Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forstår ikke jentene på tinder..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest b3aae...872
Gjest e084c...6e0 skrev (54 minutter siden):

Om du ikke flasher god utdannelse, eller flott bil ganske fort, så mister de fort interessen.

Anonymous poster hash: e084c...6e0

Tull og tøys.

Anonymous poster hash: b3aae...872

Lenke til kommentar
Gjest b3aae...872 skrev (1 time siden):

Enig der. Til info tok det ca. to timer fra TS sendte melding med spørsmål om kampsport til han opprettet denne tråden med klaging over manglende svar. Det tok altså langt mindre enn to timer før han begynte å bli oppgitt, med andre ord. Helt feil tankegang, er man i familieselskap eller på venninnekveld så er det ikke sikkert man har anledning til å svare alle man har en samtale gående med på Tinder. 

Anonymous poster hash: b3aae...872

Da beklager jeg at jeg ikke plukket opp at det bare hadde gått 2 timer. Jeg synes poenget mitt fortsatt står, men er enig i at det er litt i drøyeste laget å anse slaget som tapt etter 2 timer.

Lenke til kommentar

Denne er litt artig i denne sammenhengen:

Det er selvfølgelig ingenting nytt under solen her. Trådstarter var kanskje ikke spesielt tålmodig, men det ville nok trolig ikke utgjort noen forskjell uansett. Her handler det om å forstå at spillet trekker fram ytterpunktene, og ytterpunktene er sjeldent sunne.

Som gutt er det verdt å merke seg jenten som har vært på tinder, som har observert alle de "creepy" guttene som er der, og som likevel ikke er blitt mannevond da hun forstår at selvfølgelig er dette de hun møter der. Det er den smarte og normale jenten.

Lenke til kommentar
22 minutes ago, cuadro said:

Denne er litt artig i denne sammenhengen:

Faktisk bra å se at jeg ikke er alene om disse opplevelsene. Har snart fått nok av denne appen, og vurderer å heller åpne opp min profil på sukker.no.

Det som også er irriterende på Tinder for tida, er at de har gjort "passport" eller hva det heter, gratis for en periode. Med det resultat at feeden bokstavelig talt oversvømmes av kinesiske og thailandske damer.

Som btw er like ille på å ghoste/svare med enstavelsesord :( 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest b3aae...872
cuadro skrev (11 timer siden):

Trådstarter var kanskje ikke spesielt tålmodig, men det ville nok trolig ikke utgjort noen forskjell uansett. Her handler det om å forstå at spillet trekker fram ytterpunktene, og ytterpunktene er sjeldent sunne.

Som gutt er det verdt å merke seg jenten som har vært på tinder, som har observert alle de "creepy" guttene som er der, og som likevel ikke er blitt mannevond da hun forstår at selvfølgelig er dette de hun møter der. Det er den smarte og normale jenten.

Det kan du ikke vite. Mange jenter går på dates, og de er selektive med tanke på hvem de matcher med. Når man matcher er det mye man kan gjøre for å diskvalifiserer seg selv. Sende tåpelige, uinteressante meldinger, være sexfiksert, eller som i dette tilfellet sutre direkte til jenta over manglende svar etter noen timer.

Begår man ingen av disse tabbene, så er det selvsagt slik at man _mest sannsynlig_ ikke vil havne på date, enten fordi jenta velger en annen hun konverserer med (og da kan jo muligheten fremdeles være der senere, om man bare er tålmodig), eller fordi jenta egentlig ikke er i datemodus.

Men begår man ikke disse feilene, og får noen matcher i ny og ne, så vil man også få dates fra tid til annen.

Ambefaler å lese litt om hva som skal til, både om valg av bilder og strategi på meldinger. Har alt lenket til en kilde, det er svært mye man selv kan gjøre for å øke sjansene sine.

Anonymous poster hash: b3aae...872

Lenke til kommentar
Gjest b3aae...872
cuadro skrev (11 timer siden):

Denne er litt artig i denne sammenhengen:

Det er selvfølgelig ingenting nytt under solen her.

Da jeg var på Tinder da jeg var singel i to år fra 2013 til 2015, så begynte det dårlig men etter hvert gikk det relativt greit, da jeg leste meg opp på hva som lønner seg og ikke, både mtp valg av bilder og strategi med meldinger. Jeg var ellers en som aldri hadde dame før jeg var i slutten av 20-årene, og ellers svært sjenert. Men etter å ha plukket opp en del tips så gikk det altså greit på Tinder, uten at jeg er noe fruktfat. Er par hundre matcher på to år, men siden jeg tilbragte en del tid både i Oslo, Bergen og Trondheim, så er ikke det allverden. Rundt 40 dates på 2 år, havnet til sengs med rundt 1/3 av dem, før jeg fant min nåværende samboer som jeg har stiftet familie med.

Angående videoen om det å være mann på Tinder, så er det ofte slik om man skriver helt vanlige, korte og relativt uinteressante meldinger. Og det kan skje uansett hvor oppfinnsom man er. Men det man også burde sett på, er hvordan dette ser ut fra den andre siden. For det er mange gode grunner til at det er slik. Jenter som er attraktive har gjerne den situasjonen at nær alle menn de matcher med sender melding. Da blir det en heltidsgeskjeft om man skal ha lange samtaler og svare raskt med alle. De samtalene med de som virker mest attraktive «vinner», og øvrige avventes med eller fases ut. Men er man tålmodig og ikke masete så kan man havne i «kanskje senere»-bunken, og det kan gi mange dates etter hvert. For blir det date med en annen for jenta, som er mislykket, plukkes tråden gjerne opp med andre av hennes matcher som kan være interessante. En holdning som «jeg vil ikke være andrevalg, om hun matchet med ti og ikke falt pladask for meg ut fra profilen så gidder jeg ikke», er det bare å glemme. Hun vet nesten ingenting om noen av de hun matcher med uansett, før hun ev. lærer dem å kjenne, og det kan være litt tilfeldig hvem som kommer først i køen.

Løsning: skriv meldinger som skiller seg litt ut, som er spennende å svare på, som gjerne er relatert til profilen. For eksempel i dette tilfellet: «Hei, klar for tre kjappe? Boksing eller karate? Sommer eller vinter? Fjellet eller sjøen? Hamburger eller smågodt?» Siste var en spøk. Poenget er, noe som er lett å svare på og som skiller seg ut, uten å være cheezy.

Videre: ikke forvent svar. Vær tålmodig. Aldri send «oppfølgingsmeldig» før du har fått svar. Men etter noen dager kan du selvsagt forsøke med en ny melding (kanskje har hun vært utilgjengelig eller på date med noen andre i mellomtiden), men da er det uhyre viktig å fullstendig ignorere det faktum at hun ikke har svart.  For å antyde noe i retning av «synes du burde svart..» er lik 100 % diskvalifiserende. Kanskje er hun klar for å konversere med nettopp deg, kanskje ikke.

Får man noen matcher i ny og ne, så vil man få en god del dates med denne strategien.

 

 

Anonymous poster hash: b3aae...872

Lenke til kommentar
Gjest b3aae...872

Det er mye bra litteratur på f.eks. godevibber.no, mye gratis, også noe som koster. Å la proffer ta bilder av seg er kanskje i meste laget og ikke noe jeg ville vurdert, men det funker sikkert.

Det mest interessante er å forstå hvordan disse appene/datingtjenestene er for kvinner, og når man først har fått en date, hvordan fremstå. Man trenger slett ikke være verken stinn av selvtillit, utadvendt eller svært kjekk.

Anonymous poster hash: b3aae...872

Lenke til kommentar
Gjest b3aae...872 skrev (På 24.6.2020 den 9.54):

Det kan du ikke vite.

Joda, det er en slutning som man med trygghet kan trekke basert på statistikk, og nesten alltid ha rett om.

Dersom målet er å oppnå flest mulig treff, så er det ikke vanskelig å forstå hva man kan gjøre for å oppnå det, det er ikke særlig vanskelig eller komplekst. Det er et spill om tall, lite annet. Du er langt på vei til å innrømme det selv:

Gjest b3aae...872 skrev (På 24.6.2020 den 10.25):

Jenter som er attraktive har gjerne den situasjonen at nær alle menn de matcher med sender melding. Da blir det en heltidsgeskjeft om man skal ha lange samtaler og svare raskt med alle.

Til dine anekdoter om hvilke type meldinger man skriver for å oppnå suksess, så er videoen jeg lenket et moteksempel.

Innlegget mitt hintet mer til at dette er ikke en sunn plattform å finne seg en partner på. Til det er dynamikken alt for skjev mellom det å være en mannlig eller kvinnelig bruker.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det er kanskje ikke så overraskende at kvinner og menn har forskjellige opplevelser på Tinder. Det er jo sånn alle andre steder, iallefall når det er snakk om dating. Bare ta en tur på byen, dra på en klubb. 

Det er nok enklere å avvise eller ignorere noen på tinder, fordi det foregår over nett. Dessverre forstår ikke alle at det ikke alltid er så lett å få avslag / bli ghosta.  Jeg synes ikke man skal ta det så tungt, det er utrolig mange på Tinder og man burde ikke forvente suksess hele tiden. Jenter får utrolig mange matches og kan derfor velge som de vil, så en normal person vil gjøre det dårligere enn på byen. Samtidig kommer man i kontakt med mange og kan derfor få mer napp selv om andelen napp er dårligere enn på byen. 

Jeg traff dama på tinder, vi bor sammen og har vært sammen i snart fire år. Tinder er helt ok.

Lenke til kommentar

Regner med du tapte ved "halla", det er kebabnorsk og lavstatus, tipper det ble oversatt i hennes hode til at du har lite penger. Etter det fulgte du opp med et ja/nei spørsmål du åpenbart visste svaret på. Det ble oversatt til at du er kjedelig i hennes hode.

Hopp over introduksjoner og small talk, det tar for lang tid. Bare å skrive en rett på sak melding der du inviterer direkte til sex. Copy paste og send den til alle du finner som ser brukbar ut, hvis 1 av 100 svarer er du good to go.

Har selv kjørt den "strategien" på byen bare for å teste og den funket lenge før jeg kom til 100 men brukte noen timer så ikke like effektivt som vanlig approach. På tinder må det jo være mye mer effektivt da du bruker mye mindre tid per mål. Statistisk sett er det fullt mulig at på tinder ville gitt flere ligg per time brukt på chatting enn det en vanlig approach ville gitt. Noen som er single burde gjøre et eksperiment.

Lenke til kommentar

En dame på feeden i dag som avsluttet sin profiltekst med følgende formaning:

"Du må være den som skriver først, men hvis du bare begynner med et simpelt "hei", får du neppe svar".

Azza...jævla kjerring. De fleste samtaler, på nett eller IRL, begynner da med et simpelt "hei"..

Noen av disse nekene burde fått følgende startmelding: "Get over yourself, ffs!"

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 0f651...b84
SirOwen skrev (5 timer siden):

En dame på feeden i dag som avsluttet sin profiltekst med følgende formaning:

"Du må være den som skriver først, men hvis du bare begynner med et simpelt "hei", får du neppe svar".

Azza...jævla kjerring. De fleste samtaler, på nett eller IRL, begynner da med et simpelt "hei"..

Noen av disse nekene burde fått følgende startmelding: "Get over yourself, ffs!"

 

Du mener å skrive kun «Hei» bør være det som trigger nysgjerrigheten mest til kvinner på Tinder? Man skal nok ha ekstremt bra bilder om man skal lykkes med en slik strategi.

Anonymous poster hash: 0f651...b84

Lenke til kommentar

Akkurat dén var antagelig mest en liten misforståelse;

Hun mener antagelig at hun ikke vil ha en enkelt melding "hei" som liksom skal prompte henne til å respondere. Hun mener antagelig å påpeke at dersom du vil ha respons bør du ha noe matnyttig i første melding - noe som vekker interesse, hvilket alle første meldinger bør inneholde.

 

Jeg har selv litt samme reaksjon; når jeg får en melding som bare leser "hei" så ruller jeg litt med øynene og tenker "meh - for en passiv/defensiv start. Her skriver hun basicly 'skriv noe til meg' og forventer at jeg må skrive den første mat ordentlige meldingen".  Men selvfølgelig - som mann må jeg bare ta det for hva det er; En invitasjon. 

Endret av Corp Por
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Guest 0f651...b84 said:

Du mener å skrive kun «Hei» bør være det som trigger nysgjerrigheten mest til kvinner på Tinder? Man skal nok ha ekstremt bra bilder om man skal lykkes med en slik strategi.

Anonymous poster hash: 0f651...b84

Hvis hun har sveipet til høyre på meg (jeg har temmelig utfyllende profiltekst), regner jeg med at det er noe som vekker interessen hennes. At man da utveksler et "hei" til hverandre for å "sette i gang" dialogen, ser jeg ikke på som noe unaturlig. Blir mer kunstig hvis jeg skal finne på noe smart som skal etterfølge "hei" allerede i første setningen. Hvis hun er så overfladisk at hun krever en hyper interessant første melding for å gå videre, så kunne hun like godt sveipe til venstre med en gang. Sveiper sjelden til høyre på de som ikke har giddet å skrive litt om seg selv i profilen, så hvis jeg fisker noe derfra (a la "ser du liker å gå tur i skog og mark (VM i klisjé, btw)), så er jo det minst like cringe som å bare starte med et vennlig "hei". 

Som oftest skriver jeg litt mer, som feks "Hei, har du hatt en fin dag?", men det jeg reagerte på var hennes "krav" til at vi liksom skulle være så innmari interessante i måten man hilste på... ?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Corp Por said:

Akkurat dén var antagelig mest en liten misforståelse;

Hun mener antagelig at hun ikke vil ha en enkelt melding "hei" som liksom skal prompte henne til å respondere. Hun mener antagelig å påpeke at dersom du vil ha respons bør du ha noe matnyttig i første melding - noe som vekker interesse, hvilket alle første meldinger bør inneholde.

 

Jeg har selv litt samme reaksjon; når jeg får en melding som bare leser "hei" så ruller jeg litt med øynene og tenker "meh - for en passiv/defensiv start. Her skriver hun basicly 'skriv noe til meg' og forventer at jeg må skrive den første mat ordentlige meldingen".  Men selvfølgelig - som mann må jeg bare ta det for hva det er; En invitasjon. 

Joa, greit nok, men for det første er det IMO temmelig tåpelig at det alltid er mannen som skal skrive først. La dem komme med en hyper interessant første melding da, så får vi se om det er noe å samle på :D Akkurat som om det liksom skal definere hvordan man er som person...

Hva pleier du å skrive som første melding, da?

Lenke til kommentar
Gjest 0f651...b84
SirOwen skrev (49 minutter siden):

Hvis hun har sveipet til høyre på meg (jeg har temmelig utfyllende profiltekst), regner jeg med at det er noe som vekker interessen hennes. At man da utveksler et "hei" til hverandre for å "sette i gang" dialogen, ser jeg ikke på som noe unaturlig. Blir mer kunstig hvis jeg skal finne på noe smart som skal etterfølge "hei" allerede i første setningen. Hvis hun er så overfladisk at hun krever en hyper interessant første melding for å gå videre, så kunne hun like godt sveipe til venstre med en gang. Sveiper sjelden til høyre på de som ikke har giddet å skrive litt om seg selv i profilen, så hvis jeg fisker noe derfra (a la "ser du liker å gå tur i skog og mark (VM i klisjé, btw)), så er jo det minst like cringe som å bare starte med et vennlig "hei". 

Som oftest skriver jeg litt mer, som feks "Hei, har du hatt en fin dag?", men det jeg reagerte på var hennes "krav" til at vi liksom skulle være så innmari interessante i måten man hilste på... ?

Hva mener du? Skulle hun latt være å sveipe deg til høyre fordi hun burde skjønt at du er en som kun benyttet et enkelt «hei» som åpningsreplikk? 

Dama forsøker bare å hjelpe matcher til å skille seg ut i mengden. Flott, hadde jeg tenkt. For en kjedelig førstemelding som «hei» eller «hatt en fin dag?» fører meget mulig ikke fram, med mindre hun nærmest ble forelsket i deg ut fra bildene. Er jo greit å bli informert om dette?

Anonymous poster hash: 0f651...b84

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Guest 0f651...b84 said:

Hva mener du? Skulle hun latt være å sveipe deg til høyre fordi hun burde skjønt at du er en som kun benyttet et enkelt «hei» som åpningsreplikk? 

Dama forsøker bare å hjelpe matcher til å skille seg ut i mengden. Flott, hadde jeg tenkt. For en kjedelig førstemelding som «hei» eller «hatt en fin dag?» fører meget mulig ikke fram, med mindre hun nærmest ble forelsket i deg ut fra bildene. Er jo greit å bli informert om dette?

Anonymous poster hash: 0f651...b84

Jeg synes rett og slett at det er underlig at en åpningsmelding skal være såpass definerende i forhold til hvordan man er som person.

Men ja, det er jo Tinder vi snakker om, selve definisjonen på useriøsitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 0f651...b84
SirOwen skrev (Akkurat nå):

Jeg synes rett og slett at det er underlig at en åpningsmelding skal være såpass definerende i forhold til hvordan man er som person.

Men ja, det er jo Tinder vi snakker om, selve definisjonen på useriøsitet.

Ikke nødvendigvis definerende. Men sjekker man profilen og ser man har fått f.eks ti meldinger en dag, hvor ni av dem består av «hei», «hei!», «hei, hvordan går det?», «hei, hatt en fin dag?» osv, og så er den tiende meldinger vesentlig mer spennende og interessant, så er det vel ikke merkelig om hun velger å svare på denne? Eller burde hun la Tinder være en heltidsgeskjeft og svare på de ni andre også, og hatt ti langt samtaler gående samtidig, som om hun har tid til det?

Trikset med Tinder er å forstå jenter. Tittelen på denne tråden er «forstår ikke jenter på Tinder». De to siste ordene kunne vært droppet. Jenter på Tinder er ikke en egen rase i forhold til jenter ellers. De får bare enda mer oppmerksomhet, noe som gjør at det er en enda større fordel å forstå dem.

Anonymous poster hash: 0f651...b84

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...