Gavekort Skrevet 30. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2020 Ny video fra Bjørn med 0-100 test. Ser ut som han fikk 7.70-7.80 sekunder. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 Ser ut som om den kunne klart enda litt bedre tider, siden starten på den er jevnet ut i SW. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 (endret) Anterialis skrev (25 minutter siden): Jeg syns Honda-e ser fantastisk ut, skikkelig morsom. Kunne absolutt tenkt meg en Honda-e som nummer-to bil. Jeg er dog spent på kvaliteten. Kjører nå hybrid-SUV med relativt lang rekkevidde (faktiske 70km på vår/sommer/høst) og dette er egentlig mer enn nok for meg 95% av tiden. Således er 230 km mye mer enn nok for meg for bil nr. to. Jeg har tidligere kjørt førstegenerasjon bmw i3 i ett år som hovedbil (før kone og barn..) med 100-150 km (sommer-vinter) og pendlet mellom Hamar og Folldal. Dette fungerte helt glimrende med ladestopp på Ringbu (2-8 km igjen i Ringbu før hurtiglading til 80%) og noen prosent igjen vel fremme i Folldal. Således var jo dette en perfekt bil for det formålet, jeg fikk brukt hele batteriet. Jeg forstår ikke hvorfor man skal ha 80% batteri igjen når man har kjørt sin daglige kjøremengde... Jeg er helt enig med deg ang. nr. 2 bil. Vi har en tidlig Leaf som nr. 2 bil, og den er i bruk "hele tiden", selv om den har en max rekkevidde på mellom 80 og 110 km (vinter/sommer). Men det holder helt fint til all den lokale småkjøringen. Vi har også en ladbar hybrid til langkjøringen, men skal nå skifte den ut med en long range elbil, og da MÅ vi ha god rekkevidde OG godt ladenettverk for å gjøre turene så enkle og forutsigbare som mulig. Sitat Jeg er interessert i en diskusjon, og har masse å lære selv! ? Me too ? Endret 30. juni 2020 av Hanhijnn Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2020 Anterialis skrev (23 minutter siden): Jeg tror spesielt førstegangskjøpere er unødvendig engstelige for rekkevidde. Riktig nok så synes jeg at sweet spottet er en del over Honda sin rekkevidde, men om man tar det for hva det er så tror jeg rekkevidden vil forårsake lite hodebry. Det som er et reelt problem med Honda sitt batteri er at det gir en mindre overflate for batterislitasje, noe som kan fremprovosere slitasje raskere. Men så lenge man er innenfor garantien så har de lovet minst 70% kapasitet. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2020 (endret) Gavekort skrev (36 minutter siden): Ny video fra Bjørn med 0-100 test. Ser ut som han fikk 7.70-7.80 sekunder. Har noen tanker rundt støytesten også. Pilot Sport 4 er dekk med noe støy, så håper han prøver med noen mykere dekk bare for å se hvordan det påvirker sammenligningen. Jeg forsøkte aldri motorveikjøring, men inntrykket mitt var i hvert fall bra, så dette var jo litt skuffende. https://beta.motor.no/dekktest-sommerdekk/michelin-pilot-sport-4/136246? Mye rullemostand i de også, så ser egentlig ut som Honda/importør gir two flying fucks. Endret 30. juni 2020 av Gavekort Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 49 minutes ago, Gavekort said: Har noen tanker rundt støytesten også. Pilot Sport 4 er performance dekk med mye støy, så håper han prøver med noen mykere dekk bare for å få et bedre sammenligningsgrunnlag. https://beta.motor.no/dekktest-sommerdekk/michelin-pilot-sport-4/136246? Mye rullemostand i de også, så ser egentlig ut som Honda/importør gir two flying fucks. Pilot sport 4 er vel kjent som veldig gode dekk da. Fikk de på Teslan min og. Så tror bare de har valgt det som er bra for tiden. Lenke til kommentar
samco Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 Om man har en hjemme lade som gir 7kw eller mer så pusher man fort på noen mil på en lavrekke elbil. Er helt klart en enklere værdag for mange med 40 mill pluss rekkevidde mindre lade behov og mindre planlegging av turer. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 Ja mange sier jo at de ikke trenger mere rekkevidde til daglig kjøring, men det er jo litt pjesk å måtte plugge seg i hele tiden og da. Bruker bilen min mest til bykjøring, og må bare lade ca hver 14 dag. Nå valgte jeg en bil med stort batteri spesifikt fordi jeg ikke har lademuligheter der jeg bor da, men er jo veldig kjekt å bare kunne bruke den som en vanlig bil i grunn og ikke måtte lade så ofte. Er veldig skeptisk til at denne klarer noe veldig mye mer enn kansje 12 mil på vintern. Får virkelig håpe det er en effektiv varmepumpe de bruker så ikke batteriet tappes for mye på forvarming. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2020 Tapet ligger vel i snitt på 20% om man ikke får temperaturer lavere enn 0. Varmepumpe for kupe og aktiv forvarming av batteri i stikkontakt vil nok gjøre problemet mye mindre. Jeg synes 12 mil høres fryktelig lite ut. Det er mer enn dobbelt så mye tap som det man regner i snitt. https://elbil.no/kortere-rekkevidde-om-vinteren/ Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 2 minutes ago, Gavekort said: Tapet ligger vel i snitt på 20% om man ikke får temperaturer lavere enn 0. Varmepumpe for kupe og aktiv forvarming av batteri i stikkontakt vil nok gjøre problemet reelt mye mindre. Jeg synes 12 mil høres fryktelig lite ut. Det er mer enn dobbelt så mye tap som det man regner i snitt. https://elbil.no/kortere-rekkevidde-om-vinteren/ Kommer litt ann på hvor kraftig varmingen er og hvor bra hjemmelader man har. Starter jeg forvarming på vintern går det vel fort en 10kW for å varme motor, batteri og kupe. Batteriet tappes da om man bare har en 2kW stikkontakt tilgjengelig som strømkilde. 12 mil blir kansje litt worst case, men blir spennende å se. Skulle gjerne vært litt større batteri altså. 1 Lenke til kommentar
samco Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 Drar fort 3kw på forvarming. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 1 minute ago, samco said: Drar fort 3kw på forvarming. Mere som det på min bil. Mates 3.5kW til hver motor for å få varmet opp batteriet + det som går til kupeen som gjerne er 3kW eller mer. Har ikke varmepumpe dog så vil tro Hondan er litt mere effektiv. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2020 Jeg skal i hvert fall ikke fryse meg selv på vinteren. Om tapet skulle bli så ekstremt at man får 50% av WLTP så får jeg 3-fas lade på jobb. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 Complexity skrev (23 minutter siden): Ja mange sier jo at de ikke trenger mere rekkevidde til daglig kjøring, men det er jo litt pjesk å måtte plugge seg i hele tiden og da. Samme opplevelse som folk med hybride produkter. Med tidskontroll i ladingen, så spiller det jo lite rolle for levetiden til pakken. Man plugger inn, og systemet sørger for at den er ferdigladet til du skal på jobb dagen derpå. Vi trenger biler i dette segmentet på samme linje som vi trenger biler som kan tilby mer langkjøring. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 Gavekort skrev (8 minutter siden): Jeg skal i hvert fall ikke fryse meg selv på vinteren. Om tapet skulle bli så ekstremt at man får 50% av WLTP så får jeg 3-fas lade på jobb. Jeg hadde første generasjon eGolf med mindre batteripakke enn dette, og det gikk helt fint med vanlig stikk på jobb. Jeg kjørte 55km til og fra, og måtte lade ca annenhver dag med lading hver dag på jobb når man tar med småkjøring i tillegg. Lenke til kommentar
samco Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 Sete varme og evt ratt varme drar mindre energi på vinteren senk kupé temperaturen. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2020 oophus3do skrev (Akkurat nå): Jeg hadde første generasjon eGolf med mindre batteripakke enn dette, og det gikk helt fint med vanlig stikk på jobb. Jeg kjørte 55km til og fra, og måtte lade ca annenhver dag med lading hver dag på jobb når man tar med småkjøring i tillegg. Hadde du varmepumpe? Hvordan var tapet ditt? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 (endret) 1 hour ago, oophus3do said: Jeg hadde første generasjon eGolf med mindre batteripakke enn dette, og det gikk helt fint med vanlig stikk på jobb. Jeg kjørte 55km til og fra, og måtte lade ca annenhver dag med lading hver dag på jobb når man tar med småkjøring i tillegg. eGolf lader faktisk raskere enn denne Hondan på hurtiglading. Nesten litt rart når det er en bil som ikke produseres lenger mot en helt ny en.. Skuffende av Honda.. Endret 30. juni 2020 av Complexity Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2020 Gjør den det? I følge ev-database så har e-Golf 40 kW lading. Modellen med 20 kWh lader opp til 80% litt raskere, men det er fordi batteriet er mindre. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 Gavekort skrev (1 time siden): Hadde du varmepumpe? Hvordan var tapet ditt? På vinteren så måtte jeg forvente 40% tap i "worst case scenario". Altså glemme å ha på forvarming på morgenen, skikkelig sludd/snøvær, samt motvind. Den hadde ikke varmepumpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå