Greve Skrevet 23. juni 2020 Del Skrevet 23. juni 2020 (endret) Noen som har fått dette? Er det mulig å sette den i bridge modus, evnt kan man bruke egen router? Har Telenor sin løsning, men de låser deg til å bruke deres router, og den støtter ikke bridge modus. Sven Endret 24. juni 2020 av Greve Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. juni 2020 Del Skrevet 25. juni 2020 "Telenor sin løsning" er ikke en entydig beskrivelse. Mulig du har ADSL (dvs tilkoblet via telefonlinje), da er Telenor sin router også et modem. Men hvis man har Telenor fiber så kan man bruke den router man ønsker. Get leverer stort sett via coax kabel, så de har et routermodem (typisk Sagemcom). Ganske sikker på at det kan settes i bridge. F.eks om du kjøper et WiFi mesh system fra Get (trådløs boligpakke). Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. juni 2020 Del Skrevet 25. juni 2020 Hårek skrev (1 minutt siden): Get leverer stort sett via coax kabel, så de har et routermodem (typisk Sagemcom). Ganske sikker på at det kan settes i bridge. F.eks om du kjøper et WiFi mesh system fra Get (trådløs boligpakke). Tipper TS mener denne nye GET pakken https://www.get.no/produkter/internett/tradlost Lenke til kommentar
Greve Skrevet 26. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2020 Riktig, Og tilsvarende fra telenor, https://www.telenor.no/privat/internett/hjemmebredband/ Lenke til kommentar
Patek Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 Har dette selv, kan ikke svare noe på spørsmålene dine, men her har det ikke vært så veldig stabilt akkurat... Kanskje vi er litt uheldige med 4G dekningen. Opplever så godt som aldri annonsert hastighet, ligger som regel rundt 3-5 Mbps. Men har ingen alternativer så... Lenke til kommentar
NULL Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 13 hours ago, Emilsen said: Har dette selv, kan ikke svare noe på spørsmålene dine, men her har det ikke vært så veldig stabilt akkurat... Kanskje vi er litt uheldige med 4G dekningen. Opplever så godt som aldri annonsert hastighet, ligger som regel rundt 3-5 Mbps. Men har ingen alternativer så... Løsning med antenne ute eller inne? Lenke til kommentar
hberg1 Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 Jeg har satt Get routeren i bridge modus siden Jeg bruker min egen Asus router både for wi-fi og kablet nettverk Lenke til kommentar
Greve Skrevet 27. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2020 13 hours ago, hberg1 said: Jeg har satt Get routeren i bridge modus siden Jeg bruker min egen Asus router både for wi-fi og kablet nettverk Og du har trådløst bredbånd? (Over 4G)? Lenke til kommentar
Patek Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 NULL skrev (På 26.6.2020 den 21.13): Løsning med antenne ute eller inne? På vegg ute, montert av Get. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 (endret) Forstår ikke folk som betaler 1000 kr måneden for 75 mbit. Er ikke så vanskelig å slå det kan få beste fall 150 mbit på speedtest. Men normalsett er det 100\75 mbit. Som ikke det er nok:Etableringskostnaden er på kr 699 og inkluderer montering. Pakkene har tolv måneders bindingstid. Så jeg betaler noen få euro per 100 GB men har ingen garanti for hvor lenge det varer, blir rundt 300 kr på ebay for ladekort. Som holder ca 2 uker. Har forståelse for dere føler dere lurt. Får ofte 16 MB\S nedlastinghastighet på det meste, så det tviler jeg på dere får med get trådløs bredbånd. Men varer jo en del. Valgt å fjerne brukernavn og slik. Endret 30. juni 2020 av LMH1 Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 40 minutes ago, LMH1 said: blir rundt 300 kr på ebay for ladekort. Som holder ca 2 uker. Har forståelse for dere føler dere lurt. 600 kr/mnd for en halvdårlig løsning med høy latens? Sikker på at du ikke lurer deg selv når du sammenligner med en mye bedre norsk tjeneste som attpåtil gir 2 TB "kvote"? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 Slipper bindingstid og etablering så det sparer jeg, hvis man laster ned mye så kanskje get er bedre, er usikker man får bedre ytelse en opplys der, hvis man må betale for ekstra for turboboost sier det seg selv. Lenke til kommentar
karving Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 Problemet med div utelandske sim-kort er jo hvor lenge de "varer". En kan jo ikke sitte på et lite bibliotek av ulike leverandører og drive med swapping i tide og utide. Særdeles lite familie-vennlig løsning. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 hæ? det funger dårlig med trilling sim vertfall med så små telenor og telia kvoter, er ikke vanskelig å bruke opp 1 tb i måneden hvis man er 4 stk med større nedlasting f.eks steam eller konsoller. Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 18 minutes ago, LMH1 said: Slipper bindingstid og etablering så det sparer jeg Da vil jeg gjerne vite hvor du får decent 4G/5G modem + 802.11ax kapabel ruter/AP til noe rundt 700 kr (eller 0 kr?) Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 2. juli 2020 Del Skrevet 2. juli 2020 hberg1 skrev (På 26.6.2020 den 21.31): Jeg har satt Get routeren i bridge modus siden Jeg bruker min egen Asus router både for wi-fi og kablet nettverk Hei. har flyttet i nytt hus og her er det Get som leverer nett. Fikk tilsendt trådløs modem SAGEMCOM V3890. Jeg vil helst bruket egen ruter til å levere wifi og IP adresser. Hvordan kobler jeg opp disse? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. juli 2020 Del Skrevet 2. juli 2020 https://www.get.no/v3/kundeservice/fiks-det-selv/nettverksinnstillinger#123500 Enig det er dårlig dokumentasjon hva finner du under avansert instillinger? Lenke til kommentar
hberg1 Skrevet 2. juli 2020 Del Skrevet 2. juli 2020 13 hours ago, Megaoctane said: Hei. har flyttet i nytt hus og her er det Get som leverer nett. Fikk tilsendt trådløs modem SAGEMCOM V3890. Jeg vil helst bruket egen ruter til å levere wifi og IP adresser. Hvordan kobler jeg opp disse? Enkleste er å koble deg direkte på Get router kablet og åpne chrome eller Explorer. Skriv inn følgende netverksaddresse hhtp://getmodem du får da Login bilde. Under bruker navn skriver du home og under passord home. på bilde vil du se at menyen for «enable wireless» er merket med ”on“ trykk på on for å slå av. trykk deretter på “Apply“ trykk deretter på logout for å avslutte du kan nå koble ditt egent modem til Get modemet med kabel. Du kan nå fortsette og direkte kable det du trenger til din egen router og bruke WiFi fra din egen router Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 Takk for tips. jeg koblet meg til med kabel og fant en innstilling som heter bridgemode. kan man fortsette å bruke de andre punktene på Get modemet? har 500 linje. Med trådløs gjennom Get fikk jeg 280Mb. Etter bridge mode og Synology mesh som ruter, fikk jeg 499Mb. Lenke til kommentar
Greve Skrevet 5. august 2020 Forfatter Del Skrevet 5. august 2020 On 6/26/2020 at 9:31 PM, hberg1 said: Jeg har satt Get routeren i bridge modus siden Jeg bruker min egen Asus router både for wi-fi og kablet nettverk @hberg1 Og du har løsningen over 4G? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå