minimum payne Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 så den som hadde klart å legge grafitten i vifteform ut fra cpu, hadde hatt ei av de beste kaldplatene i verden? tenker da for bruk i peltier-løsninger. Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Quote: Sludder. Hadde du hatt et stoff som hadde en varmeledningsevne på 2000 i x,y plab og 0.5 i z plan så hadde du vært svært rik. Du får ta en titt i teknisk formelsamling og tygge i gresset. Grafitt egner seg overhodet ikke til å lede varme,........ SLUDDER-PREK (!) for rask ute??? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 ddd-king: Kanskje det ja, men begge hadde rett. Jeg stolte på tabellen i formelsamlingen min dengang. Ganske uberlame å fiske fram en halv år gammel post kun for å slenge dritt..grow up man! Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Jaja, får slenge inn ein liten kommentar eg og da... Min venn kjemi-ingeniøren sa at den typen grafitt som leder veldig godt blant anna blir brukt i produksjonen av solceller, og at det går ganske greit av det det er såpass små/tynne element som trengs. Men foreløpig er det veldig vanskeleg å bygge større blokker/klumper av denne grafitten. Det går visstnok an, men som Hondaen korrekt går ut frå, det er ein veldig dyr prosess. Så ein så stor kloss som trengs for å kjøle ein prosessor ville bli uforholdsmessig dyr. Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Quote: Den 2002-08-25 04:29, Hondaen skrev:ddd-king: Kanskje det ja, men begge hadde rett. Jeg stolte på tabellen i formelsamlingen min dengang.Ganske uberlame å fiske fram en halv år gammel post kun for å slenge dritt..grow up man! Nå har jeg nettopp kommet tilbake fra ferien min da. Da jeg så den svære kjeften, måtte jeg jo bare svare. Men jeg er egentlig ikke i humør til noe krangling nå...That´s it (!) Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Quote: Nå har jeg nettopp kommet tilbake fra ferien min da.Da jeg så den svære kjeften, måtte jeg jo bare svare.Men jeg er egentlig ikke i humør til noe krangling nå...That´s it (!) Idiot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå