Gå til innhold

MRR som jurist: hva er "forkunnskaper i bedriftsøkonomi på bachelornivå"

MissK

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal søke MRR som jurist, og et av kravene er at man må ha "forkunnskaper i bedriftsøkonomi på bachelornivå, med eit omfang på minst 15 studiepoeng." Videre står det at "Alle kurs som fyller kravet til finansrekneskap, samt investering og finans i UHR-Økonomi og administrasjon (tidl. NRØA) sin Plan for bachelor i økonomi og administrasjon, vil vere godkjent i opptaket til MRR". Men altså, hva er dette da? 

Jeg finner f.eks. muligheten til å ta et bedriftsøkonomifag hos UiO, men hvordan vet jeg om faget fyller kravet? Er det noen spesifikke fag man bør eller skal velge? Er det noen her som har noen forslag til fag, eller har gått gjennom søknadsprosessen selv? 

Jeg vil helst ta bedriftsøkonomi-faget som privatist (eller aller helst enkeltemnestudent) ved et universitet eller en høyskole. Jeg har nemlig brukt opp alle årene fra lånekassen, og har ikke krav på stipend eller lån. BI blir med andre ord alt for dyrt. Kjempefint om faget har muligheten til å følge undervisning på nett, men ikke et must. Jeg har vært privatist før, og klarer å lese meg opp på egen hånd. 

Blir veldig takknemlig for råd eller tips, enten på prosessen, eller hvilke fag jeg burde ta. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...