Gå til innhold

Problem med NEC ND-1300a

Anbefalte innlegg

Det er mulig jeg ikke skjønner meg på dette med DVD-brenning, men likefullt synes jeg at jeg i hvert fall bør spørre om noen kan hjelpe meg.

Jeg klarer fint å brenne dvd'er med min "nye" Nec ND-1300a, men når det kommer til Lesing er det helt umulig.

Jeg klarer ikke lese de brente dvd'er, heller ikke kjøpte dvd'er Det eneste som registreres er nye ubrente dvd+/- /RW....

Jeg har oppdatert Firmware først til 1.09 senest til en "1i07 7 (1.48)" som jeg forstår er en autoreset firmware, som igjen jeg tror har noe med sone innstillingene å gjøre.

Jeg har ikke flere idé'er om hva jeg kan forsøke å gjøre. Har liksom prøvd det meste, utenom reformatere/installere OS.

Nec'en er montert på Sec-Slave hvis det har noe å si.

Vanlig Cd-rom plater virker helt fint, det er vist bare DVD som ikke går. Har også forsøkt å sette en ubrent dvd i spilleren, satt sonen til Norge (sone 2) og der etter forsøkt å få den til å lese DVD’er, uten hell….

Har forsøkt å eksperimentere litt med å installere ATAPI drivere. Det er vist ikke helt lett. Målet mitt var å få "necatapi.sys" eller "wnaspi32.sys" til å bli gjeldende driver.

Når jeg forsøker å slette filen "atapi.sys" så bare dukker den opp igjen. Er det en slags anti virus sak? eller er systemet mitt helt på tur...?

Abitt KT-7

Athlon 1 Gz

896 MB ram

165 Gb HD

Lite-on 24X10X40X

Nec ND-1300a

:wow:

Endret av darman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant noe på NEC's hjemmeside....har ikke noe tro på dette men, du kan jo prøve.

DvD Burner ND-Series - read problems from CD and DvD media

You can verify read problems of your DvD burner very simple, just create a MS-DOS

Startdisk with CD-ROM support, e.g. easiest way is using a Windows 98(se) startdisk.

Otherwise create according to your Operating System a start or bootdisk and insert

DOS driver of burner, you can download DOS driver here.

Now boot with your created disk into DOS and try to read from CD and (unprotected) DvD

media, if they can be read without any problems, then your burner won`t be defect.

If your PC contains no floppy disk drive any more, use a bootable CD-ROM and DvD

with your Burner (e.g. Windows CD) and boot from it. If this is possible,

then your burner won`t be defect.

Pls. note, some CD and DvD media cant be read because of different circumstances,

like e.g. bad quality or damaged media. But if you cant read from any CD or DvD any

more, then you should claim unit to your dealer as defect.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...