Lyncs Skrevet 25. juni 2020 Del Skrevet 25. juni 2020 Hva gjør dere for å holde myggen borte når dere er ute og fotograferer om sommeren? Fungerer det å ha med seg en Thermacell myggjager når man går over fjell og berg og svetten i ansiktet gjør at man blir angrepet av millioner av mygg samtidig? Noen her med erfaring? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 25. juni 2020 Del Skrevet 25. juni 2020 (endret) Eneste jeg har fått til å fungere 100% er skallbukse og skalljakke (som er vanntett og varmt), skinnhansker og sånn hatt med myggnetting. Det er varmt som h men det virker 100%, de klarer ikke å stikke gjennom. Har lest et tips om at å bruke solbriller (nødvendigvis klare/uten lysdemping) som man limer fast myggnettingen til rundt kanten på innsiden av brillene, og skjærer av rundt innerkanten, gjør at man ser bedre, slipper å få sikten redusert av nettingen. Endret 26. juni 2020 av Taurean Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 Det har for det meste gått i diverse mygg- og flåttspray med eteriske oljer (tiger balm blant en av de), disse virker men tørker ut etterhvert og lukter ganske stramt. Autan pumpespray (picaridin) er ganske snill på lukt og jeg tror den skal være tilstrekkelig for å stopp myggen, dessverre ikke utprøvd enda. Alternativet er DEET krem, men lite ønskelig. Thermacell høres interessant ut, men er redd den ikke er særlig effektiv i motvind. Kanskje noen her kan belyse meg på det? Skallbekledning er veldig effektivt, men det blir litt varmt har jeg erfaring av. ? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 (endret) Fest en sånn her på hode tilkoblet USB-batteri, så skal du se de flyr av sted ? https://www.kjell.com/no/produkter/hjem-kontor-fritid/vifter/usb-bordvifte-o13-cm-p99098 ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ Innlegget nyttig? Gjerne eller innlegget!Mine Anbefalte Chrome / Edge PluginsKomplett.no - Få opp til 10% rabatt via denne tråden. ?? Endret 26. juni 2020 av Merko 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 Jeg har valgt gener/kroppslukt som gjør at mygg ikke plager meg. Blir lite stukket og stikkene er ikke særlig til bry. Fungerer helt supert! Syns det er verre med en sverm fluer som konstant prøver å fly inn i ørene mine. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 Jeg røyker. Da holder dem seg borte Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 Corp Por skrev (27 minutter siden): Jeg røyker. Da holder dem seg borte Sigar? ^^ Lenke til kommentar
kakico Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 Mygga myggmelk rollon fungerer ganske bra. Rull på et lag i håndflaten og gni det ut over all bar hud. Kjøpes på apotek eller sportsforretninger m.m.https://www.apotek1.no/produkter/mygga-roll-on-myggmiddel-50ml-827006p Lenke til kommentar
Lyncs Skrevet 28. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2020 kakico skrev (14 minutter siden): Mygga myggmelk rollon fungerer ganske bra. Rull på et lag i håndflaten og gni det ut over all bar hud. Kjøpes på apotek eller sportsforretninger m.m.https://www.apotek1.no/produkter/mygga-roll-on-myggmiddel-50ml-827006p Fungerer den også mot knott? Lenke til kommentar
kakico Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 Er litt usikker på om Mygga er like god mot knott som mot mygg. På et annet forum var det en som skrev at Myggolf rollon er det beste han har prøvd mot knott. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå