Xypher Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Har akuratt kjøpt meg nytt hovedkort, et MSI Mainboard S-478 Intel 845PE ATX Audio LAN IEEE1394 Raid S-ATA Bluetooth, når jeg skrur på PC-en, får en melding, der står det "No disk attached to FastTrak controller, BIOS not installed"... Vet noen hva jeg har gjort feil, eller hva jeg skal gjøre?? Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Det betyr bare at det ikke er koblet en disk til den nevnte kontroller, som i dette tilfellet antakelig er SATA kontrolleren? Det er ingen FEIL som sådann, og påvirker ikke hvordan systemet ditt fungerer. Kobler du derimot en disk til kontrolleren, så vil det istedet for nevnte feilmelding komme opp info om hva slags disk som er koblet til, og antakelig en melding om hvilke taster du må trykke på for å komme inn i BIOS'en til kontrolleren. Lenke til kommentar
Xypher Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) Men PC-en kommer ikke lenger, den restarter seg selv, da må det jo være feil? Skal jeg gjøre om noe i BIOSen da? Endret 1. januar 2004 av Xypher Lenke til kommentar
saschagabor Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 hadde samme hovedkortet før. du slipper og se meldingen, hvis du kobler ut RAIDen i BIOSen. booting vil gå litt raskere hvis du gjør dette Lenke til kommentar
Xypher Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) Skal prøve Endret 1. januar 2004 av Xypher Lenke til kommentar
saschagabor Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 du vet hvordan du går inn i BIOS og gjør forandringer? hvis ikke, må du få noen til og hjelpe deg. Lenke til kommentar
Xypher Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 Ja, jeg vet hvordan jeg går inn i BIOS-en for å gjøre endringer. Dette kan jeg velge mellom: - Standard CMOS Features - Advanced BIOS Features - Advanced chipset Features - Power Management Features - PNP/PCI Configurations - Intergrated Periphals - PC Health Status ------------------------------ Hva skal jeg gå inn på? Lenke til kommentar
saschagabor Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 sånn. der fant jeg fram den gamle manualen. du åpner "Integrated Peripherals" fra hovedmenyen. halvveis nede på siden vil du se "Onboard Serial ATA IDE" og "Load Onboard Serial ATA IDE BIOS". disable begge. save and quit Lenke til kommentar
Xypher Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 Nå får jeg ikke feilmeldingen, men nå starter den seg selv på nytt... Vet du hva jeg skal gjøre da? Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 du har klokka for høyt eller cpu er for varm. noe er feil iallefall. sjekk oppsettet. Lenke til kommentar
Xypher Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 Takk, jeg har funnet feilen... ( Kan ikke klokke... ) cpu er på 85-87 garder, så har bestilt ny vifte til'n... Kjøleribba jeg har nå virker litt defekt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå