Gjest 1aab1...75e Skrevet 23. juni 2020 Del Skrevet 23. juni 2020 Hei, Jeg hadde en runde med PST for noen år siden, i forbindelse med at jeg lagde en "røykbombe" til bruk som praktisk filmeffekt. Dette var ca 2012. Det var ikke noe straffesak eller avhør, bare en samtale. Kan dette stå i en utvidet politiattest? I samme periode ble jeg også hentet i ambulanse pga "dødsangst" som skyldtes dårlig weed. Politiet har antagelig fått nyss om dette i sine register. Ellers har jeg aldri blitt dømt eller straffet for noe, så da er den egentlig plettfri? Anonymous poster hash: 1aab1...75e Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. juni 2020 Del Skrevet 23. juni 2020 En utvidet politiattest inkluderer straffesaker som ikke er avgjort av politiet eller en domstol. Det vil si at disse skal med på attesten: siktelser, tiltaler og forelegg, og dommer som ikke er rettskraftig avgjort. Anmeldelser og henlagte saker kommer ikke med i en politiattest. Min vurdering: "Samtale" eller "nyss om narkotikabruk" er ikke med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå