Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Rettigheter samfunnsstraff og jobb

Gjest b5880...bb4

Anbefalte innlegg

Gjest b5880...bb4

Hei. Enkel sak. Har samfunnsstraff for en sak mange år siden. 

Har siden den gang kommet veldig langt i livet. Jobber 2 jobber på heltid, eier hus, familie, osvosv. 

Har en ok samfunnsstraff, men jeg føler tilsynsbetjenten min er litt gretten konstant. Bare føler han alltid har en slik innstilling "at dette er for lett og jeg er ikke enig i samfunnstraff og man burde kjenne straffen mer". Han har til og med sagt det selv. 

Jeg sliter i tillegg veldig psykisk, som har gjort at jeg havnet i situasjonen jeg er i den dag idag. 

Uansett, etter en lengre samtale på telefon om andre ting, som ikke var planlagt der jeg fikk litt negativ tilbakemelding, så sa jeg enkelt og greit "og jeg regner med disse 40 minuttene blir skrivd opp?" noe som jo skjer. 

Men da svarte han veldig sur og virket jo som han absolutt ikke tålte jeg ikke var underdanig nok, at jeg ikke skulle si slikt og aldri må kreve slikt igjen og hvis jeg tar den tonen triumfer han meg og begynner heller kalle meg inn i HANS arbeidstid på kontoret, ergo når jeg er på egen jobb, istedenfor kl15 per telefon slik at jeg kan ta det etter jobb. 

Men han kan vel ikke kreve det? Jeg beklage meg og viste han underdanig heten han åpenbart trenger i posisjonen hans, men til et eventuelt tildele så har jeg jo krav på at slikt blir tilrettelagt med at jeg har et vanlig liv og jobb? Rehabilitering er jo hele poenget med straffen, at man har et ordinært, kriminalfritt liv osv. 

Har jeg noe krav på å bytte tilsynsbetjenten også? At jeg får en annen, dedikert betjent som følger meg opp? 

Jeg har kommet halvveis av 400 timer så det er jo en del som gjenstår, med nå uggen følelse... 

Anonymous poster hash: b5880...bb4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...