Morromann Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 Så er den kjedelige tiden for å være amatørelektriker her igjen. Den ene av to store forsterkere jeg har har forhåpentligvis midertidig sluttet å virkel. Tidligere har jeg fikset det ved å flytte på kobbertråden som skal festes til baksiden. Men det er en ganske så skjør tilkobling og vanskelig å finne det nøyaktige punktet. Jeg lurer på; du som jeg er; kan det hende at toppen på kobbertråden ikke lenger virker og jeg må klippe av for å feste mer til. Eller trenger jeg en ny kabel? Blå som jeg er på dette tar jeg gjerne imot svar. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 Kunne vært en fordel med bilder her, for selv om "toppen på kobbertråden" høres morsomt ut, så gir det ingen mening. 3 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 28. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2020 Hehe, som sagt er heg helt grønnsak på det med elektroniske midler; ihvertfall til å fikse dem. Jeg mener der jeg fester kobberledningen til høytaleren og skrur den; tråden altså fast mens den er festet til det som gir lyd i høytaleren. Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 28. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2020 geir__hk skrev (6 timer siden): Kunne vært en fordel med bilder her, for selv om "toppen på kobbertråden" høres morsomt ut, så gir det ingen mening. Det er denne typen koblinger. Ikke fra mitt annlegg, bildet er fra nettet: Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 Det jeg mente - for å ta det med teskje: Når du misstenker at det er noe feil med din ledning, så er dette helt umulig for meg å kunne svare ja eller nei med sikkerhet. Dette fordi jeg ikke har fått tak i en fungerende spå-kopp ennå. På samme måte som om du skulle spørre hva jeg mente om hårfrisyren din i dag, uten å legge ved et bilde. Med et godt foto vil det kunne være mulig å si noe om hvorvidt ledning eller kontaktklemme synes defekt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå