Gå til innhold

Palm Zire 71 -spake

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit, altså, spaken ser helt fin ut. Men det er ikke noe motstand i den! Det som skulle være en "fem-veis" spake, er blitt en knapp, den virker for å trykke ned, men bevege den, det kan man glemme. Om ejg tar et bilde ser den nok ok ut, men si fra hvis du fortsatt trenger bilder.

På forhånd takk.

PS: Hovedspørsmålet er om jeg skal ta sjansen på å skru den opp selv, og ødelegge garantien, eller om jeg skal ta den rett på verksted. Helst skulel jeg nok gjort det selv da.

Lenke til kommentar

Har du garanti, ville jeg gjort det. Da får du jo det gratis også. Skal du skru den opp, og bryte garantien er det litt kjekt om du vet hva som er ødelagt. Det kan være en liten feil, som at den har hoppet ut av en form for spor, eller det kan være en stor feil som krever at du må kjøpe komponenter og lodde på selv, og det er vanskeig (!) på små elektronikk.

Lenke til kommentar

For å si det slik, det er litt interresant dette med garantien... I Norge får du nemlig 1 års verdensgaranti med på kjøpe. Men jeg kjøpte palmen i USA! Og fikk 3 måneder verdensgaranti med på kjøpet.

Dessuten, så kan det sikkert kalles en "bruker-resultert feil" og jeg ville måtte betale for reperasjonen uansett. I løpet av kvelden kommer jeg høyst sannsynlig til å skru opp noen skruer, å se hva som er galt.

Takk for tips/hjelp!

Lenke til kommentar

Dette er ingen veldig spesiell skrue! Den bruker garantert torx skruer som er helt standard på nyere pda'er og mobiler (og alle andre småelektriske ting). Du får kjøpt et mobilåpningssett på clas ohlson. Jeg har kjøpt det og det har 3 torx trekkere, noen stjerne, noen flate og noen verktøy til og åpne opp ting som har sånne klemmer på sidene som holder den igjen.

Lenke til kommentar

Er ikke Palm Zire de der "ungdoms" palmene? Jeg så at Statoil hadde bestilt inn en del sånne, og fått med seg "bærevesker" type skulderstropp sak...Trodde det var en palm som var typisk for nerdene i USA og ha på universitet og slikt..Ikke for dyre, og uten de fancy funksjonene, men like fullt en palm :p

Lenke til kommentar
Det finnes flere "zire", men her snakker vi om en Zire 71. Til orientering har Zire 71 kamera, farveskjerm, og MP3spiller i motsetning til en Palm Zire (uten nummer) til 998.

Ja, regnet med det. Surfet litt rundt på nettet og så etter at jeg hadde skrevet. Men man kan jo aldri vite? :blush:

Lenke til kommentar
Neida, det er ikke alltid greit. Du har vel ingen tips til PDA og mobilverksteder?

Nei du..Den var vrien. Det står ikke noe om servicepartneren deres i Norge i brukerveiledningen eller noe? Har faktisk INGEN anelse om hva slags verksted som faktisk har kompetanse på palm....Ingen.. Og det er i seg selv ganske rart med tanke på at jeg har jobbet for service verksteder som har fikset det meste annet....

Lenke til kommentar

Du tror ikke et vanlig mobilverksted kan gjøre samme nytten? Jeg mener, hadde et lignende problem med en T68i, bortsett fra at spaken da brakk totalt, og det ble jo fikset på uten problemer. Spørsmålet er kanskje snarere hvorvidt et verksted tør påta seg ansvaret for en Palm som de Egentlig ikke har kompetanse på.

Lenke til kommentar
Du tror ikke et vanlig mobilverksted kan gjøre samme nytten? Jeg mener, hadde et lignende problem med en T68i, bortsett fra at spaken da brakk totalt, og det ble jo fikset på uten problemer. Spørsmålet er kanskje snarere hvorvidt et verksted tør påta seg ansvaret for en Palm som de Egentlig ikke har kompetanse på.

Eller sertifisering/godkjenning for å skru på?

Lenke til kommentar
Jeg skal se om vi har det på det ene sommerhuset. Vi snakker altså om en sånn liten, direkte stjerne med fem "kanter", men samtidig er den så liten! Jeg er egentlig veldig imot Chlas Olson, men hvor har de i tilfeller sine butikker?

Jepp akkurat slik ser den ut, men du trenger vel ikke det nå siden du får levert den inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...