Espen Hugaas Andersen Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 (endret) 9 minutes ago, Marzo said: Jo det kan de. Det er et eget punkt i vilkårene når man kjøper bil fra de. https://www.tesla.com/no_NO/order/download-model3-order-agreement?redirect=no&country=NO&locale=no_NO En kollega la inn bestilling før forrige prisøkning og la ut annonse på finn.no. Han ble kontaktet av Tesla på under 24 timer å fikk beskjed om å fjerne annonsen ellers ville de slette bestillingen hans. Når han først hadde de på tråden spurte han om de kunne være behjelpelige med eierskifte han hadde purret de på en del ganger pr mail, men det hadde de ikke tid til.. Greit nok, men det er ikke mye de kan gjøre om aktøren venter med å legge ut bilen til etter de har tatt leveranse. Det eneste de egentlig kan gjøre er å nekte de å kjøpe flere. Endret 26. juni 2020 av Espen Hugaas Andersen 3 Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 2 hours ago, oophus3do said: og på enkelte baner så vil faktisk en Golf GTI være kjappere enn en Tesla Model 3 uten at det betyr at Model 3 nødvendigvis er dårlig, da den vil gjøre det mye bedre ved andre forhold og typer baner igjen. Eh. Denne banen sliter jeg virkelig å se for meg. Eneste scenariet jeg kan se for meg er at TM3 går tom for strøm, ellers bør den være raskere enn Golf GTI på alle baner. Og da mener jeg virkelig alle baner. Har du prøvd TM3? 6 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 Gibblay skrev (31 minutter siden): Eh. Denne banen sliter jeg virkelig å se for meg. Eneste scenariet jeg kan se for meg er at TM3 går tom for strøm, ellers bør den være raskere enn Golf GTI på alle baner. Og da mener jeg virkelig alle baner. Har du prøvd TM3? Scenarioet omhandler baner med mye toppfart og hard nedbremsning. Gå inn og sjekk rekordene for diverse baner så ser du hvordan ting utspiller seg. Elbilene liker ikke topp fart, svinger i høy fart eller hard nedbremsning. Har kjørt TM3 ja, og GTI har ikke sjans på de fleste baner, men formålet var å vise at det ikke holder å vise til en spesifikk bane og utrope seg til "vinner", derfor viste jeg til en bane hvor ICE gjør det bedre enn de spreke BEV bilene. Link finner du tidligere i tråden. Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 3 hours ago, oophus3do said: Scenarioet omhandler baner med mye toppfart og hard nedbremsning. Gå inn og sjekk rekordene for diverse baner så ser du hvordan ting utspiller seg. Elbilene liker ikke topp fart, svinger i høy fart eller hard nedbremsning. Har kjørt TM3 ja, og GTI har ikke sjans på de fleste baner, men formålet var å vise at det ikke holder å vise til en spesifikk bane og utrope seg til "vinner", derfor viste jeg til en bane hvor ICE gjør det bedre enn de spreke BEV bilene. Link finner du tidligere i tråden. Det der blir jo bare tull. Såvidt meg bekjent så har TM3P høyere toppfart enn Golf GTI og bremser bedre enn de fleste når jeg har sett sammeligningstester. Når du finner en ukjent bane med ukjente sjåfører som grunnlag så blir feilmarginen veldig stor. Det henger like gjerne på sjåføren rundetidene, sammen med vær osv. Skal du ha noenlunde like vilkår så kan du se på TopGear banen hvor The Stig er sjåfør på bilene. Tesla M3P ligger jo et hav foran alle Golf GTI'er som har vært igjennom banen. https://fastestlaps.com/tracks/top-gear-track Hadde jeg testet begge bilene så er jeg helt sikker på at rundetiden med M3P ville vært enormt mye bedre enn Golf GTI'en på alle baner. 3 2 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 (endret) Model 3 på 59 plass, og råeste Golf på 158 plass. Over 7 sekunder tregere altså. Har du noen eksempel på baner hvor en Golf slår Model 3 oophus3do? Endret 26. juni 2020 av Complexity 3 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 Gibblay skrev (13 minutter siden): Det der blir jo bare tull. Såvidt meg bekjent så har TM3P høyere toppfart enn Golf GTI og bremser bedre enn de fleste når jeg har sett sammeligningstester. Når du finner en ukjent bane med ukjente sjåfører som grunnlag så blir feilmarginen veldig stor. Det henger like gjerne på sjåføren rundetidene, sammen med vær osv. Skal du ha noenlunde like vilkår så kan du se på TopGear banen hvor The Stig er sjåfør på bilene. Tesla M3P ligger jo et hav foran alle Golf GTI'er som har vært igjennom banen. https://fastestlaps.com/tracks/top-gear-track Hadde jeg testet begge bilene så er jeg helt sikker på at rundetiden med M3P ville vært enormt mye bedre enn Golf GTI'en på alle baner. Rekordene på bane er jo rekorder. På samme bane som GTI rekorden er kjappere så finner du også Hyundai Velodyne over TM3. Top Gear banen vil være en typisk bane som elbilene gjør det godt på ja. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 Complexity skrev (1 minutt siden): Model 3 på 59 plass, og råeste Golf på 158 plass. Over 7 sekunder tregere altså. Har du noen eksempel på baner hvor en Golf slår Model 3 oophus3do? Ja? Du fikk jo link og navn på banen tidligere. Det er en bane som bruker deler av en typisk NASCAR bane. Altså høy fart over tid, og harde nedbremsninger. Ser du på din egen video, så forstår man hvorfor BMW M3 vil gjøre det bedre på slike baner. Ref.0 - 100 - 0 km/t testen. Moralen er: TM3 vinner på noen baner og BMW M3 vinner på andre. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 (endret) 3 minutes ago, oophus3do said: Ja? Du fikk jo link og navn på banen tidligere. Det er en bane som bruker deler av en typisk NASCAR bane. Altså høy fart over tid, og harde nedbremsninger. Ser du på din egen video, så forstår man hvorfor BMW M3 vil gjøre det bedre på slike baner. Ref.0 - 100 - 0 km/t testen. Moralen er: TM3 vinner på noen baner og BMW M3 vinner på andre. Golf.. Du nevnte at Golf ville slå Model 3 på visse baner. Skal man over 260km\t vil nok sikkert en BMW M3 slå den da den har gir og sansynligvis høyere toppfart. BMW M3 var bare bittelitt tregere rund Top Gear sin bane enn Model 3. Vet ikke om det sier noe om hvor bra Model 3 er eller hvor "dårlig" Bmw'en er. Men skeptisk til Golf. Endret 26. juni 2020 av Complexity 1 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 (endret) Complexity skrev (24 minutter siden): Golf.. Du nevnte at Golf ville slå Model 3 på visse baner. Ja? Du fikk jo bevis?! Jeg listet også opp en haug andre biler som normalt sett ikke er ansett for å være så raske kun for å vise poenget. Edit: forstår misforståelsen. Du fikk den linken i en annen tråd. https://fastestlaps.com/tracks/eurospeedway-lausitz Endret 26. juni 2020 av oophus3do Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 (endret) 17 minutes ago, oophus3do said: Ja? Du fikk jo bevis?! Jeg listet også opp en haug andre biler som normalt sett ikke er ansett for å være så raske kun for å vise poenget. Edit: forstår misforståelsen. Du fikk den linken i en annen tråd. https://fastestlaps.com/tracks/eurospeedway-lausitz Ja har du sett, på en Nascarbane var Golf noen tiendedeler raskere. Vet vi noe om den Golfen? er den orginal? Står jo Unknown driver der iallefall. Den har lavere toppfart enn Teslan så mulig den vinner på grunn av sjofør med større baller. Endret 26. juni 2020 av Complexity 4 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 (endret) Complexity skrev (4 minutter siden): Ja har du sett, på en Nascarbane var Golf noen tiendedeler raskere. Vet vi noe om den Golfen? er den orginal? Står jo Unknown driver der iallefall. Den har lavere toppfart enn Teslan så mulig den vinner på grunn av sjofør med større baller. Se lengre på listen. Det er andre biler der som blir knust i 0-100 av TM3 men som slår den der. Velodyne er jo også bare en liten hatchback feks slik en GTI. Poenget er jo at enkelte baner egner seg mer til tyngre elbiler enn andre, som tilsvar mot videoen du viste som også hadde dårlig logikk for 0 - 100 - 0 testen. BMW M3 vinner jo klart der. Endret 26. juni 2020 av oophus3do Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 7. juli 2020 Del Skrevet 7. juli 2020 oophus3do skrev (På 25.6.2020 den 23.56): Tesla ønsker ikke å ha biler på lager. Beviset finner du i rushet og alt tøyset som foregår før kvartals-slutt. Hva er en enkel måte å bli kvitt dem på? Dette er helt ulogisk. Selvsagt ønsker de å levere ut så mange biler som mulig før kvartalsslutt. Men bilene de ikke klarer å levere ut kan de levere ut neste kvartal, og de har blant annet ønsket nettopp dette. Q1 er et kvartal de har brukt til å bygge seg opp et lager med biler for Q2, for eksempel. Og alt dette står jo i sterk kontrast til morogutta som driver og flyr med droner og ser Teslaer på lager og skriker "nO DeMaNd". De ser jo alltid "mange på lager" og konkluderer med at Tesla ikke får solgt dem. Noe de ikke kunne gjort hvis Tesla klarte å levere alle biler de produserte hvert kvartal. Sitat Det er rapporter som viser til at MY blir "stockpila" på kai for frakt til Europa. Jasså? Og hvor er så disse rapportene? Det høres ut som "rapportene" om at Tesla hadde så dårlig etterspørsel etter AWD at de skulle begynne å produsere RWD. Bare tull, selvsagt. Sitat Gå inn på mine poster, så finner du forklaring. Med andre ord, mer ulne påstander. 3 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 8. juli 2020 Del Skrevet 8. juli 2020 hekomo skrev (9 timer siden): Dette er helt ulogisk. Like ulogisk som å rampe opp goder som gratis hurtiglading i 1-2 år for å bli kvitt lagrene? hekomo skrev (9 timer siden): Jasså? Og hvor er så disse rapportene? Twitter. Folk tar stadig bilde av parkeringsplassene ved kaiene. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. juli 2020 Del Skrevet 8. juli 2020 51 minutes ago, oophus3do said: Like ulogisk som å rampe opp goder som gratis hurtiglading i 1-2 år for å bli kvitt lagrene? Dette koster de vel nesten ingenting, men mange kunder sluker agnet rått. Det er vel neppe verdt mer enn rundt en tusenlapp for de aller fleste. 2 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 8. juli 2020 Del Skrevet 8. juli 2020 kremt skrev (1 time siden): Dette koster de vel nesten ingenting, men mange kunder sluker agnet rått. Det er vel neppe verdt mer enn rundt en tusenlapp for de aller fleste. Jeg kan ta mitt eget forbruk som eksempel. I følge bilen har jeg brukt omtrent 3000kWh første året jeg har eid min TM3. Omtrent 15% av dette igjen har jeg ladet på superlader. Tesla tar NOK1,70/kWh så da får vi 3000*0,15*1,7=NOK 765. Altså litt under tusenlappen i året. 4 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 8. juli 2020 Del Skrevet 8. juli 2020 oophus3do skrev (14 timer siden): Like ulogisk som å rampe opp goder som gratis hurtiglading i 1-2 år for å bli kvitt lagrene? Twitter. Folk tar stadig bilde av parkeringsplassene ved kaiene. Nei, det er ikke ulogisk å bruke Word of Mouth-promotering. Eh, ja du har allerede sagt at det er slike rapporter og bilder og hva det måtte være. Spørsmålet er hvor konkret de er. 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 8. juli 2020 Del Skrevet 8. juli 2020 (endret) hekomo skrev (6 minutter siden): Nei, det er ikke ulogisk å bruke Word of Mouth-promotering. Gjennom betalte sosiale-medier kontoer. Det er tull at Tesla ikke bruker penger på promotering. hekomo skrev (6 minutter siden): Eh, ja du har allerede sagt at det er slike rapporter og bilder og hva det måtte være. Spørsmålet er hvor konkret de er. Ja jeg tok feil. Den båten dro tydeligvis til Hong-Kong der jeg antok den ville dra til EU - som ikke har en fabrikk. Endret 8. juli 2020 av oophus3do Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå