Morromann Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 I og med at det er alt for mange i samfunnet som ikke klarer å oppføre seg som siviliserte mennesker etter å ha inntatt alkohol burde man ha et system hvor man har et slags alkosertfikat basert på hvordan man ter seg. Personer som har havnet i trøbbel med politiet etter alkohol(mis)bruk vil få en karantenetid hvor de ikke får lov å kjøpe alkohol og det vil elektronisk vises på alkosertfikatet. Gjentatte tilfeller kan føre til forbud mot å kjøpe alkohol på livstid. Alle bør pålegges å ha et slikt elektronisk sertfikat som de må vise i butikken, baren eller restauranten når de skal kjøpe alkohol. God ide? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 Jepp, men det fører jo bare til at andre personer handler for dem. Men ja, folk som ikke kan oppføre seg med litt innabords kan finne på noe annet.. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ Innlegget nyttig? Gjerne eller innlegget!Mine Anbefalte Chrome / Edge PluginsKomplett.no - Få opp til 10% rabatt via denne tråden. ?? Lenke til kommentar
Allinuse Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 Det blir ikke å fungere, forbud åpner bare opp for kriminalitet. 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 Nja tja. Ja. Det må inn som lærdom i skolen. 1 Lenke til kommentar
Softis12 Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 Nå er det jo slik at Alkohol slår veldig ut i forhold til hvordan folk oppfører seg. Dagsform etc. Det vil aldri bli et rettferdig system uansett. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 Softis12 skrev (18 minutter siden): Nå er det jo slik at Alkohol slår veldig ut i forhold til hvordan folk oppfører seg. Dagsform etc. Det vil aldri bli et rettferdig system uansett. Er det ikke dét vi prøver å jobbe for? Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 28. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2020 (endret) Merko skrev (20 timer siden): Jepp, men det fører jo bare til at andre personer handler for dem. Men ja, folk som ikke kan oppføre seg med litt innabords kan finne på noe annet.. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ Innlegget nyttig? Gjerne eller innlegget!Mine Anbefalte Chrome / Edge PluginsKomplett.no - Få opp til 10% rabatt via denne tråden. ?? Hehe, jeg ser det for meg. 40-åringer som står som fjortiser utenfor Rema 1000 og spør "hei, du kan ikke kjøpe noen pils for meg; jeg har penger". Men de som blir knepet i å kjøpe til noen som har fått alkoholforbud bør også straffes og få "prikker" på alkosertfikatet. Endret 28. juni 2020 av Morromann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå