BarneyStinson Skrevet 19. juni 2020 Del Skrevet 19. juni 2020 Prøver å holde bilen noenlunde rustfri ved å pusse og lakke rust. Men er ingen ekspert på dette, og lakken jeg sprayer på faller av igjen etter noen uker eller måneder. Det er en gammel bil og det er ikke så nøye hvordan resultatet blir bare det blir i noenlunde lik farge som bilen. Det jeg pleier å gjøre er å pusse rust med sandpapir og rustfjerner, deretter noen lag med grunning etterfulgt av noen lag med lakk. Noen tips til hvordan jeg kan få lakken til å henge lengre? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. juni 2020 Del Skrevet 19. juni 2020 Hvilke produkter er brukt? Løsner lakken fra grunningen eller grunningen fra stålet? Lenke til kommentar
BarneyStinson Skrevet 19. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2020 (endret) Grunning fra stålet. Grunning fra biltema, sikkert ikke den beste... har du forslag på Noen gode og rimelige grunninger? Endret 19. juni 2020 av BarneyStinson Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 19. juni 2020 Del Skrevet 19. juni 2020 https://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/maling-og-fugemasse/spraymaling/rustbeskyttelse-og-grunning/hammerlakk-623018/ Dog kun hvit, svart og sølv så du du kan ikke være så nøye om fargen ikke stemmer 100% Lenke til kommentar
mna Skrevet 19. juni 2020 Del Skrevet 19. juni 2020 Rengjør du stålet før du grunner? Aceton er fint f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå