andris Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Noen som vet hvordan canons extendere 1.4x og 2x fungerer med f.eks. 28-135 IS? Lenke til kommentar
Brathaug Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Jeg vet ikke om den fysisk passer, men det ville jeg tro. Men husk på at det blir manuell fokus og bildekvaliteten blir dårligere. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Canons extendere passer fastobjektiver over 135mm, 70-200mm og 100-400mm. På resten av objektivene kommer vel extenderen i veien for bakre linseelement på objektivet, noe som kan skade både objektiv og extender.. Canon 1.4x extender Extendere fra Tamron og Sigma passer flere objektiver, men jeg vet ikke hvordan det er med 28-135 IS. En fordel med disse extenderne er at du forsatt beholder autofokus, selv om største blender kommer under 5.6. Det går vel forresten an å plassere en mellomring mellom extender og objektiv, men du mister vel fokus på uendelig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå