Redaksjonen. Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Her er prisene på Volkswagen ID.3. Blir såvidt billigere enn Hyundai Kona Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 De andre leverandørene kommer med ryggekamera osv som standard. Jeg står på venteliste selv for ID 3, men synes det er mest riktig å sammenligne prisen for plus med de andre. Jeg vurderer sterkt å trekke meg blandt annet pga ugunstig kronekurs og det er godt mulig det skjer noe med prisene når vi nærmer oss nyttår. Men blir litt spekulasjoner. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Complexity Skrevet 17. juni 2020 Populært innlegg Del Skrevet 17. juni 2020 Er litt slapt å levere en bil i 2020 med ryggekamera som ekstrautstyr ja.. spesielt når man må kjøpe en utstyrspakke til 50 tusen for å få det.. 14 Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Keyless og ryggekamera synes jeg er veldig underlig at ikke ligger som standard, og litt irriterende siden dette er standard hos konkurrentene. 3 Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 SmoPe skrev (2 minutter siden): Keyless og ryggekamera synes jeg er veldig underlig at ikke ligger som standard, og litt irriterende siden dette er standard hos konkurrentene. Er ikke det typisk og forventet på biler som kommer fra Tyskland da, alt er ekstrautstyr. 8 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 freddy85 skrev (5 minutter siden): Er ikke det typisk og forventet på biler som kommer fra Tyskland da, alt er ekstrautstyr. Pakkene er litt forskjellige fra land til land. Her i nord så er varmepumpa standard. Så for å beholde samme prisnivå, så må man jo kaste inn og ut utstyr som gir mest mening for landene bilene skal lanseres i. Lenke til kommentar
Populært innlegg Complexity Skrevet 17. juni 2020 Populært innlegg Del Skrevet 17. juni 2020 9 minutes ago, oophus3do said: Pakkene er litt forskjellige fra land til land. Her i nord så er varmepumpa standard. Så for å beholde samme prisnivå, så må man jo kaste inn og ut utstyr som gir mest mening for landene bilene skal lanseres i. Er bra at varmepumpen er standard ja. Men ryggekamera gir jo mening i alle land vil jeg påstå, og koster sikkert en hundrelapp mer per bil å implementere. Så er nok kun for at folk skal kjøpe plus utgaven. 10 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Complexity skrev (4 minutter siden): Er bra at varmepumpen er standard ja. Men ryggekamera gir jo mening i alle land vil jeg påstå, og koster sikkert en hundrelapp mer per bil å implementere. Så er nok kun for at folk skal kjøpe plus utgaven. Risk vs reward. Økonomi er et eget fag, så man må vurdere om folk vil hoppe opp et steg for å ta med ryggekamera, eller om det er mer skadelig at minste modell ikke har det inkludert i landene som har varmepumpe inkludert. etc etc. Lenke til kommentar
dguzs Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Tja. Tyskere er pragmatikere og ikke snobber. Personlig ville jeg kunne ha tom betalt for å slippe denne keyless greia. Ang. ryggekamera: hva skal man med det på en bil i Golf-størrelsen? Jeg forstår det er kanskje kjekt å ha på en minibuss eller van, men en "Golf" skal en med bilsertifikat må kunne håndtere uten kamera altså. Varmepumpen er det flott at den kommer som standard. Lenke til kommentar
Populært innlegg Complexity Skrevet 17. juni 2020 Populært innlegg Del Skrevet 17. juni 2020 (endret) 14 minutes ago, dguzs said: Tja. Tyskere er pragmatikere og ikke snobber. Personlig ville jeg kunne ha tom betalt for å slippe denne keyless greia. Ang. ryggekamera: hva skal man med det på en bil i Golf-størrelsen? Jeg forstår det er kanskje kjekt å ha på en minibuss eller van, men en "Golf" skal en med bilsertifikat må kunne håndtere uten kamera altså. Varmepumpen er det flott at den kommer som standard. Kjører daglig biler med og uten ryggekamera, og det er utrolig kjekt å ha det, selv på små biler. Gjør ryggeparkering intill ting og lukeparkering mye enklere. Er og utrolig hjelpsomt når man skal rygge til en henger, men denne bilen får jo ikke krok. Man er hallveis berget med parkeringsensorer da. Har denne bilen det? Får håpe ryggekamera kommer på de andre utgavene som standard om de får krok da. Om ikke krok også blir del av en pakke til 50 tusen.. Keyless som ikke er gjort ordentlig er noe drit. Det må gjøres skikkelig eller så kan man liksågreit ha vanlig nøkkel ja. Endret 17. juni 2020 av Complexity 10 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Sturle S Skrevet 17. juni 2020 Populært innlegg Del Skrevet 17. juni 2020 Foe å komme opp mot utstyrsnivået i ein standard Model 3, må du ut med 20.000 kroner meir enn for Model 3. Det tykkjer eg er litt dyrt for ein mindre bil. Model 3 har kanskje ikkje variabelt bagasjeromsgolv eller HUD, men Model 3 har m.a. superladarnettverket til Tesla og kan fåast med hengarfeste for ca 8000 kroner ekstra. 11 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Complexity Skrevet 17. juni 2020 Populært innlegg Del Skrevet 17. juni 2020 2 minutes ago, Sturle S said: Foe å komme opp mot utstyrsnivået i ein standard Model 3, må du ut med 20.000 kroner meir enn for Model 3. Det tykkjer eg er litt dyrt for ein mindre bil. Model 3 har kanskje ikkje variabelt bagasjeromsgolv eller HUD, men Model 3 har m.a. superladarnettverket til Tesla og kan fåast med hengarfeste for ca 8000 kroner ekstra. Pluss man kan ha takstativ.. og den har bagasjerom under panseret.. og den har 9 kamera.. som ikke bare kan rygges med men som også funker som dashcam.. Er nok mere bil for pengene, men ikke alle som vil ha Tesla. 9 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Complexity skrev (Akkurat nå): Er nok mere bil for pengene, men ikke alle som vil ha Tesla. Tesla sliter i større grad med mandagsbiler, og et service-opplegg som folk ikke ønsker å være limt fast til når man har vært uheldig. Dette terningkastet ser ut til å ha større og større betydning for valg av bil her i Norge. Angående ryggekamera, så vil det være et normalt tilvalg senere, så da plukker man jo nøyaktig det man ønsker. Lenke til kommentar
RuneWi Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 33 minutes ago, dguzs said: Ang. ryggekamera: hva skal man med det på en bil i Golf-størrelsen? Jeg forstår det er kanskje kjekt å ha på en minibuss eller van, men en "Golf" skal en med bilsertifikat må kunne håndtere uten kamera altså. Greit nok for deg med røntgen-syn, men for oss vanlige mennesker, kan en katt eller et lite barn lett gjemme seg rett bak bilen. Jeg rygger med speil, men bruker alltid ryggekameraet for å sikre at området rett bak bilen er klart. 7 1 Lenke til kommentar
John-B Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Dette ser ut til å bli en flott bil for de som absolutt ikke skal ha Tesla og er villig til å betale mye for å slippe Tesla. 6 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Koster det ekstra å få levert utenfor Oslo?! Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 dguzs skrev (49 minutter siden): Tja. Tyskere er pragmatikere og ikke snobber. Personlig ville jeg kunne ha tom betalt for å slippe denne keyless greia. Ang. ryggekamera: hva skal man med det på en bil i Golf-størrelsen? Jeg forstår det er kanskje kjekt å ha på en minibuss eller van, men en "Golf" skal en med bilsertifikat må kunne håndtere uten kamera altså. Varmepumpen er det flott at den kommer som standard. Hva skal en med skje, gaffel og kniv? Kan jo bare bruke fingrene? Hva med toalettpapiret? Unødig ass? 7 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Salvesen. skrev (16 minutter siden): Hva med toalettpapiret? Unødig ass? Pun intended? 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 RuneWi skrev (31 minutter siden): dguzs skrev (1 time siden): Ang. ryggekamera: hva skal man med det på en bil i Golf-størrelsen? Jeg forstår det er kanskje kjekt å ha på en minibuss eller van, men en "Golf" skal en med bilsertifikat må kunne håndtere uten kamera altså. Greit nok for deg med røntgen-syn, men for oss vanlige mennesker, kan en katt eller et lite barn lett gjemme seg rett bak bilen. Jeg rygger med speil, men bruker alltid ryggekameraet for å sikre at området rett bak bilen er klart. Enig! Jeg kjenner til TO tilfeller hvor små barn har blitt rygget over og drept. Det er ikke en skjebne jeg unner noen. 3 Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Ikke det minste overrasket. Spørs hva prisene på ID.4 nå vil bli når ID.3 er såpass høy i pris. Kan fort være at Model Y blir rimeligere i standard range plus-utgave. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå