Gå til innhold

Fremkalling av bilder til 10*15cm

Anbefalte innlegg

Hei!!

Lurte på om noen visste sånn cirka hvor mye det koster å fremkalle bilder til vanlige 10*15cm fra et digitalkamera??Er det MYE dyrere enn med et vanlig kamera, og hva må man gjøre??

Mvh Tomzern :)

Endret av Tomzern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv betalte jeg 2kr per 10*15-bilde hos 1000tilbud.no. Du finner frem bildene som skal "fremkalles", uploader dem til en server, skriver navn og adresse, og får en konvolutt i posten med giro etter ca. to uker.

Personlig var jeg meget fornøyd med kvaliteten, men enkelte her ymter frempå at det ikke er noe å skryte av. Dem om det.

Lenke til kommentar

fordel at du slipper å betale så mye i porto hvis du handler hos japan photo. jeg framkalte nettopp 250 bilder der og er veldig fornøyd.

i det siste har jeg begynt å velge 2:3-format på bildene når jeg tar dem, så slipper jeg at de kutter kantene på alle bildene jeg framkaller. (de blir 10*13)

Lenke til kommentar
Du kan hos de fleste som "fremkaller" digitale bilder kan man velge mellom 10*13 og 10*15.

Velger du 10*15 på ett bilde som er beregnet på 10*13 får du en beskjæring som i verste fall kan skalpere bestemor eller kjæresten, evt. ødelegge komposisjonen din fullstendig. Best å selv gjøre om bildet til 10*15 først, eller ta det i 2:3 format i utgangspunktet så det blir fremkalt riktig i 10*15.

Lenke til kommentar

Hos www.direktefoto.no koster det kun 1,95 kr per bilde. Der får du også tilgang til å lage album og dele bildene med andre.

Har ikke funnet noen billigere med samme tjenestene. Hos Japan Photo får du bare lastetet dem opp for bestilling, dvs at neste gang du skal bestille må du laste dem opp på ny.

Plus at du kan beskjære bildene dirkete i løsningen deres slik at bildene passer det formatet du vil ha de printet i.

Endret av Thade
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...