Gå til innhold

Krever inntil 10 millioner fra Veidekke i kjølvannet av en lekkasje i en kjellerbod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fatter ikke at installasjoner som skal vare i flere tiår ikke dekkes av garantien når ting feiler etter bare noen få år. Ledningsnettet i boliger skal vare mye lenger enn det denne saken dreier seg om.

Garantibestemmelsene er så kortvarige at man bør leie inn spesialister lenge før garantitiden går ut for å sjekke tilstanden, selv om ingen feil og problemer er oppdaget.

Hvis ledningsnettet ikke er bygd etter forskriftene bør entreprenøren ansvarliggjøres selv om garantitiden har utløpt. Noe annet er det når feil oppstår når alt er gjort forskriftsmessig.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Ute for noe tilsvarende i sameiet her hvor jeg bor. Det dukket opp noe som var umulig å se før skade skjedde. Vipps så hadde det gått for lang tid og entreprenøren mente at saken var foreldet!!. Taperne er vel alltid de som kjøper, da de fleste skader skjer etter 5 år. Vinnerne er utbyggere og dyre advokater.

• Liker 1
Lenke til kommentar
5YN6PQB1 skrev (På 21.6.2020 den 14.14):

Ute for noe tilsvarende i sameiet her hvor jeg bor. Det dukket opp noe som var umulig å se før skade skjedde. Vipps så hadde det gått for lang tid og entreprenøren mente at saken var foreldet!!. Taperne er vel alltid de som kjøper, da de fleste skader skjer etter 5 år. Vinnerne er utbyggere og dyre advokater.

Er som Kiyosaki sier .. ikke alt jeg er enig i han sier, men "If you want to get rich, you have to play by the rules of the rich, because the rich make the rules". Dét er i hvert fall sant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...