Proton1 Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 uname -l SSB beregnet mellom 20 - 30 000 tonnet for CO2-reduksjon gjennom elbilincentiver. Det er penger rett ut av vinduet for at den mest vestående del av befolkningen kan flotte seg med dyr elbil i stedet for å ta bussen til jobb. Proton: Bare en hjernedød person kan mene at reduksjon av skyhøye bilavgifter er penger ut av vinduet. Det flåsete argumenter som at "den mest vestående del av befolkningen kan flotte seg med dyr elbil" bekrefter dumskapen. Når penger ut av vinduet (reduserte avgifter) kan antaes å bety tap, så må vel økte avgifter bety inntekter. Da blir jo logikken at jo høyere avgifter, jo rikere blir vi - fjols!! Å legge til rette for elbiler i Norge, er det desidert beste miljøprosjekt i vårt land. Fremtidens lette landtransport blir elektrisk, og den utviklingen ville kommet uansett. men erfaringer som industrien høstet i Norge har akselerert overgangen. Det vil ledelsen i Tesla bekrefte. 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 Proton1 skrev (11 minutter siden): Bare en hjernedød person kan mene at reduksjon av skyhøye bilavgifter er penger ut av vinduet. Det flåsete argumenter som at "den mest vestående del av befolkningen kan flotte seg med dyr elbil" bekrefter dumskapen. Når penger ut av vinduet (reduserte avgifter) kan antaes å bety tap, så må vel økte avgifter bety inntekter. Da blir jo logikken at jo høyere avgifter, jo rikere blir vi - fjols!! Du vet at statsbudsjettet har inntekter og utgifter, ikke sant? Så dess mer man bruker på elbil(evt. dess mindre man drar inn på elbil), betyr at det blir mindre penger igjen til andre formål. Innfører man elbiler for å få ned utslipp av klimagasser så må dette prises og sammenlignes med andre tiltak. Med mindre man foretrekker å holde debatten nede på et tilbakestående klimabrøler-nivå. Proton1 skrev (14 minutter siden): Å legge til rette for elbiler i Norge, er det desidert beste miljøprosjekt i vårt land. Fremtidens lette landtransport blir elektrisk, og den utviklingen ville kommet uansett. men erfaringer som industrien høstet i Norge har akselerert overgangen. Det vil ledelsen i Tesla bekrefte. Ja, at Tesla er for kjempehøye subsidier trenger du ikke legge fram noe bevis for. Proton1 skrev (14 minutter siden): Bare en hjernedød person... Du har fremdeles ikke fått til å bruke siteringsfunksjonen ser jeg. Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 Proton, det er vel ingen som har sagt det er penger ut av vinduet? Personlig har jeg støttet elbilpolitikken inntil omlag fem år siden, nettopp fordi Norge etter min mening var et viktig marked. I dag mener jeg det argumentet er dødt, og forventer at alle i tråden her tar det innover seg. Dropp personangrepene, det er ikke din postehistorikk verdig. Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 (endret) Del skrev (5 timer siden): Proton, det er vel ingen som har sagt det er penger ut av vinduet? Personlig har jeg støttet elbilpolitikken inntil omlag fem år siden, nettopp fordi Norge etter min mening var et viktig marked. I dag mener jeg det argumentet er dødt, og forventer at alle i tråden her tar det innover seg. Dropp personangrepene, det er ikke din postehistorikk verdig. Kverulering og demonstrasjon av manglende kunnskaper og manglende evne til å motta kunnskaper, kan være underholdene. Men i det lange løp er det trettende og bortkastet tid å følge en diskusjon der den ene parten virker å mangle relevante kunnskaper. Imponerende at Sturle S og et par andre er så utholdene og tålmodige med å forklare enkle sammenhenger. Endret 27. juni 2020 av Ketill Jacobsen 2 Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 Nye personangrep? Trodde bedre om deg Ketill. Lenke til kommentar
P. Tuvnes Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 Resultatet av sløsingen med 25 milliarder NOK hoppes det pinlig bukk over; resultat i form av redusert global oppvarming i grader Celcius og endret klima. Hva blir "ny" global temperatur etter dette? Hva blir klimaet etter dette? Målet skal jo være å "redde verden" fra fremtidige katastrofale klimaendringer. Enhver investering/politikk må begrunnes med oppnådd positivt/gunstig resultat/konsekvens. Klimarealistene har analysert samlet effekt av regjeringens Klimakur 2030 s. 14 her: https://www.klimarealistene.com/wp-content/uploads/2020/04/H%C3%B8ringssvar-Klimakur.pdf Effekten er forsvinnende liten og ikke målbar på global temperatur eller klima. Lenke til kommentar
Del Skrevet 29. juni 2020 Del Skrevet 29. juni 2020 RJohannesen skrev (På 27.6.2020 den 0.40): Du blander fremdeles sammen CO2 kvotesystemet og kravene til gjennomsnittlig utslipp for hver bilprodusent. Kan ikke se at jeg har blandet dem sammen, men jeg valgte å tolke dn.no artikkelen sin kommentar om utslipps-kvoter til å handle om regelverket for utslipp fra personbiler. Jeg har vel også vært krystallklar på dette hele veien? Med spesifikk referanse til 2021 i artikkelen kan jeg ikke helt se hvordan noen av dere andre fortsatt kan tolke det annerledes. Nå kom det nettopp en dn.no artikkel som tar for seg begge deler, og gir en grei forklaring på hvorfor det er utslippsreglene fra personbiler som er i all hovedsak er det man bør se på i denne sammenheng (dersom man har noen som helst interesse av å få kunnskap på bordet): https://www.dn.no/innlegg/elbil/elbilpolitikk/klima/innlegg-trettenmilliarderssporsmalet/2-1-832428 Legg merke til at artikkelforfatteren velger forenklingen å si at dette kan selges mellom land, selv om det strengt tatt er salg mellom fabrikanter, uten at det gir noen som helst grunn til å diskreditere artikkelen. Det er vel også verdt å merke seg at partiet Høyre også nå har innsett at det koster litt mer enn det smaker: https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2020/06/28/195687415/hoyre-utvalg-vil-skrote-elbilfordelene AP har allerede tatt til orde for dette i flere år. Personlig er jeg sjokkert over adferden i tråden her, hvor man aktivt forsøker å skjule realitetene, og utsetter debattanter for personhets når fakta legges frem. 1 Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 29. juni 2020 Del Skrevet 29. juni 2020 Del skrev (På 27.6.2020 den 22.25): Nye personangrep? Trodde bedre om deg Ketill. Beklager Del! Jeg formulerte meg dårlig. Jeg skjønner ikke diskusjonen du har involvert deg i. Du har jo ellers mye fornuftig å komme med! Lenke til kommentar
Del Skrevet 29. juni 2020 Del Skrevet 29. juni 2020 Ketill Jacobsen skrev (1 time siden): Beklager Del! Jeg formulerte meg dårlig. Jeg skjønner ikke diskusjonen du har involvert deg i. Du har jo ellers mye fornuftig å komme med! Takk, det var faktisk veldig godt å høre! Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 1. juli 2020 Del Skrevet 1. juli 2020 Om CCS koster ca en milliard i året i Oslo, så vil det si en økonomisk belastning på ca 3.000 kr per husholdning. Med avfall på ca 0,5 kg per dag (resten plast og matrester) er det veldig mye mer enn jeg er villig til å betale! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå