Hanhijnn Skrevet 24. juni 2020 Del Skrevet 24. juni 2020 Opel har virkelig fått dreis på designet. Og med en rekkevidde på 322 km burde den være aktuell for mange. https://bilnorge.no/artikkel.php?aid=53607 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. juni 2020 Del Skrevet 24. juni 2020 Rebadged Peugeot 2008 = ikke spesielt interessant. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 mobile999 skrev (På 24.6.2020 den 14.30): Rebadged Peugeot 2008 = ikke spesielt interessant. Sånn er bilverden idag. Audi vw skoda er jo samme bilene med forskjellige skall. Fiat gjør det samme. Franskmennene gjør det. Asiateren gjør det. Til og med bmw. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 At de bygger på plattformer er bare positivt. Det gir de mulighet til å ha et felles fokus på å perfeksjonere det essensielle, så kan de sette sitt særpreg på etterpå. Skoda Kodiaq har samme platform som Audi RS3, men det er fortsatt ikke rett å si at de er en og samme bil. 1 Lenke til kommentar
samco Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 Får vel samme lade hastighet som andre PSA gruppen elbiler. Tror de fleste velger en model Y over denne. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 3 minutes ago, samco said: Får vel samme lade hastighet som andre PSA gruppen elbiler. Tror de fleste velger en model Y over denne. Til dobbel pris (nesten) føler jeg vel ikke akkurat at de er i samme klasse. Lenke til kommentar
samco Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 kremt skrev (1 minutt siden): Til dobbel pris (nesten) føler jeg vel ikke akkurat at de er i samme klasse. Har ikke sett prisen men den er vel neppe halv pris på en Y Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 Denne koster vel ca 300 tusen. Telsa y er vel rundt 500 eller noe over. Ganske stor forskjell mao. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 (endret) 15 minutes ago, samco said: Har ikke sett prisen men den er vel neppe halv pris på en Y Er ikke en offisiel pris enda men er se på hva 2008 koster og trekke fra et par tusenlapper, e2008 starter fra 308 000. Mokka vil nok starte på under 300 000 husk og at Y er vesentlig større, mokka er på størrelse med kona og t-roc altså små suv Endret 30. juni 2020 av onkel_jon Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 30. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2020 kremt skrev (14 minutter siden): Denne koster vel ca 300 tusen. Telsa y er vel rundt 500 eller noe over. Ganske stor forskjell mao. Jeg har en TMY LR i bestilling. Den kommer på 530.000 med lakk (ikke obligatorisk hvit) og 5 seter, svart skinninteriør. Nei de nye PSA-trillingene er ikke helt i samme klasse. De er for småbiler å regne. TMY er en romslig familiebil. Lenke til kommentar
samco Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 onkel_jon skrev (14 minutter siden): Er ikke en offisiel pris enda men er se på hva 2008 koster og trekke fra et par tusenlapper, e2008 starter fra 308 000. Mokka vil nok starte på under 300 000 husk og at Y er vesentlig større, mokka er på størrelse med kona og t-roc altså små suv Opel ampera er vel over 300 for basis utgaven og den er vel i samme størrelsen. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 Jeg regner Mokka-e, 2008-E som "ca Golf" størrelse. Det er dekkende nok. Som du selv sier, det er stor forskjell på disse bilene. For svært mange tenker jeg nok biler som 2008-E er helt greie hverdagsbiler til ca 300 tusen, og går rundt 30 mil året rundt, mer eller mindre. Bare tenk på at man i 2011 ga nesten 300 tusen for en Leaf som knapt gikk 10 mil på vinteren. Det har vært en voldsom utvikling og dette vil bare fortsette. Prisene på nye elbiler skal NED. Det er sikkert og visst. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 30. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2020 (endret) kremt skrev (3 timer siden): Jeg regner Mokka-e, 2008-E som "ca Golf" størrelse. Det er dekkende nok. Som du selv sier, det er stor forskjell på disse bilene. For svært mange tenker jeg nok biler som 2008-E er helt greie hverdagsbiler til ca 300 tusen, og går rundt 30 mil året rundt, mer eller mindre. Bare tenk på at man i 2011 ga nesten 300 tusen for en Leaf som knapt gikk 10 mil på vinteren. Det har vært en voldsom utvikling og dette vil bare fortsette. Prisene på nye elbiler skal NED. Det er sikkert og visst. Tja, Høyre vil fase inn avgifter f.o.m. 2022, så totalprisen kommer nok heller til å begynne å krabbe oppover. Trøsten får være at prisene (med økende avgifter) på eksosbiler kommer til å stige desto mer. Høyre vil jo heller ikke at det skal selges eksosbiler etter 2025. Endret 30. juni 2020 av Hanhijnn Lenke til kommentar
samco Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 Blir fort dyrere nye Elbiler trenden i covid 19 tiden er 40/50k oppgang bare med det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå