Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Komplett driiter seg ut for 2'ndre gang!!!!!


Anbefalte innlegg

1'st gang di dreit seg ut : http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=17889&forum=78

 

 

2're gang di har driiti seg ut (06-03.2002) :

http://web1.computerworld.no/cwi.nsf/alle/...6E81506.03.2002

 

 

 

Kansje på tide at HW folka slutter å være så "PRO-komplett" å innse at komplett er en Upålitlig og useriøs bedrift som styres av halv kriminelle personer.

 

Sannheten SKAL UT !!!! :sad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-03-06 18:01, Kenny000 skrev:

Nå var jo dette snakk om samme saken som tidligere!


Så teknisk sett har de bare drete seg ut en gang! Men dette er jo også en gang for mye!! :smile:


 

Det er nok to forskjellige saker:

 

http://web2.computerworld.no/cwi.nsf/alle/...7775C01.03.2002

 

http://web1.computerworld.no/cwi.nsf/alle/...6E81506.03.2002

 

Den første gangen var det snakk om en ferdig PC.

 

Den andre gangen var det bare en "ny" harddisk.

Han må ha fått harddisken uforseglet eller noe. Jeg hadde aldri godkjent en harddisk som ikke var forseglet i fabrikkens pose.

Lenke til kommentar

Komplett er norges største nettbutikk - % vis skulle det og være mest kluss med dem og de er såpass kjendte at man faktisk gidder å spre ryktet om en tabbe.

 

Har selv kjøpt utstyr for en formue de siste årene og Komplett ser jeg på som et svært seriøst foretak, de er vel blandt de mest "ryddige" her i landet.

Lenke til kommentar

enig med dollar...

 

de er seriøse, har selv kjøpt fra dem, kjenner flere som har kjøpt fra dem, ikke no problem... de virker mer seriøse en f.eks microplex. har handlet derfra også, men føler komplett er en bedere shop.

Lenke til kommentar

Skummelt for komplett dette. Jeg har handlet mye hos dem og aldri hatt problem...utenom en gang:

 

De solgte meg først en router som virka i 2 dager før den døde. Så gikk jeg for å bytte. Kisen bak disken sa at en annen kis i byen hadde hatt problemer med sin router av samme type og hadde kommet og bytta den dagen før. Så nå var det ingen igjen på lager til meg dessverre.

 

Så sto han han å tenkte litt. Fikk et "uskyldig" uttrykk i ansiktet og sa at dem hadde en på lager likevel.. :0

 

med smil mottok jeg den og dro hjem. Da jeg åpna pappeska så jeg at teipen på plastposen som selve routeren lå i så mistenkelig brukt ut..

 

jaja tenkte jeg og testa routeren.. like død som den første :mad:

 

Jeg er sikker på at han komplett kisen ga meg routeren som ble returnert dagen før!

Lenke til kommentar

Poenget er at Komplett har blitt for store uten at de har tatt konsekvensen av det.

Når en retur (3-4 uker) tar lengre tid enn å bestille en helt ny vare (~4 dager), så skjønner vel alle at noe er galt? Det er bare en ting å si om det - Dårlig kundebehandling!

Det store problemet er selvsagt nybegynnere som kjøper datamaskin/komponenter for første gang, ikke får de til å fungere og returnerer de.

En utopisk tanke ville selvsagt å ha en VIP-behandling av store kunder eller kunder som VET at komponenten de har fått er ødelagt. Spørsmålet da, er om man skal stole på kundens kunnskaper?

Ganske mange webshopper sender deg erstatningsvare øyeblikkelig. Har ikke handlet fra de, men hører at PSData gjør det. Noen flere med samme policy?

 

Jeg vil anbefale Komplett (vet at dere er innom her av og til) å ansette flere personer og få ned retur-behandlingen til minst 1-2 uker eller starte med erstatningsvarer til gode/seriøse kunder.

 

En liten digresjon om god kundebehandling:

I London skiftet et telefonselskap ifra 7-sifret telefonnummer til 8-sifret i 2000. De hadde da 9.000.000 mulige kunder med 7-sifret tlf.nr. Tipp hva de gjorde for å informere kundene? Utstrakte media-kampanjer i radio, tv og aviser ble selvsagt brukt. Men de ringte faktisk til hver enkelt kunde og informerte de personlig om overgangen til det nye telefonsystemet i tillegg til å svare på spm. Snakk om god kundebehandling!

Huff da... brøt visst §2 litt der :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-06 18:44, norpheus skrev:

Quote:


On 2002-03-06 18:37, propel skrev:

Quote:


On 2002-03-06 18:14, Kenny000 skrev:

Ok, jeg legger meg flat....




 

 

mens du er der nede...kan du plukke opp blyanten min?? :smile: :smile:

 

 

HAHAHAHA!!! den var bra!!
:lol:
:lol:

Helt enig den var høvding.

 

Men ikke et vondt ord om Komplett. De er om ikke den beste, blant de. Har aldri oppdaget at jeg har vært ute etter noe datatustyr og de har skuffet meg. Litt lange køer da. Ikke sant Møllergata.....

Det som irriterer meg sånn med den butikken i Møllergata er alle nØrdene som handler der. Ingen skal beskylde meg for å kunne ekkelt mye om data, men når jeg var der her om dagen kom det en eldre dame inn og kom seg inn i køen like før meg. Hu skulle ha en nesten komplett PC. Det hu skulle ha sto på en lapp sønnen/barnebarnet hadde skrevet til hu. Hu skjønte nesten ikke hva det sto på lappen en gang. Det kan dere tenke dere tok tid. Det er også sånne folk som kommer inn og tror de er skikkelig kjekkaser. Samme dag:

Kunde: -Ja. skal ha en DVD spiller.

---Pause---

Ekspeditøren: (litt hjelpende) ja... til PC da?

Kunde: Ja....?

Eks: Hvordan kunne du tenke deg da?

---Pause---

Kunden: Hva har dere da.

Ikke så høy i hatten lenger da nei :lol:

 

Har dere andre merket lignende ting i databutikker?

Litt morsomt å høre om

Lenke til kommentar

Hei

Vil bare si att jeg kjøpe meg en DVD spill hos Komplett i Møllergata. Denne skulle vere helt ny men da jeg puttet den inn i PC-en lå det en win 98 cd inne i spilleren. Regner med att den ikke lå der fra Pioner. Jeg gadd ikke gå ned å bytte den men det hadde sikkert gått bra det. Har tidligere god erfaring med retur til Komplett, moen små glipp kan jo skje.

 

Mvh

Morten Dahl

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC

Har handla masse deler fra komplett, og ikke opplevd noe negativt fra dem! Fikk også en mp3 spiller med produksjonsfeil, fikk den byttet i ny uten problemer.

 

Prismessig, servicemessig og ikke minst brukervennlig ligger komplett veldig høyt oppe. Med brukervennlig sikter jeg bla til den meget kjekke "konto" funksjonen, der du som kunde kan se hvilke kjøp du har gjort tidligere, hvordan ordren ligger an, spore pakker, og se hvordan det går med ting som må på reperasjon...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-06 20:26, borre skrev:

Poenget er at Komplett har blitt for store uten at de har tatt konsekvensen av det.

Når en retur (3-4 uker) tar lengre tid enn å bestille en helt ny vare (~4 dager), så skjønner vel alle at noe er galt? Det er bare en ting å si om det - Dårlig kundebehandling!


Akkurat dèt gjennspeiler seg i hele samfunnet. Hvis du ringer til Telenor for å kjøpe en tjeneste tar de telefonen i løpet av sekunder.

Skal du derimot ha hjelp til et eller annet, altså kundeservice, kan du vente til krampa tar deg!

 

Ellers som jeg har sagt i en tidligere diskusjon :

 

Som skandinavias største nettbutikk? (Komplett altså) har de sannsynligvis MANGE kunder og av den grunn får flere reklamasjoner.

 

Et lite regnestykke. (Tallene er kun teoretiske og har ingenting med virkeligheten å gjøre)

 

Butikk A: 50.000 kunder kjøper et hovedkort hver.

 

Butikk B: 10.000 kunder kjøper samme hovedkort

 

Hvis vi regner med 3% feilproduksjon :

 

Butikk A: 1500 feilproduserte kort

Butikk B: 300 feilproduserte kort

 

Hvor av 10% av de som reklamerer på kortet er "uheldige" og får såkalt dårlig service :

 

Butikk A: 150 missfornøyde kunder som klager/sprer dårlig rykte.

Butikk B: 30 missfornøyde kunder som klager/sprer dårlig rykte.

 

I praksis er dette fakta, selv om tallene jeg bruker kanskje ikke stemmer helt.

 

Men jeg handler endel fra komplett og er kjempefornøyd med dem !

Lenke til kommentar

Komplett er noen elendige snyltere som ikke vet en dritt om kundebehandling! De har laaange trege køer og gir feilaktige råd. Jeg og flere av mine venner har hatt ubehagelige episoder ved returnering av defekte varer. En kamerat av meg måtte krangle i to timer for å få byttet en defekt prosessor selv om han hadde alt sitt på det tørre. En annen fikk en strøm av defekt utstyr, akkurat som om de testet returvarer på han. Uholdbar behandlig av kunder. For noen år siden fungerte det bedre, men som noen antydet - det kan virke som de ikke har klart å takle suksessen sin. Kundene strømmer jo til, men Komplett bør begynne å drive redelig butikk. De opphever gyldigheten av forbrukerloven for sin virksomhet.

Det at Møllergata og Stovner nekter å ha noe med hverandre og webshopen å gjøre er jo også latterlig. Dette kan føre til bomturer og frustrasjon hos kundene siden dette ikke informeres om.

 

Boikott Komplett!

Lenke til kommentar

Uansett hva temaet er, så kommer man ikke utenom at Komplett har Norges verste service.

Ikke bare må man vente nærmere timen for å komme frem til kassen i butikken (*litt* bedre på Stovner), men når man kommer frem så er betjeningen frekke, arrogante og til tider hissige.

 

Det at de selger brukte varer som nye forbauser meg ikke det grann. Ut i fra egen erfaring har jeg kommet til konklusjonen at Komplett er totalt ribbet for folkeskikk, profesjonalitet, kundeservice og kjennskap til kjøpsloven.

 

Jeg innrømmer, og skammer meg nå, at jeg har handlet omtrent alt jeg har kjøpt til min PC der de siste år. -Aldri mer

 

Jeg storbruker og har kjøpt masse hardware der, og jeg kan med hånden på hjertet fortelle at jeg har fått ødelagt/defekt vare *over* 50% av gangene (Gjelder ikke mus, joystick, høytalere). ALLE gangene jeg har vært der for å bytte har jeg måttet krangle med betjeningen som, uten unntak, har vært frekk og nærmest anklaget meg for å være amatør som har ødelagt hardwaren selv.

 

Uholdbart. Jeg har lagt igjen min siste krone hos Komplett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...