Skrue Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Jeg kan ikke skjønne annet enn at jeg må være usedvanlig heldig? Har handlet med Komplett i over tre år, både i butikk og på web. Og har forlengst passért et tresifret beløp i varekjøp. Og tro meg når jeg sier: Jeg har alltid fått de varene jeg har bestilt. To-tre ganger har jeg fått defekte komponenter, men retur / erstatning har aldri vært noe problem. Dette har gått raskt og greit, enten det har vært via butikk eller postordre. Servicen i butikken jeg bruker, (K.D.Stovner) har alltid vært svært god, og jeg opplever folket bak disken som profesjonelle og kundeorienterte. Som IT-ansvarlig har jeg etterhvert valgt å bruke Komplett som en leverandør i bedriften jeg er ansatt i, ikke minst pga. god service og god oppfølging. Jeg opplever ikke alt for ofte at leverandører (jeg bruker mange, i andre sammenheng!) ringer opp og sier at de bestilte varene har ankommet, men gutta på Stovner gjør faktisk det! Uten dermed å slå beina under de som i mange tilfelle har opplevd det motsatte, selvsagt finnes det mange eksempler på negative hendelser også! Med en slik kundemasse og en slik omsetning som Komplett representerer, må det nødvendigvis oppstå en og annen klanderverdig situasjon, dessverre. Tillike får enkelte ting spalteplass i et og annet bransjeblad også, fortjent nok. "Skal man lage omelett, så må man knuse egg"! Av og til finner man et råttent et, men da ligger det jo allerede i panna! Har sett omtaler her i tråden som beskriver virksomheten som "upålitelig og useriøs, styrt av halv kriminelle personer". En velfundert uttalelse? Neppe. Men om vedkommende representerer det brede lag av kunder, tror jeg sant og si at Komplett har litt å stri med! Så får jeg heller finne meg i å bli kategorisert som "Pro-Komplett", men skammer meg slett ikke over det! Som et lite avsluttende apropos: Vi fikk problemer med en skriver fra en av markedslederne like før jul, 2001. Etter fire ukers venting, kom den omsider i retur. Uten blekkpatroner, dessuten manglet et vitalt deksel, noe som gjorde skriveren ubrukelig. Ved henvendelse til importøren, ble det lovet at delene omgående skulle ettersendes, i midten av januar. Ingenting kom. Ved nok en henvendelse tidlig i februar, ble det bedyret at delene skulle sendes i løpet av inneværende uke. Tro det eller ei, men skriveren står fortsatt ubrukelig, delen(e) mangler fortsatt!! Fra et konsern som omsetter det mangedobbelte av hva Komplett noengang kommer til å klare..... Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Ok, jeg har en liten oppfordring til dere som mener Komplett er en bra bedrift: Prøv å handle hos Komplett i Møllergata. Komplett Stovner ligger MILEVIS foran sentrum når det gjelder kundeservice. Stovner lar deg bytte varer uten så altfor mye om og men - i motsetning til sentrum hvor du blir sett på som fienden. Jeg har egentlig ikke så mye å utsette på Komplett Stovner bortsett fra noen defekte varer ved et par anledninger. Det er mest Møllergata og de fiendlig innstilte folkene der og den helt elendige servicen du får som irriterer til de grader. Men helt ærlig, hvis du mener det ikke er noe galt med Komplett, prøv Møllergata neste gang. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Komplett i Trondheim har jeg ingenting å utsette på har handlet der siden de kom til byen. Eneste jeg har å utsette er at det tar lang tid laaannnng kø! det er jo fordi at dem er billigst i byen. God service når det er din tur. God kompetanse til dem som jobber der. Fy som jeg skryter skulle tro jeg jobber der, med det gjør jeg ikke. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Noen har dessverre uflaks med ting og føler seg dårlig behandlet. Andre har hatt perfekte dager og fått topp behandling. Slik er det alltid. De som jobber i slike butikker vet sikkert hvor stressende og masete det kan være innimellom også. Det å stå i kø en time for å så bli møtt av en arrogant og sur selger er vel kanskje ikke så rart? Hvordan tror dere en slik selger har det egentlig? Han står der i 7,5 timer hver dag rett opp og ned, kun en halvtime pause (hvor vedkommende sikkert må ringe opp masse kunder som han ikke har rukket når han står i kassa). Så er det ut igjen til kunder som kanskje kjefter han opp og ned fordi de må vente så utrolig lenge på å bli betjent (fordi gamlefar/mor skal ha seg ny pc og bruker en time på det...). Når man får en brukt vare, så er det heller ikke hele konsernet som skal svi, det er jo tross alt en menneskelig svikt av en eller annen som har VIRKELIG driti på draget. Slikt skal egentlig ikke skje NOEN SINNE, men det KAN altså skje. Hvis man skal selge en brukt vare, så SKAL dette opplyses om og dermed også forberede kunden på at varen kanskje ikke virker 100%. Slike varer skal også testet før de blir lagt ut for salg. Dette gjelder jo selvfølgelig ALLE butikker, om det så er en bilbutikk, møbelbutikk eller databutikk. dessverre er det ikke alltid bare til å "ansette flere folk". Da må jo prisene skrues opp tilsvarende for å dekke lønnen til disse personene. Det at man handler for mange penger (typisk 40-50.000 i året) gjør det nødvendigvis ikke til noen vip-kunde, det finnes andre som kanskje handler for det 10-dobbelte. Den beste metoden å gjøre seg til "vip-kunde" på, er vel å være skikkelig blid og hyggelig SELV OM du har stått i kø i en time... og gjerne spørre hvordan ekspeditøren har det. På den måten blir man heller gjenkjent som den hyggelige kunden som kanskje kommer med et par hyggelige ord innimellom når han/hun handler. Ja, jeg jobber i en butikk hvor jeg hver dag møter masse forskjellige folk. Noen ganger er jeg sur og stresset, men det er fordi jeg har hatt mange "ubehagelige" folk som har kun klaget og sytet selv om jeg gjør så godt jeg kan. Andre dager er jeg kjempeblid og veldig medgjørlig, fordi kundene jeg har pratet med har vært skikkelig koselige tilbake. Vel... just my two cents! :smile: Nå er det snart påske og jeg skal IKKE til TG (*knurr*... damer er greie og ha INNIMELLOM, men ikke alltid!) :smile: Lenke til kommentar
olealm Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Quote: On 2002-03-08 00:32, tacomodo skrev:En annen ting - Når har det vært akseptert å behandle kundene sine på Komplett vis, bare fordi man er store? Du er på bærtur Hvem f*** har sagt at man skal AKSEPTERE at Komplett behandler kundene sine dårlig BARE fordi de er store ? Komplett (og andre) vet at det er kundene de lever av.. De er sikkert ikke så lure som deg, men de vet HELT sikkert at uten kunder - ingen penger. Så da gjør de sikkert så godt de kan. Det er nemlig her DU kan velge å gi blanke i Komplett og handle andre steder du mener du får så mye bedre service. Mitt poeng var (les en gang til hvis du tviler) og er at fordi komplett er STORE er det FLERE sinte kunder som deg, og sansynligheten for at noen leser om "elendig" service på "useriøse" Komplett er tilsvarende større. Lenke til kommentar
J_M Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Vil bare si at jeg har faktisk opplevd og få både brukt hovedkort og cpu ifra komplett, trodde det var bare meg det hendte med, men,men..hvordan klarer de egentlig og sende brukte delvis defekte deler til folk da, de må jo skjønne at det blir kundeflukt av sånt når det gjentar seg gang på gang på gang. Lenke til kommentar
Gisle Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Quote: On 2002-03-06 21:02, morta skrev:Hei Vil bare si att jeg kjøpe meg en DVD spill hos Komplett i Møllergata. Denne skulle vere helt ny men da jeg puttet den inn i PC-en lå det en win 98 cd inne i spilleren. Regner med att den ikke lå der fra Pioner. Jeg gadd ikke gå ned å bytte den men det hadde sikkert gått bra det. Har tidligere god erfaring med retur til Komplett, moen små glipp kan jo skje.MvhMorten Dahl Hva? Vanvittig! Komplett uakseptabelt! Lenke til kommentar
Cocheeze Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Istedenfor å kjøpe hardware hos http://www.komplett.no bør dere handle hos http://www.flexi-data.no Utrolig bra service, meget bra pris og greie og flinke folk som jobber der..... Har kjøpt komponenter der til ca 5 hele datamaskiner, uten problem. COcheeze Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Quote: On 2002-03-07 22:29, tacomodo skrev:Uansett hva temaet er, så kommer man ikke utenom at Komplett har Norges verste service.Ikke bare må man vente nærmere timen for å komme frem til kassen i butikken (*litt* bedre på Stovner), men når man kommer frem så er betjeningen frekke, arrogante og til tider hissige.Det at de selger brukte varer som nye forbauser meg ikke det grann. Ut i fra egen erfaring har jeg kommet til konklusjonen at Komplett er totalt ribbet for folkeskikk, profesjonalitet, kundeservice og kjennskap til kjøpsloven.Jeg innrømmer, og skammer meg nå, at jeg har handlet omtrent alt jeg har kjøpt til min PC der de siste år. -Aldri merJeg storbruker og har kjøpt masse hardware der, og jeg kan med hånden på hjertet fortelle at jeg har fått ødelagt/defekt vare *over* 50% av gangene (Gjelder ikke mus, joystick, høytalere). ALLE gangene jeg har vært der for å bytte har jeg måttet krangle med betjeningen som, uten unntak, har vært frekk og nærmest anklaget meg for å være amatør som har ødelagt hardwaren selv.Uholdbart. Jeg har lagt igjen min siste krone hos Komplett Hørt om trynefaktor? Det må være det det går på for jeg har ALDRI opplevd noe som ligner på noe av det du skriver her i Møllergata butikken. Er du sikker på at det ikke er deg det er noe galt med da? At du er uvanlig frekk mot betjeningen først for eksempel? Ser ingen andre grunner for jeg har handlet MYE hos Komplett og alltid fått koselig betjening, god service og 95% av varene har vært fullstendig feilfrie (ikke medberegnet småting som CD-R, kabler og lignende). Jeg kjøpte et hovedkort hvis IDE kontroller ga opp etter ca. 6 måneder. De hadde ikke lignende hovedkort på lager så jeg fikk et dyrere hovedkort i bytte, uten tillegg i prisen. DET kaller jeg god service. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Jeg vil bare legge min støtte til komplett.no å si at jeg synes dem gjør en veldig bra jobb :smile: Har bestillt av dem mange gange, og aldri opplevd noe krøll, of de har vert velig flike til å hjelpe meg(via e-post, 1 dag før jeg får svar) når jeg ikke får det til å fungere helt som det skal(aldri fått defekte varer) Har bare handla i komplett-butikkene en gang, og det var i butikken på kongsberg(eller var det drammen...husker ikke nå...), jeg kjøpte en intellimouse explorer 3, denne streika etter 1 år og 2 månder da reiste jeg bare tilbake og de ga meg en ny intellimose optical på stedet (de hadde ikke flere explorer mus igjenn) Tror det er mye sant i det som blir sakt om at komplett er i % veldig bra på alle områder. Det er viktig å skille mellom komplett.no og komplett-butikkene, da komplett egentlig er en webshop og det er dette som de satser på. Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Quote: On 2002-03-07 22:29, tacomodo skrev:(*litt* bedre på Stovner) :smile: Har du noen gang prøvd å ringe Komplett på Stovner? Lykke til! Dere som får svar kan godt gi tilbakemelding :smile: (regner med at det ikke blir så mange) 815 11 800 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Quote: On 2002-03-08 03:50, tacomodo skrev:Ok, jeg har en liten oppfordring til dere som mener Komplett er en bra bedrift: Prøv å handle hos Komplett i Møllergata. Komplett Stovner ligger MILEVIS foran sentrum når det gjelder kundeservice. Stovner lar deg bytte varer uten så altfor mye om og men - i motsetning til sentrum hvor du blir sett på som fienden.Jeg har egentlig ikke så mye å utsette på Komplett Stovner bortsett fra noen defekte varer ved et par anledninger. Det er mest Møllergata og de fiendlig innstilte folkene der og den helt elendige servicen du får som irriterer til de grader.Men helt ærlig, hvis du mener det ikke er noe galt med Komplett, prøv Møllergata neste gang. Prøvd Komplett Data i Møllergata, fått glimrende service de gangene jeg har klaget på noe, fått bedre, nyere og dyrere utstyr enn det jeg har levert inn med feil osv... Møllergata-butikken har alltid gitt meg 100% service. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Aaaaahahah! Mer fanatisk Komplett tilhenger blir man ikke, Afseth. Lenge etter thread'n er død så følger du etter meg og skal kverulere. Hahahah Bare så du vet det, jeg har laget en thread til hvor jeg spør om noe ang. huber og switcher, du kan sikkert lage litt kvalm der og hvis du forter deg :wink: Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Quote: On 2002-03-24 18:28, tacomodo skrev:Aaaaahahah! Mer fanatisk Komplett tilhenger blir man ikke, Afseth. Lenge etter thread'n er død så følger du etter meg og skal kverulere. Hahahah Bare så du vet det, jeg har laget en thread til hvor jeg spør om noe ang. huber og switcher, du kan sikkert lage litt kvalm der og hvis du forter deg :wink: Som jeg har sagt tidligere, du er ufattelig barnslig. Skjønner ikke hva som er så morsomt med å rakke ned på oss selv om vi har fått god service fra Komplett. Skriver det bare fordi Komplett fortjener å få ros fra fornøyde kunder like mye som de fortjener å få ris fra misfornøyde kunder. Er du ikke enig i det er det noe alvorlig galt oppe i hodet ditt. Og det er ikke lenge etter tråden er død, siste innlegg før mitt var 22.3, litt over ett døgn før jeg skrev mitt innlegg. Ja, jeg skal sjekke den nye tråden din. Kanskje jeg kan hjelpe deg (jeg tror du trenger hjelp på andre områder også). Også ett spørsmål til... hvor gammel er du? Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Jeg elsker folk som argumenterer med å dra frem alder. Jeg vet ikke om det er noe galt i hodet mitt fordi jeg synes det er morsomt å se fanatikere i aksjon. Sorry, jeg må bare le Nei, deg kommer jeg ingen vei med, Andreas. Lenke til kommentar
cooltech Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Quote: Jeg kjøpte et hovedkort hvis IDE kontroller ga opp etter ca. 6 måneder. De hadde ikke lignende hovedkort på lager så jeg fikk et dyrere hovedkort i bytte, uten tillegg i prisen. DET kaller jeg god service. Hørt om kjøpsloven, reklamasjon og garanti? Dette er ikke service, men noe du faktisk har krav på. Lenke til kommentar
thorhansen Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Quote: On 2002-03-26 11:10, cooltech skrev: Quote: Jeg kjøpte et hovedkort hvis IDE kontroller ga opp etter ca. 6 måneder. De hadde ikke lignende hovedkort på lager så jeg fikk et dyrere hovedkort i bytte, uten tillegg i prisen. DET kaller jeg god service. Hørt om kjøpsloven, reklamasjon og garanti? Dette er ikke service, men noe du faktisk har krav på. Kan ikke huske å ha lest noe om at man har krav på dyrere produkter jf. kjøpsloven. Hvilken paragraf er dette? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Quote: On 2002-03-26 02:13, tacomodo skrev:Jeg elsker folk som argumenterer med å dra frem alder.Jeg vet ikke om det er noe galt i hodet mitt fordi jeg synes det er morsomt å se fanatikere i aksjon. Sorry, jeg må bare le Nei, deg kommer jeg ingen vei med, Andreas. Jeg er ikke fanatiker. Les forrige posten min hvorfor jeg skriver positivt om Komplett (eller har du ikke lest den?) Jeg heter foresten ikke Andreas Med det så avslutter jeg denne diskusjonen. Jeg gidder ikke mer for andre forstår jo også hvor barnslig du er. Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 Jeg fikk BOOTvirus, sende inn og fikk ny(to 3mnder etter). Det verste var at den nye disken var 60GB istedet for 40GB og hadde 7200RPM! Jeg tror bare komplett er litt surrete. Det var der jeg tross alt startet mitt data eventyr. Satt sammen min første maskin. De lurer kundene, ja!! Se foreksempel coolermaster viften som komplett selger for 180kr. Den har en innkjøpspris på rundt 30 kr. Scancom selger samma greia for 41kr! Komplett har noe svin på skogen, ja; men kan ikke sies at det er useriøst. Misforståelser skjer. En gang jeg kjøpte TwinMos DDR-ram. Fikk jeg med en feiltagelse ECC/REG ram istedet for vanlig! Jeg takket selvfølgelig for det siden ECC/REG ram koster rundt 1000kr mer enn vanlig ram! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå