Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med et vifteproblem?

fredonor

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp skiftet ut en gammel sliten vifte som hadde en tendens til å la temperaturen på cpu'en gå opp til 75-76 grader når pc'en sto uten å bli brukt. Etter at jeg installerte den nye vifta kom det en alarm ved oppstart, og skjermen min fortalte meg at cpu-vifta ikke snurret rundt, selv om den vitterlig snurrer rundt i en vill fart og gjør jobben den er satt til å gjøre.

Når jeg sjekker PC-Alert som fulgte med hovedkortet registrerer den ingen vifte, men CPU-temperaturen holder seg jevnt og pent på 47 grader, noe jeg synes er en klar forbedring fra tideligere nevnte temperaturer...

Kan noen forklare meg hvorfor jeg har et schizofrent hovedkort som forteller meg løgner?

Setter stor pris på svar :-)

Og forresten: Godt Nytt År!!!!

mvh

fredonor

Endret av fredonor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal fungere den. Bra kjøler er det også.

Har opplevd kranglete hovedkort på veldig lave viftehastigheter (under 1000 omdreininger), men 2200 burde fungere.

Test med en annen viftekontakt, og sjekk om det finnes info på hovedkortprodusentens sider. Oppgradert bios feks.

Har aldri erfart at turtellerfunksjonen er deffekt, men du kan selvfølgelig ha hatt uflaks.

Hvilket hovedkort har du?

Lenke til kommentar

Får feil på mitt ASUS A7V600 hovedkort, pga den nye papstvifta som er på CPUkjøleren har for lite rpm.

Den gamle kjøleren lå på ca 2400-2500 rpm (Igloo Silent Breeze 462 II) mens den nye ligger på ca 2100 rpm.

Hver gang jeg booter sier BIOS i fra om at det er noe feil på HK'et.

Jeg har disablet RPM målingen i BIOS, og da funker det bare fett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...