thrrowaway Skrevet 20. juni 2020 Del Skrevet 20. juni 2020 (endret) Er det noen som vet om det er mulig å ha 1T, 2P, R1 og R2 på samme primærvitnemål og samtidig beholde elevstatus som heltidselev, så lenge jeg sørger for å ta 2P det andre året som privatist? Jeg har alt tatt et programfag som privatist nå i Vg1, så jeg tror jeg har nok timer til å fortsette som heltidselev pga smutthull... Hvis noen er interessert kan de ta en titt på tabellen nedenfor. Får aldri noe klart svar fra rådgiver og Udir er übertrege på å svare på mail... Edit: R1 er et programfag og 2P et vanlig fellesfag, men det er visst vanlig å erstatte 2P med et fjerde programfag det andre året. Er usikker på om timene i 2P er med på å dekke timekravene for å få vitnemål. Endret 20. juni 2020 av thrrowaway presisering Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734123 Skrevet 13. juli 2020 Del Skrevet 13. juli 2020 Rådgivaren på skulen min sa at ein ikkje kunne ha både 2P og R1 på same vitnemål. Lenke til kommentar
thrrowaway Skrevet 13. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2020 6 hours ago, Skoleeleven said: Rådgivaren på skulen min sa at ein ikkje kunne ha både 2P og R1 på same vitnemål. Det var litt forvirring rundt dette i starten når jeg tok det opp med rådgivern her også. Hun mente først det ikke var mulig med 2P+R1 på samme vitnemål da det var to overlappende fag (noe det forøvrig ikke er), men fikk hun til å kjøre vitnemålskontroll på det og da var det visst greit allikevel. Det står hvilke fag som ikke kan føres på samme vitnemål her under kap. 4.5: https://www.udir.no/eksamen-og-prover/dokumentasjon/vitnemal-og-kompetansebevis/foring-vitnemal-kompetansebevis-vgs/4-programomrade-og-fag-antall-og-kombinasjoner/#4.5-matematikk-ny-og-gammel-ordning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå