hekomo Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 molna skrev (7 timer siden): Vel, det var ikke akkurat noen stor nyhet at Tesla var på bunn. Det de selger er et bra ladenettverk. Bilene deres er bare et nødvendig onde. Nei, bilene deres er veldig bra, ellers hadde de ikke hatt så lojale kunder. Hele undersøkelsen er generelt søppel: https://www.thestreet.com/charts/latest-news/tesla-jdpower-survey-results 5 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 Sturle S skrev (6 timer siden): Interessant at Audi berre er eit hår betre. Dei har jo produsert bilar ein del år. Hva er metodologien bak denne undersøkelsen egentlig? Hva er det den måler? Var det slik at 1/4 av problemene i undersøkelsen var infotainment-systemer?! For noen merkelige resultater. 5 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 (endret) Gavekort skrev (6 timer siden): Jeg vet ikke om folk tåler det. Man blir vanligvis veldig oppgitt når et produkt til minst en halv million har soleklare defekter. Man vet vanligvis ikke hvor ille det er før man bestiller online og sitter i det selv, og da er det ofte for sent å legge lojaliteten sin et annet sted. Med alt dette sagt så har Tesla har vært flinke til å utbedre problemer uten å være vanskelige eller legge skjul på problemområder, så jeg forstår hvordan problemene er tilgivelige. De fleste har jo ikke problemer med Teslaene sine. Men vet noen hva slags problemer det skal være snakk om i denne undersøkelsen? Endret 26. juni 2020 av hekomo 4 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 gamlefar skrev (2 timer siden): Tror i grunnen Tesla har kommet gått ut av denne testen og at fakta er egentlig er værre. Tesla bruker helt åpenbart markedet som prøvekaniner og er villig til å slippe biler med relativt store skavanker. Sånn går det når man er under press til å levere og har gjort grove feil underveis. F.eks at man skulle revolusjonere bygging av bilene framfor å leie inn eksisterende kompetanse. Som VW, som måtte tilbakekalle flere hundre tusen biler for bremsefeil for ikke så lenge siden? Eller Ford som måtte tilbakekalle over to millioner biler tidligere denne måneden? Eller Toyota som måtte tilbakekalle noen hundre tusen Priuser for bare få dager siden? Fortell, fortell! 6 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg gamlefar Skrevet 27. juni 2020 Populært innlegg Del Skrevet 27. juni 2020 (endret) hekomo skrev (7 timer siden): Som VW, som måtte tilbakekalle flere hundre tusen biler for bremsefeil for ikke så lenge siden? Eller Ford som måtte tilbakekalle over to millioner biler tidligere denne måneden? Eller Toyota som måtte tilbakekalle noen hundre tusen Priuser for bare få dager siden? Fortell, fortell! En av forskjellene er at de faktisk tilbakekaller bilene og reparerer det. Tesla gjør jo ikke det. De venter og ser om kundene aksepterer feilene eller ikke. Det er dessuten en stor forskjell på å oppdage en skjult feil senere og slippe bilene med åpenbare feil og svakheter som man selv kan se med øyet. Men bakgrunn i hva som har kommet frem, så er det ingen tvil om at Tesla opererer som en useriøs aktør på flere områder her. Det kan man ikke benekte da bevisene er overveldende. Det er kun fanboys som snur ryggen til slikt. At du får flere likes på innlegget ditt bekrefter mentaliteten og mangel på fornuft. Men en ting har du rett i. Denne undersøkelsen kan man ikke legge mye vekt i. Og med all sannsynlighet står det egentlig mye værre til med Tesla. Vi snakker tross alt om mangfoldige Tesla modeller som er sluppet på markedet med åpenbare feil og mangler. De har ikke verken tid eller økonomi til å gjøre noe annet ser det ut til, men spørs om ikke det er å skyte seg selv i foten på sikt. Endret 27. juni 2020 av gamlefar 12 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 Roadster er en spesiell og dyr bil, nærmest en exotic. Laber kvalitet og til dels ekstreme driftskostnader med batteri bytter og slitedeler. Jeg vil si det er for særdeles spesielt interesserte. Hørte faktisk om en som hadde en sånn. Var ikke mange 10-tusen den hadde kjørt av kilometer. Men nå var den ute av drift siden for 3-4 år siden pga defekt batteri og over 300 tusen for å sette inn nytt. 1 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 (endret) På jumboplass i denne høyst troverdige undersøkelsen finner man Volvo Audi Jaguar Land Rover Tesla Endret 27. juni 2020 av Klykken- 6 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 (endret) gamlefar skrev (3 timer siden): Og med all sannsynlighet står det egentlig mye værre til med Tesla. Sannsynligvis. Veldig mange Tesla-eiere har også aksjer og/eller en religiøs tilknytning til selskapet. Problemer blir da underrapportert. Endret 27. juni 2020 av uname -l 5 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 11 hours ago, Pallehysa said: Amerikansk. Say no more.. Dei syns kvalitet er det stikk motsatte der borte.. Berre sjå kven dei utroper til ledere.. Kjempesaklig kommentar når førsteplassen i kåringen var Amerikansk også. ? 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 hekomo skrev (10 timer siden): De fleste har jo ikke problemer med Teslaene sine. Men vet noen hva slags problemer det skal være snakk om i denne undersøkelsen? Den påstanden virker litt hul i kontekst til artikkel. Jeg er sikker på at det er mange der ute med plettfrie Teslaer, men når det kommer biler fra fabrikk med riper i lakken så er det opplagt at Tesla skyter fra hofta si. 3 Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 (endret) Tåkefyrste skrev (36 minutter siden): Kjempesaklig kommentar når førsteplassen i kåringen var Amerikansk også. ? Amerikansk kåring.. Eller som overskriften seie, Amerikansk kvalitetsrangering... Endret 27. juni 2020 av Pallehysa 1 Lenke til kommentar
ØysteinL Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 Noe rart med denne kåringen. - at de 5 høyest rangerte er amerikansk produserte biler ? Liksom? - at Mercedes ligger i nedre del sammen med audi ? Liksom? - at Tesla er på bunn, mens den i amerikanske "customer satisfaction" rangeringer er på soleklar topp gang etter gang? Liksom? 4 2 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 Joooakim skrev (På 26.6.2020 den 18.36): Svar til Kahuna Kanskje ikke prioritert da, men hvor merkelig er ikke det? De blir jo til stadig gjort narr av den håpløs standarden på lakk. Selv veldig billige bilmerker fra Asia får til dette. Tipper Tesal fabrikkene ikke bruker noe dårligere lakk roboter enn andre. De bare ikke orker å stille dem inn? Det er ikke viktig. De selger det de klarer å produsere basert på ledelsen de har på rekkevidde, ladehastighet og ladenettverk. Det skader heller ikke at bilene ser bra ut, har opptil flere sportslige egenskaper og dessuten er klart ledende på 'digitalisering'. Så lenge de skiller seg ut positivt på såpass mange områder kan de tåle at de er dårligere på andre områder. På et eller annet tidspunkt må de nok ansette noen som har drevet lakkeringsverksted før, eller forstår seg på panel-gaps men enn så lenge virker det ikke til å plage dem det minste at dette ikke er helt strøkent. 2 1 Lenke til kommentar
0SMOO4WU Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 Har en X med "dårlig" lakkering. Dårlig i den forstand at dersom en polerer bilen så ser en små defekter, renning eller tynne punkter. Eg såg dette allereie på utlevering, men eg dreit i det. Folk kjøper ikkje bilen for lakken sin del, då hadde en kjøpt ein tysker eller japaner. Eg kjøpte den fordi den er sikkert 50 år fram i tid, alle andre bilar er daukjedelige. Ratting, bremsing og åpning av dører for hand.. Det er så 2010? Fun fact: 100 / 100 ungar er overbegeistra for bilen min. Om en er uenig med dei så er en berre en treigfis? Einaste bekymringa mi er at eg ikkje vil eige denne bilen etter garantien går ut. Det blir et sensorhelvete uten like når denne blir gammal. Så då håper eg at andre merker har fått laga noko kult slik at eg fortsatt kan kjøre en gøy bil. Har vore i Jaguaren og Audien. Flotte skinnseter, men fordelane sluttar der. 6 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 (endret) gamlefar skrev (17 timer siden): En av forskjellene er at de faktisk tilbakekaller bilene og reparerer det. Tesla gjør jo ikke det. De venter og ser om kundene aksepterer feilene eller ikke. Det er dessuten en stor forskjell på å oppdage en skjult feil senere og slippe bilene med åpenbare feil og svakheter som man selv kan se med øyet. Men bakgrunn i hva som har kommet frem, så er det ingen tvil om at Tesla opererer som en useriøs aktør på flere områder her. Det kan man ikke benekte da bevisene er overveldende. Det er kun fanboys som snur ryggen til slikt. At du får flere likes på innlegget ditt bekrefter mentaliteten og mangel på fornuft. Her skal elendig kvalitetskontroll hos blant annet VW, Toyota og Ford bortforklares igjen ja... Selvsagt kan man benekte en tåpelig påstand som at "Tesla opererer som en useriøs aktør". En slik påstand er useriøs i seg selv, spesielt når man tenker på hva slags svindel andre selskaper har drevet med. Men Diesel-gate er vel glemt alt. Også at VW er en av de som har toppsjef i fengsel. Sitat Men en ting har du rett i. Denne undersøkelsen kan man ikke legge mye vekt i. Og med all sannsynlighet står det egentlig mye værre til med Tesla. Vi snakker tross alt om mangfoldige Tesla modeller som er sluppet på markedet med åpenbare feil og mangler. De har ikke verken tid eller økonomi til å gjøre noe annet ser det ut til, men spørs om ikke det er å skyte seg selv i foten på sikt. Dette har dere jamret om i alle år, og likevel fortsetter det å gå bra for Tesla. Det er akkurat som om dere har tatt feil i alle år! Merkelige greier. Endret 27. juni 2020 av hekomo 5 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 uname -l skrev (14 timer siden): Sannsynligvis. Veldig mange Tesla-eiere har også aksjer og/eller en religiøs tilknytning til selskapet. Problemer blir da underrapportert. Duverden, her skal det bortforklares som vanlig ja. 5 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 Gavekort skrev (14 timer siden): Den påstanden virker litt hul i kontekst til artikkel. Jeg er sikker på at det er mange der ute med plettfrie Teslaer, men når det kommer biler fra fabrikk med riper i lakken så er det opplagt at Tesla skyter fra hofta si. Slikt skjer da med alle produsenter. Og med tanke på alle tilbakekallingene så er det opplagt at VW, Toyota, Ford, osv. skyter fra hofta si. Påstår du virkelig at de fleste har problemer med Teslaene sine?! 4 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 0SMOO4WU skrev (8 timer siden): Folk kjøper ikkje bilen for lakken sin del, då hadde en kjøpt ein tysker eller Om det er snakk om en bil nær vrakpant kan dette fint være et argument. Men når man kjøper nytt, spesielt når prislappen blir høy, så bør man rett og slett ikke finne seg i at produsenten har slurvet i byggeprosessen. 2 Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 Er det bare jeg som er overrasket over at Porsche kommer så dårlig ut? Jeg nekter å tro at Porsche, bedre kjent som verdens mest skuddsikre sportsbil, har så mye feil. Bilene er tross alt kjent for å være av svært høy kvalitet. Jeg stusser over hva som faktisk måles i denne undersøkelsen. PS: nei, jeg har ikke Porsche selv. 4 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 (endret) Dr. Bombay skrev (58 minutter siden): Er det bare jeg som er overrasket over at Porsche kommer så dårlig ut? Jeg nekter å tro at Porsche, bedre kjent som verdens mest skuddsikre sportsbil, har så mye feil. Bilene er tross alt kjent for å være av svært høy kvalitet. Jeg stusser over hva som faktisk måles i denne undersøkelsen. PS: nei, jeg har ikke Porsche selv. Det er mange ulike kategorier i de 220 spørsmålene i denne undersøkelsen. Den gjelder også de første 90 dagers «ownership». For Porsche og andre europeiske merker har JC selv uttalt ift 2019 undersøkelsen: Sitat All 10 European brands are below industry average, and the largest gaps for these brands are in infotainment systems and other electronics. Sitat The Porsche 911 again achieves the best overall initial quality score of 58 PP100 in this year’s study, despite an increase in reported problems from 2018 ( https://www.jdpower.com/cars/ratings/quality/2019/2019-us-initial-quality-study-results ) The study examines 233 problems, which are organized into nine categories: Climate Driving Assistanse Driving Experience Exterior Features/Controls/Displays (FCD) Infotainment Interior Powertrain Seats Nytt av året er følgende: Problems caused by brought in technology and services Problems caused by the interaction of the vehicle and the environment Problems caused by advanced driver assistance systems ( https://www.jdpower.com/business/automotive/us-initial-quality-study-iqs ) ( https://www.jdpower.com/business/press-releases/2020-initial-quality-study-iqs ) Så uten å se nærmere på spørsmålskategori kan f.eks vanskelig og kompleks elektronikk styring - førerassists og infotainment alene gi negative poeng mens alt annet er tipp-topp. Og en Porsche kjøper er naturligvis oftest mere kresen og kvalitetsbevisst enn en husmor som kjøper en Dodge eller Kia til å frakte unga med. Endret 28. juni 2020 av syar2003 2 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå