NTB - digi Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 Voi-sjefen vil ha mer regulering av elsparkesykler i Oslo Lenke til kommentar
Dag Johannesen Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 Voi vil ha en lisensordning for å fjerne konkurrenter. Ikke noe annet. De vet at de er størst, så de er nesten garantert lisens. De bruker fine ord for å lure politikerne og folket til å tro at dette bare er for å skape mer orden i gatene. Resultatet blir en overpriset tjeneste som fattige ikke har råd til. Akkurat slik taxi-bransjen er i dag. 3 Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 Det man trenger er ikke å beskytte incumbents med lisensordninger og antallsbegrensninger, men å starte å håndheve trafikkreglene. Som syklist og fotgjenger ser jeg daglig syklister og scootere kjøre rett igjennom lyskryss på rødt uten å se seg for, også i uoversiktlige kryss (e.g., ved Torgata Bad). Er og en del fotgjengere som går over veien utenom fotgjengerfelt uten å se seg for (e.g., i Grensen) I tillegg er parkeringene til scooterne til tider håpløse, men her burde kommunen bare plukke dem opp slik man gjør med feilparkerte biler - hvorfor forskjellsbehandle? 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 (endret) Ja, no shit. Hun skjønner jo at hele selskapet hennes er kjørt om de forsetter med søpla si som nå. Endret 28. juni 2020 av Rudde Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 Dag Johannesen skrev (5 timer siden): Voi vil ha en lisensordning for å fjerne konkurrenter. Ikke noe annet. De vet at de er størst, så de er nesten garantert lisens. De bruker fine ord for å lure politikerne og folket til å tro at dette bare er for å skape mer orden i gatene. Resultatet blir en overpriset tjeneste som fattige ikke har råd til. Akkurat slik taxi-bransjen er i dag. Helt enig! Håper ikke politikere biter fast på dette tullet. Eneste formen for regulering jeg kan se behov for er å lage stativ liknende det by-sykkel har i dag for å ha litt mer orden på de. Men helt egentlig så ser jeg ikke et stort problem med sparkesyklene i min daglige ferd her i Oslo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå