Gavekort Skrevet 6. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2020 i3 er også en sterk konkurrent, men tror i3 er et ganske klart valg mtp. rekkevidde. Jeg tror de har valgt et bra segment i hvert fall. Unge, urbane og betalingsvillige vil nok uansett velge mye med hjertet. Mini har dominert dette segmentet ganske bra inntil nå, men med all oppmerksomheten rundt denne bilen så tror jeg konkurransen kommer til å bli beinhard. Så blir det bare å håpe for Honda sin del at de får med seg at elbiler er fremtiden, og at vi får se mer sprøtt japansk design. 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 7. juli 2020 Del Skrevet 7. juli 2020 Honda e er et godt tegn på at det er nok folk hos Honda som skjønner at elbiler er fremtiden. Det er ikke en "compliance car" som de ikke ønsker at folk skal kjøpe. Den er designet som en ren elbil, design og teknologi er gjennomtenkt, Honda har en klar visjon med bilen. Så det er grunn til å være håpefulle til at Honda ikke ender opp som Kodak 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2020 (endret) Jeg har hørt folk i Youtube kommentarfeltene (I know, right) kalle denne bilen for en compliance car pga. rekkevidden. Men siden de har tatt seg bryet til å designe en helt ny plattform, og de ikke engang har planer om å selge bilen i California, så tror jeg heller at dette er en eksperimentell plattform for "the things to come" fra Honda. Honda har allerede en Honda Jazz/Fit konverteringsbil som de bruker som compliance car i California. Må si at jeg er litt skeptisk til at Honda vil lære før de brenner seg, siden de primært er en produsent av forbrenningsmotorer for båter, industri og biler. Men dette var jo et uforventet friskt pust fra noen som tviholder på hybridbiler for bestemødre, så mulig jeg tar feil. Endret 7. juli 2020 av Gavekort Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. juli 2020 Del Skrevet 7. juli 2020 Jeg mener Honda e er en realisering av ett design-studie. Hverken mer eller mindre. De som kjøper den gjør det trolig primært basert på følelser framfor fornuft. Det gjelder definitivt i mitt tilfelle, noe som overrasker meg sjøl. Jeg er mer enn "function before form type", men kan fort la meg rive med av en liten teknisk detalj. For Honda e var det faktisk helheten. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2020 (endret) Det er realisering av et design og et første forsøk på å utvikle en ekte elbil. Rekkevidden er så done to death nå at man lever under en stein nå om man ikke har tatt det i betrakning i valget sitt. Den kan være ufornuftig, men jeg klarer ikke å forstå hvilke kompromisser jeg personlig inngår i valget av denne bilen, med forbehold om at den primært kun skal få meg mellom jobb, butikk og hjem. Jeg tror faktisk ikke jeg hadde likt denne bilen på langt nær like godt om den var kostnadsredusert, fattig på utstyr, men med dobbel rekkevidde. Mange biler føles ut som en kvalitetsnedgradering fra min E39 5-serie, men det gjorde ikke denne. For en familiefar med hytte på fjellet så er denne bilen valgt som et dyrt leketøy kona kan bruke i byen når far i huset har Model Xen. Å velge Honda e som primærbil i hans situasjon ville vært hodestups ufornuftig. Jeg er en barnløs ungkar (og ung kar) med 80 km pendling som vil ha noe som får meg til å glise hver gang jeg skal hjem. Endret 7. juli 2020 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
samco Skrevet 7. juli 2020 Del Skrevet 7. juli 2020 Er mest rekkevidden spontan turene vill kreve ekstra lading og vinter bruk og til å med når det regner vil spise kw fortere. Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 8. juli 2020 Del Skrevet 8. juli 2020 Bare synd at de rota det til med kort rekkevidde, ellers er jo alt på stell på denne bilen. Hvis det er honda kvalitet så vil man heller omtrent aldri får tekniske problemer. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2020 https://www.roadandtrack.com/new-cars/road-tests/a33014419/how-stickier-tires-impact-an-electric-cars-range/ Nevnte dette med rullemotstand tidligere. Interessant hva sportsdekk med bredde gjør med rekkevidden. e-Golf med 225 Pilot Sport 4S på alle fire mistet 20% rekkevidde sammenlignet med 205 Bridgestone Ecopia EP422. Til sammenligning så leveres Honda e med 205/225 på Pilot Sport 4, som har enda høyere rullemotstand enn 4S. Betyr det at 220 km bare er en underrapportering? Neppe. Hadde det vært interessant å låne et 185/205-sett på Michelin Primacy 4 og hypermile bilen? Absolutt! 1 Lenke til kommentar
samco Skrevet 8. juli 2020 Del Skrevet 8. juli 2020 Hyper mile er det ingen vits i. Bare å legg in 20 prosent headroom for distansen man skal kjøre å,lad nok til det. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2020 (endret) Poenget er jo å se hvordan bilen sammenlignes med WLTP, fordi her er det jo 20% spillerom som kan gå i begge retninger. Jeg vet ikke om Honda har samme tap på sine hjul som det en e-Golf med GTI-hjul har, men jeg er sikker på at det er et betydelig tap uansett. 220 km er på 16" hjulene allerede, men mine 17" hjul har bare et oppgitt tap på 5%, ikke 20% som i artikkel. Mysteriet ligger i dekkene. Endret 8. juli 2020 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
Dissikutere Skrevet 14. juli 2020 Del Skrevet 14. juli 2020 Hvordan er bompengeavgift ved hybridbiler? Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 14. juli 2020 Del Skrevet 14. juli 2020 Dissikutere skrev (17 minutter siden): Hvordan er bompengeavgift ved hybridbiler? Som ved eksosbiler. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. juli 2020 Del Skrevet 16. juli 2020 (endret) Er dere fortsatt helt sikre på at rekkevidden vil være tilstrekkelig? Hondan har vel 28.5kWh tilgjengelig? Jeg var å besøkte litt familie og slekt i dag og det går fort litt kilometer altså. Ville vel gått fint med de fleste nye elbiler i dag men jeg måtte ha stoppet å ladet med Hondan.. Endret 16. juli 2020 av Complexity Lenke til kommentar
samco Skrevet 16. juli 2020 Del Skrevet 16. juli 2020 Føler litt Honda E interessen har dødd ut litt.... Så mye nytt og kult som kommer ille trille blir i bakleksa. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 16. juli 2020 Del Skrevet 16. juli 2020 samco skrev (1 time siden): Føler litt Honda E interessen har dødd ut litt.... Så mye nytt og kult som kommer ille trille blir i bakleksa. Den er jo splitter ny. Ikke noe som dør ut enda. Eller tenker du på din egen interesse? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2020 samco skrev (1 time siden): Føler litt Honda E interessen har dødd ut litt.... Så mye nytt og kult som kommer ille trille blir i bakleksa. Hvem sin da? Sist jeg sjekket så lå fortsatt reservasjonen min inne. Lurer også på hva som er nytt og kult i min prisklasse som jeg har gått glipp av de siste ukene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 @Gavekort Har du fått bilen din? Jeg fikk min igår Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2020 Det har jeg ja. Hentet den 12. September. Måtte ha 16" felger på låns, men har egentlig kjøpt 17". Det kommer en oppfølgingstråd litt senere. Må bare gjøre meg godt kjent med den først. 4 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 Bestilt elbil rett før helgen, i den forbindelse har jeg sett på flere modeller på YouTube. Ser at denne bilen har et ganske kjipt "infotainment" system? Spesielt GPSen. Fremstår jo som noe gammelt uresponsivt TomTom GPS. Koster det virkelig så mye penger for produsenten om de skal implementere feks Google maps? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå