pierce007 Skrevet 22. juni 2020 Del Skrevet 22. juni 2020 Har domene gjennom Domeneshop.no. Har så registrert/satt opp dissene domenene i O365. Har også satt opp eposter. Ved å endre i oppsettet hos Domeneshop, slik at epost håndteres av egen epostserver (MX host) - får brukerne ikke lenger tilgang til eposten sin fant jeg ut. Hva er den enkleste måten å overføre eposter etc? Her "flyttes" vel eposten fra Domeneshop til O365. Dette må brukerne kunne gjøre enkelt selv. Nå skal det brukes O365, og ikke Webmail hos Domeneshop. Lenke til kommentar
naldy Skrevet 22. juni 2020 Del Skrevet 22. juni 2020 Når du peker MX records til O365 sine servere, er det bare ny e-post som sendes til O365. Den gamle e-posten ligger fremdeles lagret på den gamle serveren du har brukt. Er ikke sikker på om du kan flytte de gamle e-postene på noen enkel måte. De må i såfall eksporteres og importeres på O365. Du kan evt. be brukerne dine lagre viktig e-post på datamaskinen sin i en overgangsfase. Lenke til kommentar
EmLeX Skrevet 22. juni 2020 Del Skrevet 22. juni 2020 det kan du faktisk gjøre veldig enkelt. https://docs.microsoft.com/en-us/exchange/mailbox-migration/migrating-imap-mailboxes/migrate-other-types-of-imap-mailboxes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå