Mike_Hawk Skrevet 24. juni 2020 Del Skrevet 24. juni 2020 tenk det på denne måten, biler kjører jo i en fartgrense, og hvis man kjører over den fartsgrenser så er jo det ulovlig, men da er spørsmålet, kan el sparkesykkler holde fartgrensen (20kmt) og allikavel være lovlig selv uten sperre? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 24. juni 2020 Del Skrevet 24. juni 2020 Såvidt jeg har fått med meg så -skal- den være plombert på en måte som gjør at kunden ikke skal kunne fjerne den. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. juni 2020 Del Skrevet 25. juni 2020 Nei, den skal være plombert, på lik linje med mopeder Mopeder kan kjøre mye fortere enn 45, men de er plombert for folk missbruker det uten plomben Jeg synes plombe er en uting, men så lenge det er loven. 1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 25. juni 2020 Del Skrevet 25. juni 2020 Sitat ha en sperre som gjør at det ikke kan oppnå høyere hastighet enn 20 km/t med motorkraft. Sperren skal være satt av produsent eller den som kan gjøre det på vegne av produsenten. Brukeren skal ikke kunne endre sperren til en hastighet over 20 km/t. https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/elkjoretoy/sma-elektriske-kjoretoy 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå