Anterialis Skrevet 16. juni 2020 Del Skrevet 16. juni 2020 Hei, beklager "kommanderende" tittel... Jeg skal selge bil i dag og kom plutselig på én ting. Jeg vet at del to / salgsmeldingen kan leveres på nett elektronisk (vegvesen.no), men hva med del 1? Den skal jo alltid ligge i bilen, skal den da også følge bilen og dens nye eier når jeg nå selger bilen i kveld? Vognkort del to regner jeg med at jeg bare kan makulere. Tusen takk for raske svar =) Herlig forum =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. juni 2020 Del Skrevet 16. juni 2020 (endret) Du må ha PIN fra del 2 for å overføre bilen til ny eier. Den gamle del 1 kan følge bilen, men kjøper bør ikke ta bilen i bruk før den er omregistrert, forsikret og nytt midlertidig vognkort er lastet ned. Når dette er gjort, kan den gamle del 1 også makuleres. Husk å ta ut bombrikke OG husk å fjerne reg nr fra ditt abonnement hos bomselskapet. Endret 16. juni 2020 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 16. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2020 Takk for flotte tips! 1) Da lar jeg vognkort del 1 ligge i bilen. 2) Planen er å omregistrere i kveld, overtagelse i morgen formiddag. Jeg håper da at dersom omreg. ikke gjøres automatisk i kveld, vil det gå igjennom ila. noen virketimer i morgen tidlig... 3) Bombrikke og bomselskap-deaktivering er gjort =) 4) Forsikring skal kjøper ha ordnet med allerede angivelig, med overtagelse i morgen.. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 På vegvesenets sider står alt dette ganske utfyllende. Omregistreringen skjer forøvrig umiddelbart når du gjør den på nett. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. juni 2020 Del Skrevet 19. juni 2020 On 6/17/2020 at 11:46 AM, steinrawr said: Omregistreringen skjer forøvrig umiddelbart når du gjør den på nett. Dette skjer i to trinn: 1: Selger melder omregistrering til kjøper 2: Kjøper får en SMS med info, og må godkjenne omregistreringen Når begge trinnene er fullført, er bilen omregistrert. Faktura for omregistreringsavgiften sendes til kjøper. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 21. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2020 Ja dette med omregistrering vet jeg skjer umiddelbart. Jeg tenkte selv at mitt vognkort del 1 ikke trengte å være med i bilen da kjøper jo omregistrerer bilen og får midlertidig vognkort på pdf tilsendt umiddelbart ifm. salget, før kjøper kjører hjemover. Men på tips over lot jeg altså del 1 ligge i bilen i tillegg til kjøpers midlertidige vognkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå