Christian86 Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Var innom Tyskland og Polen i juleferien, sendte vel 15 sms med mitt netcom og chess abnomment, Opplevde at bare en eller to av meldingene kom frem. Snakket med mange av dem etterpå og de hadde aldri mottatt meldingene, heller ikke den jeg test sendte til mitt Teletpia abonnoment kom frem. Kan dette virkelig være tilfellet, eller kan det like så godt være at de jeg snakket med bare løy? Noen forslag på hva jeg burde gjøre ovenfor Chess og netcom? dette er ikke første gang det skjer...som regel skjer det i de fleste utenlandske land jeg er innom, Bare tyskland og polen(spes Polen) at sms forsvinner veldig ofte. Lenke til kommentar
Dings Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg var i Egypt i julen og sendte sms til Norge. En del kom frem, for jeg fikk jo svar, men da jeg kom hjem igjen fikk jeg en stygg følelse av at ca. halvparten var blitt borte ( begge veier, altså de jeg sendte, men også smser som folk hadde sendt meg men jeg aldri mottok). Hva det skyldes aner jeg ikke, men jeg vil tro at det er de utenlandske opperatørene sin "feil" eller samarbeidet mellom netverkene som ikke alltid fungerer. Du kan jo alltids sende en mail til Netcom eller Chess og spørre om de har noen forklaring på problemet i hvert fall. Noen godtgjørelse for tapte meldinger tror jeg du kan se langt etter Mvh. Dings Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 trengte ikke se langt etter det, bare pushet litt på dem. har det skriftlig at de meldingene slepper jeg å betale for Lenke til kommentar
Manco66 Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 2 hovedgrunner til at sms ikke kommer fram når du "roamer"(er i utlandet med mobilen): 1. Din operatør har ikke avtale om sending av sms. Når du roamer bruker du ofte flere nett. Den ene har roamingavtale på sms, den andre ikke. Logisk at noen ikke kommer fram mao. 2. Noen operatører kan i tider "banne" de som roamer i deres nett fra å sende sms. Åraken er ofte at de har et kapasitetsproblem, og prioriterer sine egne kunder. Typisk i f.eks Frankrike i sommerferietiden. NetCom har en bra oversikt over hvilke operatører de har avtaler med, og hvilke tjenester de har med disse, på www.netcom.no. Det kan også nevnes at om din operatør ikke har noen avtale med operatør X, får du heller ikke ringt de som er kunder hos denne operatøren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå