Redaksjonen. Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 Slutt for Airbus A380: Her kjøres delene til den siste superjumboen som skal bygges Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 En maskin som hadde fortjent å bli bygget i enda flere hundre eksemplarer. Den er helt fantastisk å være passasjer i. Selv på krøtterklasse. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 JØI skrev (1 time siden): En maskin som hadde fortjent å bli bygget i enda flere hundre eksemplarer. Den er helt fantastisk å være passasjer i. Selv på krøtterklasse. Reiste for noen år siden med en slik og med jumbojet tilbake. Selv om det var 40-år nyere konstruksjon var forskjellen overraskende liten. Man måtte nesten vite at det var en annen flytype for å se forskjellen. Nå var riktignok ikke jumbo flyet av de aller eldste. Når det er sagt så har mellomklasse flyene blitt utrolig mye bedre. De nye A320 serien med nye motorer og kraftig forbedret trykk kabin er utrolig komfortable og lydsvake. Man hører at kompressoren går med lavere turtall. Økonomien er også utrolig bra med undre 2 liter PR 100km PR passasjer. Skal man langt er det ofte bedre å ta fly enn el bil. Spesielt gjennom Europa. Unntaket er om el bil har flere passasjerer. Lenke til kommentar
XIFXEGLO Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 Artikkelen nevner ikke helt hva det er som flopper her? Er A350 og A330 billigere i drift? Mindre og billigere vedlikehold, siden de bare har to motorer? Eller handler det om drivstoff? Begge deler? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 Veldig synd, fantastisk flymaskin. Synd det ikke går rundt økonomisk. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. juni 2020 Del Skrevet 29. juni 2020 Jeg har reist med Airbus 380 mange ganger, med Lufthansa og BA, og er ikke spesielt imponert. Plassen på økonomiklasse er dårlig, med mindre man er heldig (eller bruker seatguru) og får en av de få gode plassene. Jeg har også reist med Boeing 747 mange ganger, med flere flyselskaper, og her er plassen på økonomiklasse bedre. B747 er over 50 år gammelt, det ble designet på 60-tallet, 35 år før A380. I nyere utgaver gjør B747 fortsatt nytten, og det sier litt om hvor bra dette flyet er konstruert. Det er produsert over 1500 eksemplarer av B747, mens A380 ser nå ut til å stoppe på ca 250. Begge flyene er imponerende store, men A380 er bare stor, og mangler den elegansen jeg synes B747 har. Den ene negative opplevelsen jeg har med B747 var motorhavari under take-off, med påfølgende nødlanding noen timer etterpå. Vi fløy videre med samme fly etter at motoren var reparert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå