Redaksjonen. Skrevet 18. juni 2020 Del Skrevet 18. juni 2020 «Prøve og se om det går»-flygning kostet to liv i helikopterulykke Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 18. juni 2020 Del Skrevet 18. juni 2020 Selv med et in-board camera som dokumenterte hele flyturen, inkl. ulykken, så trengte likevel Flyhavarikommisjonen 1 år og 4 måneder på rapporten. Er tydeligvis ikke mye stress å være offentlig ansatt. Må være noe å satse på når man bikker 60 år... Utrolig... 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg The Very End Skrevet 18. juni 2020 Populært innlegg Del Skrevet 18. juni 2020 Eller det kan tenkes at 1) Dette er ikke den eneste arbeidsoppgaven til kommisjonen og 2) i motsetning til å skyte fra hofta som meg selv og andre i kommentarfelt gjør så forsøker man å faktisk forstå hva som skjedde fremfor å synse. 20 Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 18. juni 2020 Del Skrevet 18. juni 2020 Hvis du gidder å lese og forstå hele artikkelen, så ser du at de faktisk også undersøkte vraket... 6 Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 18. juni 2020 Del Skrevet 18. juni 2020 (Den var ment som svar til Hanhijnn) 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. juni 2020 Del Skrevet 18. juni 2020 20 minutes ago, The Very End said: Eller det kan tenkes at 1) Dette er ikke den eneste arbeidsoppgaven til kommisjonen og 2) i motsetning til å skyte fra hofta som meg selv og andre i kommentarfelt gjør så forsøker man å faktisk forstå hva som skjedde fremfor å synse. Kanskje de også har flere arbeidsoppgaver? Merkelig hvordan folk alltid fokuserer på 1 av 20 oppgaver som om du ikke hadde mer enn den ene. 3 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 18. juni 2020 Del Skrevet 18. juni 2020 53 minutes ago, Hanhijnn said: Selv med et in-board camera som dokumenterte hele flyturen, inkl. ulykken, så trengte likevel Flyhavarikommisjonen 1 år og 4 måneder på rapporten. Er tydeligvis ikke mye stress å være offentlig ansatt. Må være noe å satse på når man bikker 60 år... Utrolig... Er det i det hele tatt offentlige heltidsansatte? Er de ikke heller top fagfolk ulike steder som har andre relevante oppgaver og som kun kommer sammen/aktiveres ved behov? (De har sikkert en permanent 'sekretær' i et relevant direktorat, ja). Etter å ha skrevet så langt googlet jeg selv: https://www.aibn.no/Om-oss, da har de nok mer å gjøre enn å vente på neste flyulykke. 3 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 18. juni 2020 Del Skrevet 18. juni 2020 trikola skrev (18 minutter siden): Er det i det hele tatt offentlige heltidsansatte? Er de ikke heller top fagfolk ulike steder som har andre relevante oppgaver og som kun kommer sammen/aktiveres ved behov? (De har sikkert en permanent 'sekretær' i et relevant direktorat, ja). Etter å ha skrevet så langt googlet jeg selv: https://www.aibn.no/Om-oss, da har de nok mer å gjøre enn å vente på neste flyulykke. Ja kanskje de er så opptatt med andre ting at dette blir nedprioritert... 16 måneder er uansett lang tid. Selv havarikommisjonen etter Helge Ingstad brukte ikke mer enn (kun?) 12 måneder. 1 Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 18. juni 2020 Del Skrevet 18. juni 2020 Nedprioritert eller ikke, dette var dessverre en av de ulykkene der spekulasjonene om årsaken dagen etterpå var dønn presise. Tilrådingene som eventuelt blir gitt etter en slik undersøkelse har blitt gitt så lenge det har fantes privatflyging. Og som vanlig, noen kommer aldri til å høre etter uansett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 18. juni 2020 Del Skrevet 18. juni 2020 Hanhijnn skrev (3 timer siden): Ja kanskje de er så opptatt med andre ting at dette blir nedprioritert... 16 måneder er uansett lang tid. Selv havarikommisjonen etter Helge Ingstad brukte ikke mer enn (kun?) 12 måneder. Nei, kravet er at det kommer minimum en delrapport etter 12 måneder. Helge ingstad er såvidt meg bekjent fortsatt ikke ferdig analysert. Lenke til kommentar
PGRO_490 Skrevet 19. juni 2020 Del Skrevet 19. juni 2020 Det er en fordel å trenere etterforskningen så lenge at det blir vanskeligere å stille forsvaret og dens ansatte til ansvar for udugelighet Lenke til kommentar
JonasSt Skrevet 19. juni 2020 Del Skrevet 19. juni 2020 Jeg tipper det er enda mindre stress å bare hamre noen ord i et kommentarfelt 5 Lenke til kommentar
mixtape Skrevet 21. juni 2020 Del Skrevet 21. juni 2020 Skjønner at mennesker kan miste orientering i snøføyka, men den kjipe Kinamobilen min viser meg hvor horisonten er, og om jeg er i vater, altså ikke med nesa ned eller opp, pluss høyde.. Er rart at sånne ting ikke er bygd in i kopter og fly? Sånn at du kan trykke på Auto knappen om du mister kontrollen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå