NorsknRev Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 I snart tre uker har vi GET-kunder ikke hatt tilgang til TV2. Men er det noe problem? Jeg nyter stillheten uten bråk og stygge dialekter. 2 Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Du liker ikke TV2, men ser (å plages)likevel (når du/dere har det) - høres merkelig ut 5 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 17. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2020 (endret) TV2 står på som default her hjemme. Jeg mener ikke at jeg ikke liker TV2, men det er ikke noe savn. Endret 17. juni 2020 av beladinka Omformulering 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Det er i hvert fall godt at GET/Telia står opp for kundene sine og ikke gir seg uten en kamp. At TV2 vil ha såpass mye penger er ikke rettferdig ovenfor kundene, spesielt når færre og færre ser på TV2. Så heia ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ Innlegget nyttig? Gjerne eller innlegget!Mine Anbefalte Chrome / Edge PluginsMine Anbefalte Web Applikasjoner - Rett i nettleseren 3 2 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Savner jo veldig sesong fjørten av Farmen, Jakten på Kjærligheten, Idol og alle de andre fantastiske produksjonene deres. Not. Savner nyhetene bittelitt. Men NRK er egentlig bedre. Bare så på tv2 av gammel vane. 2 1 Lenke til kommentar
Ligaya Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 GET ligger på 152 av 153 plasser på norsk kundebarometer sin årlige kåring så de kan umulig bli dårligere likt enn de allerede er. Tv2 er ikke noe savn i det hele tatt. Men ikke tro et sekund på at GET senker prisene sine om de skulle "vinne" denne kampen. Det skjer aldri. 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Ligaya skrev (1 minutt siden): Men ikke tro et sekund på at GET senker prisene sine om de skulle "vinne" denne kampen. Det skjer aldri. Hvorfor skal de senke prisene dersom TV2 lar dem beholde samme priser som i dag? Her er det jo snakk om at TV2 vil øke prisene, som igjen går utover kundene som må betale enda mer enn hva de gjør i dag. Ellers så kan man jo ta NKB med ei klype salt. Både TV2 og Telenor ligger jo også på bunnen. ? ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ Innlegget nyttig? Gjerne eller innlegget!Mine Anbefalte Chrome / Edge PluginsMine Anbefalte Web Applikasjoner - Rett i nettleseren 2 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Sitat Telia/Get krever at de skal betale 20 prosent mindre enn andre distributører for det samme innholdet. Sitat Jeg ønsker å få til en løsning som ikke rammer deg som TV-seer. Derfor har vi bedt Telia/Get om en våpenhvile, hvor vi forlenger den forrige avtalen uendret frem til desember. På den måten kunne du fått TV 2-kanalene tilbake, og partene kunne forhandlet videre på bakrommet. Det har dessverre Telia/Get blankt avvist. https://www.tv2.no/om-tv-2/11494981/ 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 frohmage skrev (9 minutter siden): Telia/Get krever at de skal betale 20 prosent mindre enn andre distributører for det samme innholdet. Det er jo fordi de har økt prisene så voldsomt. At andre distributører ikke tar en kamp for kundene sine er jo ikke GET/Telia sin feil frohmage skrev (9 minutter siden): Jeg ønsker å få til en løsning som ikke rammer deg som TV-seer. Derfor har vi bedt Telia/Get om en våpenhvile, hvor vi forlenger den forrige avtalen uendret frem til desember. På den måten kunne du fått TV 2-kanalene tilbake, og partene kunne forhandlet videre på bakrommet. Det har dessverre Telia/Get blankt avvist. Så klart vil TV2 prøve seg på en "spansk en". Samme problem vil jo oppstå om 6 mnd. Nå er det jo veldig mye som skjer på TV mtp fotballkamper osv, så TV2 gjør jo alt det de kan for å få 1 million seere tilbake. Holder med Telia/GET her at de må stå på sitt. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ Innlegget nyttig? Gjerne eller innlegget!Mine Anbefalte Chrome / Edge PluginsMine Anbefalte Web Applikasjoner - Rett i nettleseren 3 Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Savner TV2 Nyhetskanalen litt, for det var så kjekt å bare ha den i bakgrunnen når man var i stua. Ellers har jeg ikke merket noe, da jeg ser mindre lineær TV. Det meste går i strømming. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Merko skrev (6 minutter siden): Holder med Telia/GET her at de må stå på sitt. De må gjerne det for min del, men da vil jeg ha et kraftig avslag i prisen, som allerede er vannvittig høy, når de kutter ut den største norske komersielle kanalpakken. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 frohmage skrev (1 minutt siden): De må gjerne det for min del, men da vil jeg ha et kraftig avslag i prisen, som allerede er vannvittig høy, når de kutter ut den største norske komersielle kanalpakken. Om dette strekker ut langt over i tid, så bør det gjenspeile i prisen, så klart. En midlertidig løsning de har gjort nå er å gi deg flere "Poeng" som du kan bruke på andre kanaler og streamingtjenester. Dog nysgjerrig på hva du ønsker i "kraftig avslag" i pris. ? 100kr? 200? 300? ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ Innlegget nyttig? Gjerne eller innlegget!Mine Anbefalte Chrome / Edge PluginsMine Anbefalte Web Applikasjoner - Rett i nettleseren 1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 (endret) TV2 sier: Sitat Telia/Get krever at de skal betale 20 prosent mindre enn andre distributører for det samme innholdet. Get sier: Sitat At kundene skal betale mer for mindre innhold er ingen god løsning for andre enn TV2 . Dessverre har TV2 foreløpig avvist alle våre løsningsforslag uten å komme med konkrete forslag til en langsiktig løsning. Da står de de vel ganske langt fra hverandre... Sitat Derfor har vi bedt Telia/Get om en våpenhvile, hvor vi forlenger den forrige avtalen uendret frem til desember. På den måten kunne du fått TV 2-kanalene tilbake, og partene kunne forhandlet videre på bakrommet. Det er da endelig godt at de tar dette nå, når det er lavsesong/reprisetid. Mye verre hvis TV2 forsvinner i desember. Jeg er Get-kunde som stort sett ikke savner TV2 for tiden. Om sommeren er det bare repriser for n-te gang. Noen ganger savner jeg Nyhetskanalen, og da ser jeg den på Sumo med app på TV-en. Heia Get. TV koster nok, så bare å presse leverandørene. Endret 17. juni 2020 av Mr D 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Jada, kanalene som har noen verdi får man jo fra før. Resten er stort sett søppel. Bortsett fra HBO, da. Jeg betaler 630 pr. mnd nå, og det er sjukt mye for lineær tv. Koster halvparten på strim.no, men jeg vil helst slippe å caste til tv'en. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 TV er for barnefamilier og pensjonister som ikke forstår seg på Netflix etc. 2 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Dubious skrev (1 minutt siden): TV er for barnefamilier og pensjonister som ikke forstår seg på Netflix etc. Greit å vite. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Mr D skrev (6 minutter siden): Det er da endelig godt at de tar dette nå, når det er lavsesong/reprisetid. Mye verre hvis TV2 forsvinner i desember. Tror de er litt små desperate, nå som Premiere League ol starter. De taper veldig mye reklameinntekter når de har såpass færre brukere Dubious skrev (4 minutter siden): TV er for barnefamilier og pensjonister som ikke forstår seg på Netflix etc. Tydeligvis ikke siden jeg hverken har barn eller pensjonist Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Dubious skrev (4 minutter siden): TV er for barnefamilier og pensjonister som ikke forstår seg på Netflix etc. Tull. Har verken 'små'barn i huset eller er pensjonist. Jeg skjønner meg på Netflix og den blir bare mer og mer elendig. Dyrere og dyrere uten å få mer innhold. Betaler mer enn andre land for langt mindre innhold. Så det blir en evigvarene sak man betaler for der man bruker det mindre og mindre. 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 (endret) For å svare på trådtittelen, så savner jeg ikke TV2 noe særlig uansett, det er bare prisen på pakka jeg må betale for som jeg synes er drøy. Bygården vår har ingen spesialavtale med noen leverandør. Lurer på om jeg kan kjøre strim.no appen på en Android-TV boks. Noen som har peiling på det, mon tro? edit: Tydeligvis ikke.. "Vi har per i dag ingen apper til Android TV-boks som f.eks Nvidia Shield TV, Amazon Fire TV eller Roku." Endret 17. juni 2020 av frohmage Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 TV er nå en ting. La oss bare håpe at ikke teleoperatørene begynner å komme på slike tanker (og at det finnes regler som forhindrer at det skjer). 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå