JarleW Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Når man sier at over 50% av varene som man får er defekte. Er det ikke da på tide å stikke fingeren i jorden å tenke : Kanskje det er jeg som gjør noe galt ? Jeg har handlet fra komplett.no de tre siste årene og lagt igjen 50.000,- kr. hos dem. Det har ALDRI vært noe som helst som det har vært noen problemer med whatsoever. Jeg handler kun via nettbutikken. De vanlige butikkene holder jeg meg LAAAAANGT unna. Jeg har returnert en cpu som jeg selv var "uheldig" og fikk grilla. Den returnerte jeg og fikk en ny selv om den var eldre enn ett år :smile: Det tok 2 - 3 uker før jeg fikk ny. Det er jo altfor lenge, men jeg kjøpte en ny umiddelbart for egne penger så det var egentlig ikke noe problem. Nå har jeg en cpu ekstra. Kjekt å ha. Det er greit at man kan få noe som er defekt - shit happens - men over 50% ?? Need I say more? Lenke til kommentar
Methcal Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Det jeg lurer på er hvordan komplett.no klarte å levere meg 2x128 (256) mb rdram istedenfor 2x256 (512)mb rdram ?? måtte nesten sjekke kviteringa.... helt sjokkert!! Lenke til kommentar
asad Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Har handla hos dem flere ganger, er fornøyd med servicen jeg fikk.. Ingen er perfekt.mange klager, men fortsetter å handle hos dem:) Lenke til kommentar
Rodskjegg Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Jeg kjøpte hovedkort, grafikkort og prosessor på Komplett - hovedkortet var en "demovare" så derfor i en åpnet eske. Da jeg kom hjem og pakket ut sakene viste det seg at de hadde lagt et _annet_ hovedkort i esken. Dette hovedkortet kostet mindre nytt enn jeg hadde betalt for det i "demo" form, så jeg dro tilbake og klagde dagen etter. De hadde ikke kortet jeg skulle ha, men jeg fikk et tilsvarende i erstatning. Vel hjemme satte jeg pc'n sammen. Den startet, men var ekstremt ustabil. Det viste seg at prosessoren ikke fungerte, og jeg fikk en 1 ghz for bruk mens jeg ventet på at de skulle sende meg en ny xp1600+ via post. Tre uker gikk, prosessoren kom ; og maskinen var like ustabil. Jeg dro tilbake nok en gang, nå med hensikt å bytte hovedkortet, men det viste seg at de hadde sendt meg _den samme_ prosessoren jeg leverte inn. Denne gangen fikk jeg en ny xp1600 som fungerte. Lenke til kommentar
Bose Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Spørte om jobb på komplett i Tønsberg. Men de ville ikke ha noen som kunne gjøre butikken bedre. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Quote: On 2002-03-07 23:11, Rodskjegg skrev:Jeg kjøpte hovedkort, grafikkort og prosessor på Komplett - hovedkortet var en "demovare" så derfor i en åpnet eske. Da jeg kom hjem og pakket ut sakene viste det seg at de hadde lagt et _annet_ hovedkort i esken. Dette hovedkortet kostet mindre nytt enn jeg hadde betalt for det i "demo" form, så jeg dro tilbake og klagde dagen etter. Eksakt det samme skjedde med meg i November. Bestillte da et demo-brukt hovedkort (samme som i sig), og fikk et gammelt MSI K7T Pro! Etter å ha sendt kortet tilbake og fått vite at det kom til å ta 3-4 uker, avbestillte jeg det på dagen og bestillte nytt ifra ITButikken. Hentet det på posten 4 dager senere (inkl. helg) Never more Komplott! Lenke til kommentar
snart XP 1900+ Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Slettet grunnet usaklig innhold. [ Denne Melding var redigert av: pgressum på 2002-03-07 23:46 ] Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Har kjøpt deler til to hele PC'er på komplett.no pluss endel småtteri.. aldri har jeg fått en vare med feil på. Har også snakket med endel av de som arbeider med web-butikken, og de er svært hyggelige folk. Har ingenting å utsette på dem, og kommer til å fortsette og handle der. Lenke til kommentar
Brugle Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Jeg har bestilt varer gang på gang fra Komplett.no og har bare fått inntrykk av de har noe så inn i h**** dårlig kundeservice.. Men jeg håper på at ting forandrer seg.. Plutselig sluttet cd-brenneren min og funke for to dager siden... nå kan jeg da få gleden av å teste kundeservicen en gang for alle... Jeg skal gi tilbake melding positiv eller negativ.. Gled dere... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Quote: On 2002-03-07 23:23, snart XP 1900+ skrev:Jeg blir **** meg kvalm av all denne klaginga.Snippet mye bulls**** Tror jeg kategoriserer meg som mye mer IT/Data-kompetent enn en liten fjortis som deg, som ikke klarer å beherske språket sitt. Og hvis du ikke vet det, så har demo-brukte varer hos Komplett eksakt samme garanti, reklamasjonsrett, programvare, egenskaper osv. som "fullverdige" varer. I verste tilfelle kan det være noen små skruemerker og antydning til brukt manual. Gled deg til en av komponentene dine går i stykker og du må sende den inn... I det hele tatt, hvilken kvalifikasjon har du til å si at Komplett er Norges *beste* webshop? Ditt første kjøp? Lenke til kommentar
pskard Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Vil bare skyte inn en ting her jeg også... Viktig å skille på Komplett.no og de fysiske butikkene. Personlig har jeg hatt en _del_ problemer med en av de fysiske butikkene, men når jeg har bestilt på web har jeg aldri hatt noen problemer. Videre er den saken i ComputerWorld basert på et salg i en av de fysiske butikken og ikke på web. Min slutning er i alle fall: Web er billigere enn butikk hos komplett og web er til tider mye mer seriøst slik jeg ser det. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 "Snart XP 1900+" jobber du på Komplett eller er du bare et barn ? Lenke til kommentar
Oblivion Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 At det er er dårlig service er en ting, men at de er frekke mot kundene er noe helt annet. Dette er helt uakseptabelt kjøp heller hos Psdata og multicom. Lenke til kommentar
_Dazzler_ Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Hupps! ville bare si at jeg bestilte alle delene til en PC hos komplett for ikke så lenge siden. Det tok meg 3 dager å få delene levert på postkontoret, og det er vel ingenting å klage på. Dessverre viste det seg at CPU'en var defekt, så jeg returnerte denne. Har nå fått den tilbake etter 3 uker ca. og jeg synes at det er litt i lengste laget. I mellomtiden ringte jeg inn på retur-telefonen og masa litt, og kom rett igjennom uten noe venting. Fyren jeg traff var grei og svarte på det jeg spurte om. Dessuten sendte jeg dem et par e-mail, og fikk kjapt svar/tips om hva jeg kunne prøve selv for å finne feilen. Så alt i alt vil jeg si at komplett er en bra hw-sjappe og har bra service, og enda bedre kan de bli om de satser litt på retur-service. Når enkelte i forumet sier at over 50% av varene de har kjøpt er defekte så tar jeg ikke det som at komplett er ei dritt sjappe.. da tar jeg heller den fyren for å være uforsiktig (med mindre han kjøpte 2 deler hvorav 1 hadde feil). Dessuten vil jeg bare si at det er mye unødvendig drittkasting på forumet her.. virker ikke som det går ann å ha en diskusjon her uten at noen hisser seg opp :/ synd... Lenke til kommentar
ostbym Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 "Snart 1900 xp" jeg håper du blir så kvalm av oss at du spyr ut innvollene dine... Typisk scenario på komplett i Møllergata er 1 time + i kø, om du enn skal bytte eller kjøpe nytt... Ofte har de ikke det du skal ha, og du blir bedt om å komme tilbake neste uke... lekkert. Etter 1 time i kø. Skal du bytte noe, kan du regne med at de legger skylden på deg. At de tør det, er ufattelig. Å si til en mann som har kjøpt en defekt vare, etter først å ha stått en time i kø for å bytte varen, at det er selvforskyldt, er et modig trekk... Å prestere å levere tilbake samme prosessor som man bytter inn etter lang tids venting er horribelt. Hvilke andre steder kan man oppleve det? Komplett er historie for min del. Jeg kommer aldri tilbake. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Har handla med Komplett 3 ganger, og alt har gått fint, alt har virket som det skulle. Det er jo ikke akkurat noen veldig stygge saker dere forteller om her, leste Toplines kritikk, og de har virkelig svin på skogen hvis alt var sant. Hva med å handle på Computercity? Lenke til kommentar
Oblivion Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Det er faktisk varene som er defekte, det skyldes ikke kunden. Jeg kjenner flere på dette forumet og de har alle bygget pc'er i mange år. Det er ikke lenge siden at helten, tacomodo og rodskjegg kjøpte deler fra komplett, og alle tre fikk defekte komponenter. De har alle sammen fiksa pc'er i mange år så kom ikke her å si at det er bruker feil. Lenke til kommentar
olealm Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Komplett er store. Veldig store. Helt normal logisk sans sier at jo større man blir, jo flere misfornøyde kunder. Og det er de misfornøyde som skriker, ikke de 90% (?) som er fornøyde. Jeg har selv handlet alt av hardware (til meg selv og andre) på komplett. Jeg har vært "irritert" på lange køer i butikken (Bergen), og ikke minst at det er så godt som UMULIG å få dem i tale pr. telefon, med påfølgende lang biltur og lang kø, bare for å få vite at duppedingsen ikke er på lager i... Men - let's face it: Jeg (og mange andre som syter)handler der likevel... Fordi prisene er rimelige - og ettersom det er pengene som styrer verden - er det antagelig der jeg kommer til å fortsette å handle... så derfor passer jeg meg for å skrike ALTFOR høyt :wink: Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Til alle dere som, ufattelig nok, forsvarer Komplett: Jeg håper dere får "Komplett" behandling, som jeg kaller det, en eller annen gang, så bytter dere *kjapt* side. Ikke kom og si dere ikke er advart. En annen ting - Når har det vært akseptert å behandle kundene sine på Komplett vis, bare fordi man er store? Du er på bærtur Lenke til kommentar
Lenny Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Jeg har handlet hos komplett i ca 3-4 år nå. Jeg har et variert inn kjøp fra komplett. Av og til fra www og av og til fra butikken. Så kom det til den dagen harddisken nektet å sammarbeide med resten av maskinen. og jeg kjøpte den på weben, men jeg hadde også en dårlig vifte på hovedkortet. Så jeg tenkte kanskje det var derfor den nektet å virke. så jeg tusla ned til butikken med pc'en. Den første jeg traff der nektet å ha noe med maskinen å gjøre. Fordi jeg hadde handlet harddisken over nettet, etter mye om og men fikk jeg snakke med en annen der. Han hadde jeg snakket med før og husket meg godt. Han driver egentlig bare med feil søking og bygging, ikke salg. Men han var mye mer kul. Han skulle ta den inn til test og se hva han fant ut. Ikke som er sjokk var harddisken ødelagt. Han ringte meg og sa hva som var problemet. (så sier jeg noe som jeg egentlig ikke skal si) Han sa han skulle være grei og gi meg en ny harddisk på garantien. Selv og det var Www.komplett sitt problem. Det som er det mest vanlige problemmet er at butikkene ikke kan samarbeide med hverandre. Hadde en kompis som flyttet fra oslo til bergen, Etter noen måneder så svikta et lydkort. De her i bergen NEKTET å røre maskine, det var ikke de som hadde solgt den. Doh! Liksom han ville sende lydkortet helt til oslo for å få et nytt kort, det er jo billiger å kjøpe et nytt. Da var han bak disken mer villig!!! Dritt og dra sa kompisen min da og gikk. Så motto er: Så lenge du ikke må bytte noen deler, så har du det som onkel skrue i pengebingen sin. LYKKELIG ALLE SINE DAGER. Til komplett. Lær dere å sammarbeid. Ikke bli som telenor. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå