Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Feste lampettledning langs skyggelist i tak

Anbefalte innlegg

Så, jeg har en taklampe med lampettledning, og lurer på hva som er den beste måten å feste denne langs en skyggelist i taket på. Tidligere har jeg bare lagt ledningen inni det sporet i listen oppe med taket og så slått i små stifter ved jevne mellomrom for å holde den på plass, men vet ikke om det finnes noen bedre måte å feste den på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, yes… Glemte å si det. Med tanke på at man omtrent må bytte hele platene hvis man noensinne skal ha dem der av igjen (slik vi har måttet slite med nå når vi skulle pusse opp) så er min holdning til dem at de burde vært forbudt ved Geneve-konvensjon eller noe. ?

Jeg har kikket på sånne: https://www.biltema.no/bygg/elinstallasjoner/monteringsdetaljer/kabelklammer-2000018403 men er usikker på om det er nok "hold" i gipsen til at ikke de sklir ut over tid av vekta av kabelen?

Lenke til kommentar
henrikwl skrev (På 17.6.2020 den 12.44):

Ah, yes… Glemte å si det. Med tanke på at man omtrent må bytte hele platene hvis man noensinne skal ha dem der av igjen (slik vi har måttet slite med nå når vi skulle pusse opp) så er min holdning til dem at de burde vært forbudt ved Geneve-konvensjon eller noe.

Endel av disse går det fint an å borre hull og feste med små skruer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...