Moeter Skrevet 19. juni 2020 Del Skrevet 19. juni 2020 Skal pumpe vann på en hytte på fjellet. Vannet skal løftes fra elven (ca 2 høydemeter, 5 meter lengde), inn i en pumpe, og deretter pumpes ut i en slange (ca 5 høydemeter, 15 mtr lengde.) Vannet skal pumpes opp i en badestamp (stor/8 personer) Spørsmålet er hva skal jeg velge her: 1 bensindrevet pumpe, som f.eks denne:https://www.biltema.no/fritid/hage/pumper/bensindrevet-vannpumpe-gp-15-2000035529 (Maks 14 m3/t) - 23l/min Eller starte det bensindrevne aggregatet mitt (3000w), trekke skjøteledning ned til elven (70 mtr), og heller gå for en elektrisk pumpe som denne:https://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/vann-og-sanitar/vannpumper/hydroforpumper/hagepumpe-731123/#tab02 60l/min I mine enkle tanker ser jeg at den elektriske leverer mer vann på kortere tid, og så lenge jeg har et aggregat som fungerer bra, betyr det at jeg slipper enda en bensinmotor med startvansker, forgassere, choke etc. Noen som har meninger/argumenter? Lenke til kommentar
RJohannesen Skrevet 19. juni 2020 Del Skrevet 19. juni 2020 Jeg ville gått for elektrisk, som du skriver, en bensinmotor mindre å vedlikeholde, og så leverer den mye mer. 1 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 20. juni 2020 Del Skrevet 20. juni 2020 Du har feil i regnestykket ditt. Pumpen fra Biltema leverer 233 liter i minuttet. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20. juni 2020 Del Skrevet 20. juni 2020 Biltema 233 l/min Jula 170 l/min Fordel å få rett tall, og da er det knapt forskjell på de 1 Lenke til kommentar
Moeter Skrevet 20. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2020 Ser jo at jeg regnet feil, og takk for hjelpen. Det betyr jo at bensinpumpen leverer mer vann pr min, så da går jeg for den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå