stille så er også lyset statisk og ting ser ut som de skal.

Aha! Takk for svar. Prøvde å Google litt men fant ikke noe om problemet. Men takk for svar! 
Trodde en liten tur at det var på grunn av at jeg hadde installert dlss 2.2.16, men det var det da ikke 😊 

Litt overrasket hvor mye akkurat den bug’en irriterer meg, tar meg overraskende mye utav innlevelsen i spillet 🤔 får håpe de får fikset det, ble ikke noe bedre av den nye 1.3 patchen i alle fall. 

Lenke til kommentar
uggy skrev (35 minutter siden):

Aha! Takk for svar. Prøvde å Google litt men fant ikke noe om problemet. Men takk for svar!

Jeg la ikke merke til med en gang at du gjorde opptaket av skjermen med kamera, men antok det var ting som blinkingen i busken til venstre helt i starten av videoen du refererte til. Har som sagt sett flere tilfeller av det, men det har ikke plaget meg nok til at har ønsket å fikse det. :)

Jeg finner en del treff på søket "cyberpunk flickering trees". Definitivt et problem med Cyberpunk grafikkmotoren.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Enda en ny Cyberpunk 2077 patch, selv om dette er vel mer en hotfix.
https://www.cyberpunk.net/en/news/39334/patch-1-31

Patchen er 16,8 MB (GoG), og trenger 238 MB ledig plass for å la seg installere.

Det er også en 1.31 "AVX"-patch (?) som er 820 MB, og som trenger 9467 MB med ledig plass.

Den store patchen lar seg kun installere etter å ha installert den lille fra patch 1.3.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...