0laf Skrevet 24. juni 2020 Del Skrevet 24. juni 2020 (endret) Taurean skrev (1 time siden): Hva om man vinner 100 millioner i vikinglotto? Det skjer ingenting. Uføretrygd er erstatning for bortfalt arbeidsinntekt. Den kan avkortes, for eksempel dersom man har annen arbeidsinntekt ved siden av Lottogevinster, kapitalinntekter, arv osv. har ingen betydning, man er fremdeles arbeidsufør selv om man vinner i lotto, å lottogevinsten er heller ikke inntekt fra arbeid, så det skjer ingen avkorting. Endret 24. juni 2020 av 0laf Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 24. juni 2020 Del Skrevet 24. juni 2020 0laf skrev (49 minutter siden): Det skjer ingenting. Uføretrygd er erstatning for bortfalt arbeidsinntekt. Den kan avkortes, for eksempel dersom man har annen arbeidsinntekt ved siden av Lottogevinster, kapitalinntekter, arv osv. har ingen betydning, man er fremdeles arbeidsufør selv om man vinner i lotto, å lottogevinsten er heller ikke inntekt fra arbeid, så det skjer ingen avkorting. Så da tok terapeuten feil da. Jaja, forgive and forget ^^ Takk for info. Lenke til kommentar
Gjest 0e7fe...794 Skrevet 2. juli 2020 Del Skrevet 2. juli 2020 Rawls skrev (På 22.6.2020 den 21.25): ... Jeg ser i rundskrivet til folketrygdloven § 12-21... @Rawls Takk for henvisning til relevant informasjon. Jeg brukte bla. det i argumentasjonen i videre kommunikasjon med NAV. En stor takk til deg! Sitat Anonymous poster hash: 0e7fe...794 Lenke til kommentar
Gjest 0e7fe...794 Skrevet 2. juli 2020 Del Skrevet 2. juli 2020 Rawls skrev (På 22.6.2020 den 21.25): ... Jeg ser i rundskrivet til folketrygdloven § 12-21... @Rawls Takk for henvisning til relevant informasjon. Jeg brukte bla. det i argumentasjonen i videre kommunikasjon med NAV. En stor takk til deg! Sitat Anonymous poster hash: 0e7fe...794 Lenke til kommentar
Gjest 0e7fe...794 Skrevet 2. juli 2020 Del Skrevet 2. juli 2020 Saken er løst. Etter noe mer kommunikasjon med NAV, har jeg endelig fått vedtak om opphør av uføretrygd. Anonymous poster hash: 0e7fe...794 Lenke til kommentar
Rawls Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 Gjest 0e7fe...794 skrev (19 timer siden): Saken er løst. Etter noe mer kommunikasjon med NAV, har jeg endelig fått vedtak om opphør av uføretrygd. Så bra det løste seg. Det er hyggelig å være til hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå