Lars56 Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 Jeg har en Huawei Matebook D, en Iiglo USB-C Multiport Dual Screen Dock og to skjermer fra AOC. Jeg ønsker å koble dette sammen, og bruke to eksterne skjermer i tillegg til laptopen. Jeg får ikke kontakt med skjermene når jeg kobler de via docking stasjonen, men strøm og USB (mus og tastatur) funker som det skal via docken. Jeg har oppdatert skjermkortdriver, uten at det gjorde noen forskjell. Skjermene funker som de skal dersom jeg kobler de direkte i laptopen. Noen ideer om hva som kan være feil her? Lenke til kommentar
Pyrotech Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 "Note: When using a HUAWEI MateBook X or HUAWEI MateBook 13, the dock must be connected to the USB-C port on the right." Mulig dette gjelder for din Matebook D også? Lenke til kommentar
Lars56 Skrevet 26. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2020 Det finnes bare én USB-C port på Matebook D, så det kan dessverre ikke være det ? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 såvidt jeg kan se, så er eneste kravet her at usb-C docken støtter "alternate mode" dvs. skjerm via displayport (protokoll). Spesifikasjonen på den docken https://www.komplett.no/product/1076048/pc-nettbrett/pc-tilbehoer/dockingstasjon/iiglo-usb-c-multiport-dual-screen-dock sier at den støtter 1 stk 3840x2160 eller 2 stk 1920x1080. Funker det med bare en skjerm? Lenke til kommentar
Lars56 Skrevet 26. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2020 Det fungerer ikke med en skjerm heller, nei. Jeg testet med en Lenovo Thinkpad - da fungerte det fint. Så, problemet må ligge i pc'en Snakket med kundeservice hos Huawei - de mente USB C porten kanskje ikke støttet videooverføring til to skjermer via docking. Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 Krever jo litt båndbredde de skjermene. 5gb båndbredde over USB er ikke så mye. Kanskje det hadde hjulpet hvis du skrudde ned hz på skjermen til f.eks 30? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå